Elevi, vi se mai pregătește ceva

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a anunțat că vrea ca din semestrul al II-lea din acest an de învățământ, elevii care au rezultate slabe la clasă să ia parte la „cursuri remediale”, adică ore suplimentare. Cursurile vizează elevii claselor III-VIII.

„Avem examenul de evaluare la clasa a VIII-a. (…) De câțiva ani încoace, procentul celor care nu iau nici măcar 5 la examenul de evaluare națională de la clasa a VIII-a crește alarmant de mult. (…) Nu putem să stăm cu mâinile încrucișate ca și cum nu am vedea aceste rezultate. Atunci sigur că mi-am pus întrebarea ca ce pot sa fac ca aceste rezultate să fie ameliorate și elevii să nu mai fie cei care suporte consecințele acestei lipse de pregătire pentru tot parcursul ulterior al vieții lor? Din evaluările de la Ministerul Educației rezultă că începe decalajul acesta de la clasa a III-a. Ce putem să facem? Să încercăm să introducem ore de pregătire remedială în așa fel încât să-i aducem pe cei care nu ținut pasul cu programa școlară la linia de plutire”, a spus Ecaterina Andronescu, la Digi 24.

Potrivit ministrului, orele de pregătire remedială ar putea începe chiar din semestrul II al acestui an de învățământ, începând cu elevii de clasa a III-a și până la cei de clasa a VIII-a.

„Noi încercăm să remediem pregătire, care ar trebui să fie de alt nivel decât se constată în aceste evaluări. În evaluările naționale am constatat că rezultatele sunt slabe, ei trebuie să reintre la clasa și pfoesorii să facă suplimentar cu aceia care nu au reușit să facă față, ân așa fel încât să remediem nivelul pregătirii. Încercăm să introducem chiar din semestrul II. Nu putem să fim indiferenți față de această situație”, a mai spus ministrul.

De asemenea, Andronescu a spus că problema profesorilor care susțin aceste ore suplimentare este una pe care trebuie să „și-o asume directorul” fiecărei școli.

„Corp didactic separat, în niciun caz (nu va fi instituit pentru aceste cursuri, n.r.). Acei elevi au pierdut permanent la pregătire. Cineva trebuia să observe și să nu ajungem să avem la clasa a VIII-a 555.000 de copii care nu iau nota 5 la evaluarea națională”, a mai spus ministrul Educației.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

6 Comentarii

  1. Măsura nu-i greșită teoretic, s-a mai încercat și pe vremea lui Ceaușescu dar dar fără rezultate fiincă criteriul era procentul de promovați și nu calitatea lor, Domna profesor universitar Andronescu nu știe se pare că un învățător dedicat, care pune suflet dupâ patru, cinci ore de luptat cu 30 de copii este obosit. Și după masă trebuie să corecteze testele, extemporal fiind un cuvânt comunist, și să pregătească ziua se mâine. Și ce faci cu cei slabi la învățâtură după ore, le asiguri de mâncare și apoi incepi cu ei meditațiile? Deși cu minte mai odihnită sunt și ei obosiți fiind copii. Dacă ați început “reforma învățământului” dați o lege că dascâlii au voie și să-i mai abțiguie pe cei ce nu învață și să le aplice o corecție celor ce perturbă ora. Că dacă dăm la televizor, în mare revoltă, filmați cu telefonul profesori care pocnesc un imbecil care, deși atenționat de mai multe ori continuâ să strice ora celor ce vor să învețe aceștia vor lasa imbecilii să-și facă memdrele. Fiindcă niciodată nu am vazut la televizor sacvența cu ce l-a facut pe dascăl să-și piardă cumpătul. Doamna ministru de ce vă ambiționați să faceți ceva ce vă depășește? Nu vă surâde să scrieți un volum de memorii?

    • Emile: S-a rebotezat,o cheama „Domna profesor universitar Caterinka Anacronescu „

  2. Din pacate nu cunoaste mai nimic din curtea invatamantului preuniversitar! D-na ministru se fac ore suplimentare, neplatite dar elevii nu se sinchisesc sa-si faca prezenta la ele si daca vin nu ii intereseaza deloc. Nu a tinut cont de recomandarile prifesorilor si cu tot cu ore suplimentare va fi un esec.Masuri simple: maxim 15 elevi in clasa,invatamant pe mai multe nivele, examene psihologice pt elevi in fiecare an, scoli speciale, reducerea nr de ore/ saptamana de la 34 la maxim 20 de ore,revenirea vechii programe scolare de la profesionale astfel incat elevii sa aiba 34 de saptamani de scoala si 3 luni de vacanta vara, sa poata ramane repetenti la orice nivel de invatamant, sa poata fi exmatriculati,sa se renunte la orele de pregatire suplimentara si sa se organizeze materia astfel incat ca aceste ore sa nu mai fie necesare, sa aiba drepturi si obligatii de copil pana la 18 ani, etc. Sunr multe de zis, dar daca nu se opresc tonele intregi de maculatura pe care profesorii le au de intocmit, daca nu se plateste naveta in rural,daca nu se desfiinteaza inspectoratele si aracipul,nu se doteaza scolile, nu se reduce puterea directorilor( ei nu trebuie sa faca parte din Consiliul de Administratie al scolii si evident sa nu-lconduca pentru a opri corupria si abuzurile) angajarea unir manageri economisti ce vor manageria mai multe scoli si un manager pe probleme educative…

  3. Cea mai inutila, mai proasta, dintre masuri.Solutia dupa doamna ministru ar fi pregatirea remediala.Adica suplimentara.Ore mai multe peste orele deja prea multe. Nimic despre varza din manuale,despre numarul aiuritor de manuale alternative,despre incarcarea excesiva a elevilor,despre pregatirea din ce in ce mai slaba a corpului didactic.Doamna Andronescu, dupa atatia ani de pastorit invatamantul romanesc, arata ca nu a priceput NIMIC.

  4. cum să obţină rezultate de trecere, când profesorii/învăţătorii sunt de 10 ori mai proşti ca elevii sau predau în aşa fel, încât singura soluţie să fie meditaţiile? Clasa politică ar trebui dizolvată în acid, pentru că distruge din faşă viitorul României…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.