Facebook-ul îi uneşte pe clienţii nemulţumiţi ai băncilor

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) primește zilnic în jur de 100 de reclamații din partea consumatorilor împotriva băncilor, a declarat, luni, președintele instituției, Marius Dunca.

În era Facebook-ului, clienţii nemulţumiţi ai băncilor se informează mai uşor, se coalizează imediat, îşi găsesc avocaţi și deschid procese colective pe care le pregătesc în amănunt. Dunca susţine că în aceste condiţii băncile ar trebui să vină cu soluții concrete pentru a reduce
povara debitorilor care au probleme la rambursarea creditelor. „Scopul nostru, ca instituție, nu este să vă amendăm ci să găsim soluții amiabile. Avem șansa și cu Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor. Am și câte 100 de reclamații pe zi în ceea ce vă privește (împotriva băncilor – n.r.). Sunt o comunitate foarte mare clienții nemulțumiți, vorbesc foarte mult pe rețelele de socializare, discută, au avocați, au și argumente concrete. Uitați-vă câte procese are numai ANPC”, a declarat şeful ANPC în cadrul unei conferinţe de presă.

Dunca susţine că băncile îşi pot câştiga reîncrederea consumatorilor doar prin respect faţă de aceştia prin contracte clare, transparente şi pe înţelesul tuturor.
„Într-o economie de piață sănătoasă, ar trebui să venim cu produse sigure, care să satisfacă în același timp nevoile consumatorilor, să vă gândiți și dumneavoastră (băncile-n.r.) la un câștig, dar nu la câștiguri uriașe. Contractele cu clienții ar trebui să fie mai corecte, mai transparente, fără capcane, mai ușor de înțeles de către consumatori și poate așa vom reuși să le recâștigăm încrederea”, a declarat
Dunca.

Acesta a cerut băncilor să vină cu soluţii pentru a mai diminua din povara românilor. „Legislația este perfectibilă, dar niciodată nu va satisface ambele părți, nici pe consumatori, nici pe reprezentanții băncilor. Dar nu trebuie prin legislație să impunem reguli stricte. Trebuie să luați în calcul și partea umană”, a afirmat reprezentantul ANPC.

Autoritatea a început deja să acţioneze băncile în judecată pentru existenţa clauzelor abuzive din contracte iar primele rezultate se văd. Tribunalul Bucureşti a decis să elimine la finele lunii iulie cererea ANPC clauzele considerate abuzive din contractele cu credite în franci elveţieni ale OTP Bank a aplicat băncii o amendă de 700 de lei (160 de euro). Alte 31 de procese sunt pe rol. De asemenea, Banca Românească a fost sancţionată cu 40.000 de lei de către Autoritate pentru încasarea de comisioane ilegale la creditele ipotecare şi la cele de nevoi personale, în total fiind prejudiciaţi 27.000 de clienţi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.