Gratuitatea la încărcarea unei mașini electrice devine amintire

Serviciul de încărcare pentru mașinile electrice nu mai este gratuit în multe orașe. Sibiul este unul dintre ele.  Autoritățile din Cluj-Napoca  au anunțat că, de anul viitor, și la stațiile lor de încărcare se va plăti. Sunt încărcate contra cost și în Timișoara. În București, din cele proape 300 de stații de încărcare, numai câteva au rămas gratuite. 

La Brașov, în schimb, municipalitatea păstrează gratuitatea și nu intenționează să ceară bani pentru încărcarea mașinilor electrice.

La nivelul țării, prețul pentru încărcarea mașinilor electrice variază între 1 leu și 90 de bani pe kilowatt oră și 3 lei și 30 de bani.

În Sibiu, încărcarea mașinilor la stațiile publice se plătește deja de anul acesta la cele 15 stații. Tariful este de 1 leu pe KWh.

Brașovenii își pot încarca în continuare mașinile electrice gratuit la toate stațiile publice. Parcul fotovoltaic de mare capacitate care se construiește în Brașov va asigura aproape 90% din consumul de energie electrică al municipalității, care include și energia pentru stațiile de încărcare a mașinilor.

În București, din cele aproape 300 de stații de încărcare numai câteva au rămas gratuite. Primăria Generală a anunțat că va instala încă 50 de stații de alimentare. Tariful nu a fost încă anunțat. 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

12 Comentarii

  1. Bine ca pentru (n)oi, ăștia care ne-am amanetat casele ca sa “salvam” planeta nu mai sunt bani de pomeni decât pentru alții…

  2. Daca era combustibil gazos, plateau total, acum e energie gratuita din plin pentru bugetarii de lux politici +! Cum naiba toate se fac cu dedicatie prin legi aprobate in politica romaneasca pentru luxosi?

  3. Curentul electric va fi din ce in ce mai scump dar o sa fim fortati de guvernele progresiste sa inghitim degradarea nivelului de trai ca sa „salvam planeta”. Interesant cum dictaturile astea conduse de idioti agresivi ajung mereu in acelasi punct: economii de combustibili, economie de mancare, lipsa de caldura in case toate „compensate” de o propaganda gretoasa, cenzura si control. Ce am trait pe vremea lui Ceausescu dar pe steroizi!

  4. @Fake Democracy – Desteptule, tine de autoritatil din Romania nu si UE. Daca ai mssina, ai bani sa platesti alimentarea masinii. Exact ca la statiile de benzina si motorina. Logic ca cele electrice sunt viitirul. Tine de legislatia de la noi.

  5. Cu mașini de peste 100.000€ la coada de gratuități de la mall. Totuși este vorba de autoturism de 2-3tone, care nu consumă cât un laptop, tabletă sau telefon lăsate la încarcat 2-3h în tren, fără să ceară companii ca CFR bani în plus. Motorina, GPL, benzina la fel și curentul electric nu au cum să fie fără bani. La un preț accesibil mai merge însă gratis nu se poate deocamdată. Ar fi costuri ďi de transportul, doar upgraderile de transformatoare elctrice și mărirea capacităților de transport, în afară de nevoia de producție. Numărul de vehicule electrice este într-o permanentă creștere.

  6. Dar la electropomana de 11 000euro pe care o plateste bogatul stat roman cand se renunta? De ce sa subventionam toti harfele bastanilor cu masini electrice de zeci de mii de euro? De ce masinile electrice nu platesc parcarea in Bucuresti? De ce asemenea discriminare si bataie de joc la adresa oamenilor care nu-si permit o electro-troaca de zeci de mii de euro?De ce un Dongfeng Ex1 care costa 8000euro in China in cea mai scumpa echipare este rebranduit de Renault(Dacia Spring) si vandut la noi cu 22 000euro? Nu sa inhate pomana de 11000 euro pe care o platesc toti romanii din buzunare?

  7. Nimic nu e gratis. Intodeauna cineva plateste. Ca li s-a facut un favor celor cu masini cu baterii, si au putut incarca bateriile pe banii altora a fost o poveste pur politica, nu una economica. Un cadou facut in fapt de catre politicienii ce se vor ECO, catre sectantii ecologisti din umbra. Iar de platit au platit contribuabilii din banii dati statului, primariilor, … .

    Si mie mi-ar place sa nu platesc curentul consumat in casa, sau cel consumat in scara blocului, dar daca nu il platesc eu (adica unii il numesc gratuit) atunci plateste comunitatea pentru curentul pe care-l consum sau care arde pe scara sau il consuma liftul cind merge. Dar nimeni de la primarii nu se gindeste sa ne faca un bine si sa preia plata tuturor cheltuielilor de curent al cetatenilor ce locuiesc in localitatea de care primaria e reponsabila. Si ar fi tare frumos din partea lor s-o faca si pentru noi, nu doar pentru unii cu masini cu baterii, masins care mai sunt si foarte scumpe la achizitionare, preturi ce nu isi poate permite oricine.

  8. Cat de previzibil era acest lucru! Singurii care nu se asteptau la asta erau onanistii #hashtagisti care se drogau cu praf de copt ca masinile electrice sunt mai bune pentru mediu, de parca producerea de electricitate nu afecteaza mediul.

    Daca in viitor urmeaza sa fim loviti de o criza energetica, sa le multumiti ciumpilicilor care si-au tras masini electrice. Ei sunt prea smecheri si importanti sa mearga cu dacia sau trabantul.

  9. Nu a fost niciodata gratuitate, doar ca plata o faceau fara sa vrea ceilalti, nu beneficiarii.

  10. Cei care pun bot ul la ” gratuitati”…sau , pe limba lor, apud CTP ” there is not such a thing as a free meal”.

  11. Mr Driver la Soros: nu exista „noi” sau legislație. Suntem colonie a s UE.Si nu exista UE, e sucursala Uniunea Sovietică Ailaltă. Si nici aia nu exista, e de fapt sageata unor baieti destepti cu iesire la Mediterana, petrol si gaze.
    Si electricitatea nu e viitorul.E trecutul. Viitorul e „scapa cine poate „( gen Germania pe cărbuni, Norvegia pe
    De toate, Ungaria pe nucleara) .De obicei scapă pesimistii si realistii , nu optimistii si visatorii pe vise induse.

  12. This is really interesting, You’re an overly professional blogger.
    I’ve joined your rsss feed annd look forard too in quest of morde of
    ypur fantastic post. Also, I’ve shared your website in my social networks

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.