Isărescu: Înainte nu exista Facebook, bancherii erau obligaţi să se uite în ochii clientului

„Înainte nu exista Facebook, bancherii erau obligaţi să se uite în ochii clientului când li se cerea un credit. Una din cauzele crizei financiare este că între client si bancher au intervenit forme intermediare induse de tehnologia moderna”, a declarat marţi guvernatorul BNR Mugur Isărescu, transmite Hotnews, preluat de Realitatea.net.

„Există o reticenţă faţă de ideea că se poate face electronic banking, adică să dai un credit fără să te uiţi în ochiul clientului. Comunicarea directă cu clientul este foarte importantă. Înainte nu exista Facebook şi erai obligat să te uiţi în ochii clientului atunci când îţi cerea un credit. E o amplă discuţie şi în prezent asta. Se spune că una din cauzele crizei financiare este această dedublare- între client şi bancher au intervenit o sumedenie de forme intermediare induse de tehnologia modernă care nu asigură acea alchimie pe care o ai atunci când îl priveşti pe client in ochi. Locul increderii a fost luat de indicatori- lichiditate, solvabilitate samd. Până la urmă, acel contact direct cu clientul este esenţial”, a declarat marţi Mugur Isarescu la un seminar organizat la sediul BNR, potrivit Hotnews.

Guvernatorul BNR a povestit joi că, în 1936, când în România existau peste 140 de banci, „supravegherea bancară” se făcea cu „privirea”.”Nicu Cinteza de la acea vreme (cel care se ocupa azi la BNR de supravegherea bancara) privea de la balcon dacă banca de vis-a-vis trage oblonul sau dacă îi mai trece cineva pragul şi de aici trăgea concluzia cum se desfasoară activitatea bancară”, spunea la un alt seminar guvernatorul BNR.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.