Lucrările de construcție la două loturi de autostradă merg nesperat de bine

Plantația de paulownia care se afla pe breteaua A10-A3 din nodul Turda a fost rasă și cel mai spectaculos nod rutier din România, parte a lotului 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, a intrat acum în linie dreaptă. Conform surselor Pro Infrastructură, și ultimul blocaj major de pe acest lot este aproape de a fi eliminat, iar Compania de Autostrăzi (CNAIR) și constructorul Porr au stabilit condițiile pentru implementarea soluției tehnice pentru zona Lacului Stejeriș.

„Prin urmare, în acest moment, toate semnalele pe care le avem indică lunile octombrie-noiembrie 2017 pentru finalizarea acestui lot. Așadar, la finalul toamnei, vom avea conexiune directă pe autostradă între localitățile Aiud și Turda pentru că va fi dat în folosință și lotul 3 al Autostrăzii A10 (constructor Tirrena Scavi). Cu alte cuvinte, vom putea circula pe autostradă neîntrerupt de la Cluj-Napoca (Gilău) și până la Aiud, eliberând DN1 de traficul infernal dintre aceste două orașe”, susțin reprezentanții ONG care monitorizează lucrările de infrastructură din țara noastră. Aceștia susțin că și pe lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, între localitățile Decea și Aiud, constructor Tirrena Scavi, lucrările avansează rapid și că acest tronson are șanse foarte mari să fie gata în această toamnă.

Nodul rutier de la Turda este considerat cel mai complex şi mai spectaculos din România. Acesta este prevăzut cu șase bretele şi va face joncţiunea atât cu Autostrada Transilvania (A3), cât şi cu DN1. Bretelele care fac legătura cu A3 vor avea două benzi, iar cele care leagă A10 de DN1 câte o singură bandă. Nodul rutier este parte componentă a lotului 4 din autostrada lungă de 70 de km. Până în prezent, sunt gata 70% din lotul 4 iar termenul asumat de constructor, şi anume decembrie 2017, ar putea fi devansat. Asta în condiţiile în care Comisia Tehnică din cadrul Ministerului Transporturilor îşi va da acordul cât mai rapid pentru soluţia tehnică propusă pentru punctul sensibil de la Stejeriş (la graniţa dintre Alba şi Cluj) şi va fi emisă autorizaţia de construire pentru acea zonă. Contructorul Porr s-a lovit și de alte obstacole mutarea celor 7 stâlpi de înaltă tensiune aflaţi chiar pe traseul lotului, un demers greoi care însumat a determinat întârzieri de mai bine de un an de zile.

Lotul 3 din Sebeș-Turda are o lungime de 12,5 kilometri și se întinde de la întrarea în Aiud până la nodul de la Decea. Constructorii sunt asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., iar costul lucrării este de 420.511.921 lei fără TVA. Lotul 4 se întinde de la nodul Decea până la Turda și are 16,3 kilometri. Segmentul este construit de asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH, iar costul este de 470.004.894 lei fără TVA. Rămân de construit loturile 1 și 2 care însumează 41,3 kilometri.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat recent la Parlament că în acest an România va avea 90 de kilometri de autostradă în plus, 15 dintre aceștia fiind deja puși în circulație. „90 de kilometri de autostradă vor fi gata anul acesta. 15 au fost dați deja în circulație în luna martie, vorbesc de secțiunile A, B și C din lotul II Lugoj-Deva, urmând să avem lotul III și IV Lugoj-Deva, lotul III și IV Sebeș-Turda și intrarea în București, cei trei kilometri”, a spus Cuc. Conform acestuia, în acest an vor fi lansate proiecte de autostrăzi de 600 de kilometri. „Până acum am lansat proiecte de 93 de kilometri, vorbim de proiectare și execuție de autostradă, și 121 de kilometri de drumuri de mare viteză. Mă refer la Pitești-Sibiu, centura de sud a Capitalei, drumul de mare viteză Pitești-Craiova”, a mai arătat Cuc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.