Mașinile electrice și problemele lor

Mașinile electrice eliberează mai multe emisii toxice decât vehiculele pe benzină și sunt mai rele pentru mediu, arată un studiu citat de Daily Mail.

Studiul, care a fost publicat în 2022, dar a început să circule din nou după ce a fost citat într-un articol de opinie WSJ, a constatat că frânele și anvelopele eliberează de 1.850 de ori mai multe particule în comparație cu țevile de eșapament moderne care au filtre care reduc emisiile.

S-a descoperit că vehiculele electrice sunt cu 30% mai grele în medie decât vehiculele pe benzină, ceea ce face ca frânele și benzile de rulare a anvelopelor să se uzeze mai repede decât mașinile standard și eliberează particule mici, adesea toxice în atmosferă.

Hesham Rakha, profesor la Virginia Tech, a declarat pentru Dailymail.com că studiul este doar „parțial corect”, deoarece, deși vehiculele electrice sunt mai grele, anvelopele lor vor emite mai multe microplastice în aer, dar acest lucru ar putea fi valabil și pentru sedan versus SUV.

Rakha a spus că este foarte dificil să se determine diferența dintre cantitatea de microplastice emise de benzile de rulare a anvelopelor EV și de vehiculele pe benzină, deoarece trebuie separate microplasticele care sunt deja în aer de alte surse cu ceea ce iese din anvelope.

Rakha și echipa sa de la Virginia Tech sunt în proces de a efectua teste pe teren pentru a determina cât de multe microplastice sunt emise de mașinile electrice și pe benzină, folosind simulatoare de trafic care vor imita un cadru urban.

El a adăugat că nu se așteaptă să existe o diferență majoră între vehiculele EV și cele pe benzină, spunând că nu au măsurat-o încă, dar se așteaptă ca diferența să fie de aproximativ 20 la sută.

Acest lucru nu înseamnă că oamenii ar trebui să se îndepărteze de mașinile electrice, deoarece „sunt mai eficiente fiindcă au emisii zero”, a spus Rakha, dar avertizează și că de asemenea, generează mult CO2 atunci când sunt încărcate.

Bateriile EV cântăresc aproximativ 453 kg și pot duce la emisii de anvelope care sunt de aproape 400 de ori mai mari decât emisiile din țeava de eșapament.

Poluarea cu particule poate crește problemele de sănătate, inclusiv boli de inimă, astm, boli pulmonare și, în cazuri extreme, poate duce la spitalizare, cancer și moarte prematură.

Noile mașini pe benzină sunt create pentru a fi „mai curate”, prin actualizarea echipamentelor motoarelor cu ardere internă pentru a include filtre de particule care reduc emisiile.

Greutatea crescută a vehiculelor electrice datorită bateriilor lor litiu-ion face ca benzile de rulare a anvelopelor să se uzeze mai repede, producând în cele din urmă mai multe emisii.

Studiul, realizat de firma Emissions Analytics, a spus că principala diferență dintre țeava de eșapament și emisiile anvelopelor este că majoritatea emisiilor de particule eliberate din anvelopă ajung direct în sol și apă, în timp ce evacuarea afectează negativ calitatea aerului.

Efectele compoziției anvelopei se reduc la materialele din care este fabricată anvelopa, a raportat studiul.

Anvelopele ușoare sunt de obicei fabricate din cauciuc sintetic, care este dezvoltat folosind cauciuc natural brut, care adaugă umpluturi și aditivi, dintre care unii sunt cancerigeni recunoscuți.

Emissions Analytics a testat uzura anvelopelor atât pe vehiculele electrice, cât și pe cele pe benzină, după ce le-au parcurs cel puțin 1.600 km.

Cercetătorii au folosit un sistem de eșantionare pentru a colecta particule imediat în spatele fiecărei anvelope și apoi au măsurat dimensiunea particulelor emise de banda de rulare.

S-a constatat că, cu cât masa și greutatea vehiculului sunt mai mari, cu atât mai rapid vor fi eliberate emisiile de particule din anvelope din cauza cuplului crescut dintre anvelope și drum.

Un raport separat din 2020 al firmei Emissions Analytics a spus că anvelopele vor fi probabil o preocupare majoră în următorii ani, deoarece „consumatorii trec la mașini mai mari și mai grele”.

„Cercetările arată că acestea contribuie la poluarea marine cu microplastice, precum și la poluarea aerului cu particule mai fine”, continuă raportul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

23 de Comentarii

  1. Țările occidentale au început deja să limiteze viteza pe autostradă la 110km/h. Cauza este că s-au înmulțit maşinile electrice care sunt mai periculoase în caz de accident, autonomia devenea prea mică față de ce zicea producătorul (se descarcă mai repede la viteză, încărcările dese scurtează viața bateriei) şi clienții începeau să fie nemulțumiți când vedeau că-i costă 15-20.000 euro o baterie nouă etc.
    Deci aşteptați-vă ca şi la noi să se limiteze la 110km/h viteza pe autostradă. Mesajul va fi „aşa e în UE, e pentru siguranța dvs), dar în realitate e din cauza electricelor.

  2. asa e cand gusterii nu vor sa priceapa ca tehnologia avanseaza treptat si nu e nevoie sa-i dai branci. daca se va dovedi vreodata ca masina electrica este mai ieftina si mai fiabila, atunci cele cu maotor termic vor disparea de la sine, asa cum a disparut si motorul cu aburi la vremea lui. fortarea masinii electrice tine de controlul individului (nu are nici o legatura cu mediul) la actionarea unei manete ai oprit brusc curentul peste tot, pe cand carburantii ii mai gasesti cateva zile pana dispar… Vor sa circule numai ei, pac ti-au dat curent cu portia ca pe vremuri.
    Masina electrica nu este o alternativa reala la cea cu motor termic, ea doar scoate poluarea din marile orase si o munta in tarile bananiere cum suntem noi unde se vor exporta si depozita bateriile uzate asa cum se exporta acum tot felul de gunoaie

  3. Dupa teapa germana cu motoarele Diesel, urmeaza teapa cu masinile electrice. Prostii cumpara ce li se spune !

  4. Jn studiu de 2 lei.Se vede clar ca acest articol nu are la baza niciun studiu.Si aici ma refer la faptul ca motivarea rol ca fratele se uzează mai repede este chiar o aberație. Cine are sau a condus o electrica poate ști ca din contre sistemul de frânare se deteriorează mult mai târziu la mașinile electrice….

  5. Niciunde se spune cati lei costa 100 de km, atat vara, cat si iarna la Miercurea Ciuc ! De 2x, de 3x mai scump ca la o benzinara ? Ca sa stie toata lumea ce teapa ia. Ciucanii nu-si cumpara nici masini Diesel, din cauza incalzirii.

  6. Pai daca nu sai din ele la timp când se aprind,nici nu le mai poți stinge 🤣🤣🤣🤣,TEHNICA DIGITALA ELECTRICA NU GLUMA!!

  7. Ciucaleții nu cumpara mașini pentru că sunt săraci. Ca să nu spun săraci cu duhul.

  8. Stati linistiti, nu va impacientati, ca Ursula prabuseste shandramaua europeana.

    Cum a vizionat pana si vizionarul betziv Mandolina slugile ursulei, mai prosti decat au prevazud tratatele europene.

  9. Asa e, mașinile electrice nu sunt bune, nu sunt eficace, rămâneți pe termice sau cumpărați termice… Puțin și săracii aia de arabi cu petrol sub coada cămilei nu degeaba reduc extracția de petrol… Ca sa se adune tot omul care arunca cu pietre în electricitate la coada la benzinărie înainte sa mai anunțe ca mai creste acciza la combustibili… Pt o economie de 50 de bani la litru… Ce ne_am face noi fără dușmanii electricelor? Unde s-ar mai revolta ei când vreun patron misel de Peco va mai afișa un preț de 12 lei pe litru? PS. Un motor electric consuma între 14-20 KW/100km. Asta înseamnă la un preț umflat de 2 lei/kw (ca să nu pun prețul de acasă de la Hidroelectrica de 0,68 lei/KW) 28-40 lei/100km. Un motor termic îți consuma un 8-9 litri/100km *cu 7lei litrul de benzina (ca să nu mai pun 7,20 sa nu iasă diferența prea mare) adică 56-63 lei. Cu o mașină termica trebuie sa te duci la revizie odată pe an sau la 15000km. Cu una electrica la 2 ani. La una cu motor termic la 50.000km trebuie sa schimbi plăcuțele… La una electrica nici după 150.000 km nu trebuiesc schimbate… Aia cu cauciucurile care nu suporta greutatea în plus… Basme de adormit copii… Cine are hârtie și creion sa facă calcule… Cat de eficient e un motor termic fata de unul electric și cât de costisitoare e o mașină electrica fata de una termica.

  10. Articol scris de un analfabet funcțional, care ori nu a înțeles ce a citit, ori a citit niște făcături. Că mașinile electrice nu sunt chiar așa de ecologice, sunt convins, dar din cu totul alte motive. În primul rând poluează indirect, prin consumul de electricitate, la încărcare, produsă în mare măsură prin ardere de cărbune sau gaze naturale. Teoria este valabilă pentru locurile unde electricitatea este produsă hidro, ca în Norvegia, sau nuclear ca în Franța. Dar nu acest aspect m-a determinat să scriu aceste rânduri, ci teoria cu frânele. Or mașinile electrice folosesc mai puțin frânarea, clasică, prin frecare, ferodouri care acționează asupra unor discuri sau tamburi, în urma acestei acțiuni rezultă căldură și încriminatele pulberi fine, care conțin substanțe nocive, cel mai des azbest sau alte asemenea. Or mașinile electrice frânează, cel mai adesea prin recuperarea de energie, adică motorul electric se transformă în generator, consumă energia cinetică dată de masa mașinii în mișcare, încărcând bateria. Neexistând frecare, nu există nici pulberi. Frânarea clasică este folosită numai în cazurile de urgență, de frânări bruște, deci în cazuri destul de rare. așadar teoria cu emisia mai mare de pulberi rezultate din fânare este un fake news, cum se zice acum.

  11. @ Rombat Motorul electric consumă kwh, nu kw. Kwh este unitate de măsură a cantității de energie electrică consumată, iar kw este puterea motorului, adică caii putere ai acestuia. Kwh este similar , ca unitate de măsură cu litri sau kg., în funcție de combustibilul folosit. Un Rombat ar fi trebuit să știe acest lucru. Bateriile clasice sunt caracterizate prin doi indicatori. amperi/oră și volți. Înmulțind cele două mărimi rezultă kwh, adică capacitatea bateriei, un fel de „litri” ai rezervorului. Unitate de măsură, kwh, este folosită pentru a evidenția capacitatea de înmagazinare a bateriei de pe mașinile electrice. În rest, cele scrise privind fânarea sunt perfect reale și corecte.

  12. Sunt foarte mulți cei care se dau cu părerea fără să fi experimentat măcar o singură dacă o călătorie cu o mașină electrică! Articolul se vede clar ca este făcut tot de o persoană cu “experiență “ vastă în domeniu! 😂

  13. Eu merg de 9 ani doar electric am peste 500.000 km doar electric cei care au scris articolul sunt cu capul…..
    Eu am mers 250.000 km cu o electrica și nu am schimbat mai des cauciucuri iar plăcute nici nu știu unde sunt…..
    Toată lumea are ceva cu noutatea iar daca asta înseamnă să nu mai cheltuiești pentru mobilitatea ta nu este bine…..
    Trebuie sa cotizezi la arabi pentru că oricum așa am fost învățați.
    Deci eu sunt prea sărac să merg cu termice și atunci am ales sa merg electric.
    Deci voi bogaților care nu știți să faceți un buget de familie și s analizați ce înseamnă electric versus termic mergeți cu termice și va doresc sa asistați la moartea unui om din cauza plămânilor….apoi mergeți și faceți plinul.
    Eu am trecut la electric nu de anul ăsta ci din 2015.
    Baftă tuturor.

  14. Păi bine bine, și energia pentru a încărca electricele de unde o iei? Cum o produci? Bateriile alea cât poluează? Ce durată de viață au bateriile? Senzația mea este că revine sindromul posesorului de Oltcit. E cea mai bună mașină dar e mereu defectă.

  15. Mai mare aberație n am auzit in viata mea. La bmw 750ld schimbam un set de placute la 20, max 25000 km. Discuri la 40. La masina electrica am schimbat primul set pe fata la 100000 km, pe spate am 140000 si sunt peste jumătate. Discuri originale. Masina electrica franeaza din motoare sa recupereze energia. Ajung acasa dupa 20 km si pun mana pe discuri, nu sunt fierbinți. Anvelope am schimbat la 40000km. La fel și la BMW. Va dati seama ce scrieți??? Nu mai copiați de la cei platiti sa scrie prostii

  16. Am mașină disel cu 90 CP și 500 de mii de km,sânt sărac,nu mă droghez,nu îmi plac bărbații ,nu sânt busterizat,nu fur din banii orfanilor,batranilor și văduvelor și am conștiință curată am demnitate și sânt liber și autonom😉

  17. Tefeliștii e in actiune!Da’ unul n-ar spune cum merg ei cumințăi intre tiruri ca sa le ajungă “gazu” până la o stație de încărcare… Unu’ n-ar spune cât poluează reciclarea unei baterii de electrică… Unu’ n-ar spune ca o baterie de electrică este echivalentul unei mașini cu motor termic… Unu’ n-ar spune câți litri de combustibil consumă un generator de curent pentru a-ți încarcă bateria unei electrice..,. Uăi cuopchii, voi faceț’ parte din jeneratia care (încă) crede că rața impunje și vreț’ sa ne convinjeț și pi noi…

  18. Am un EQB 350, sper sa nu muriți de invidie. Un combo cu panourile solare este ideal. Într-un an aceasta mașină m-a costat 1500 Ron întreținere și atât. Din combustibil am economisit, la prețul diesel de astăzi, 4370 EURO. Cu cine spune că o mașină electrică e mai poluanta decât o rabla românească e un prost sau unul care moare că nu are și el.

    Cu siguranță mașină nu e soluția finală, însă fără indoiala reprezintă o soluție temporară.

    Nu e vina nimănui că avem criza economica, război și epidemii și mașinile sunt scumpe ținând cont de context.

    Și oricum, lumea de căcat se bucura mai mult daca moare capra vecinului decât dacă primește 1l de lapte de la ea …

  19. Total fals acest articol. Mașinile electrice frânează mult mai puțin, este un avantaj bine cunoscut ca la aceste mașini cauciucurile și plăcuțele de frâna se schimbă mai rar decât la mașinile termice. Cine a condus mașina electrică cunoaște foarte bine fenomenul frânării de motor atunci când se ridică piciorul de pe accelerație. În aceste condiții mă întreb ce mai este adevărat din acest articol?

  20. Întrebarea mea e:De ce nu inventați și prize de incărcare unde poți incărca cu bani cash??? Aveți de gând să ne tăiati curentul,și odată cu el nu vor funcționa nici cardurile voastre blestemate,nu???

  21. Știre de 2 lei
    Am mașina electrică, are 60000 km și am schimbat o singura data cauciucurile.
    Plăcuțele de frână se schimba la 200.000 km.

  22. Nici o problemă!
    Vor fi în curînd înlocuite de șenilatele rusești, cînd Ukraina va cădea!
    În consecință, veți avea mai mari șanse să muriți devreme, ușor și rapid, sub o șenilată rusească, decît să muriți de cancer de anvelopă toxică amerlocă după 10-12 ani de suferințe crunte, cu administrare medicală de opioide (că de-aia au stat amerlocii 20 de ani în Afghanistan, că se gîndeau că să aibă destul opiu cu ce să vă aline suferințele pă patu’ dă spital ultra-modern! că ăsta e stylu’ lor: vă dotează spitalele cu aparatură ultra-performantă și medicamente potente, ultimu’ răknet in limbele yankeilor, ca să fiți vindecați urjent; apoi vă livrează o boală nouă – SIDA, sau chiar șî CoVidu’ lu’ Fauci fac-parte din set! – pentru care, ca să vă vindecați, aveți nevoie de altă ghenerațîie dă aparatură șî medicamente, tot cumpărate dă la amerloci! ăsta e mersu’ Lumii, GHINION, sclavilor dîn Koloniie!)……[Rumburak]

  23. IO, sfios fatza de Certaretzii din Arena…:)
    ma TOTUSHI, bucur ca in Fine s-a lamurit Diferentza Specifica intre KWH si KW … 🙂

    IO am reusit pe Vremuri, intre 1970 -1982 CAT Timp am avut ACTIVTATE …:) ca Preofesor Particular de M,F,C sa lamuresc Cestia.
    Da’ dupa mine, probabil Potopuu’ . TOT ASA, eram in Liceu, in 1962 si aparuse SI, Sistemul Inernaionalde Masuri si Greutati in care se preconiza ca pana’n 1970 cel tarziu sa se elimine KGF (Kilogramul Fortza, ca se amesecau nepermis MASA cu FORZA0 SI CALORIILE cu Jouli…
    NU s-a reusit!
    Si ACUM se ade mereu CALORIE …

    Iar la Mecanica s-a reusit o Aproximatie dN, DecaNewtonuu’, EGAL cu KilogramulFfrtza,
    desi NU este chiar DECA, adica ZECE, ci 9,8 acceleratia gravitationala …

    UITE asa imi mai aduc aminte de Tineretea mea, Profesorala de MFC, cand eram un MIC Boier Telectual, relativ BINE platit ..
    Merci GHIA!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.