O actriță a lăsat teatrul pentru prăjituri

Prăjiturile de casă ne trezesc nostalgia copilăriei, amintindu-ne de rețetele mamei sau ale bunicii.  În zilele noastre, când noțiunea de timp a devenit un lux, bucuria de a le redescoperi în patiserii și cofetării nu este deloc neglijabilă. Cineva s-a gândit la asta și le-a readus pe mesele noastre, dulci și gustoase, cu nuci, dulcețuri, ciocolată făcută în casă, aluaturi pufoase și toate aromele de rom, lămâie sau vanilie, așa cum le știam. Nuci cu zmeură, cornulețe cu magiun, sfințisori, prăjitura soacrei, plăcinte moldovenești, brânzoaice dar și torturi etajate și bogate în gustul de odinioară, sunt doar câteva dintre bunătățile pe care le descoperim într-un lanț de cofetării din Iași.

Cuptorul Moldovencei este marca sub care, încă de la începutul lui 2013, tânăra actriță Nicoleta Hriţcu (38 de ani) oferă românilor din zona Moldovei toate aceste delicii cu tradiție lungă în bucătăria autentică din regiune. După o scurtă carieră în teatru, Nicoleta s-a lansat într-un bussines  din lumea aromată a dulciurilor, însa, înainte de a ajunge aici, a trebuit să treacă Prutul.

Dorul de prăjiturile de acasă

Cuptorul Moldovencei este una din cele mai importante rețele de cofetării din regiunea Moldovei.  Născută în Republica Moldova, pe malul Nistrului, la Soroca, la 14 ani, Nicoleta a hotărât să facă liceul în România. A primit o bursă de la statul român și a fost repartizată la Bacău, însa, după un an se mută la Iași, la un liceu cu profil economic. După absolvire, a urmat Universitatea de Arte pe care a terminat-o în 2005, după care a început să lucreze ca actriță.  În paralel, s-a înscris și la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Al.I. Cuza, mai mult  impulsionată de mama sa, economist de profesie. După trei ani de teatru, a înteles că își dorește să fie independentă, să creeze ceva de la zero și să dăruiască oamenilor bucuria de a savura gustul prăjiturilor de acasă, ale mamei. Pentru asta s-a înscris si a absolvit un curs de antreprenoriat, apoi a depus un proiect pentru o finanțare guvernamentală nerambursabilă. A obținut 10 000 euro, a mai pus și ea încă zece mii și a deschis, într-un mic spațiu de 52 de metri pătrați, prima unitate din viitorul lanț „Cuptorul Moldovencei”.

Nicoleta a înțeles din timp că  cea mai inteligență manieră de a dezvolta business-ul este aceea de a avea magazine proprii, pentru a putea controla toate etapele, inclusiv vânzarea. La început, oamenii îi spuneau că șansele de reușită sunt minime deoarece produsele ei de patiserie-cofetărie conțin doar ingrediente naturale, preparate artizanal, ceea ce presupune multă muncă și riscul de a nu le putea conserva mult timp. Actrița, având un for interior înclinat către o foarte buna calitate a  vieții precum și respectul față de oameni, nu a renunțat.

1.000.000 de euro, până în anul 2020

La trei ani de la lansarea afacerii, Nicoleta a prins, pe un perete, un panou pe care a scris : „1.000.000 de euro, până în anul 2020”. Și cum doar cei care îndrăznesc să viseze înalt au parte de înălțime, femeia de afaceri nu numai că a ajuns la acest obiectiv, dar l-a și depășit. Ajutată în afacere și de Radu, soțul ei, care și-a dat demisia din poziția de manager de la un centru comercial ca să conducă afacerea cu dulciuri, se poate afirma că brandul Cuptorul Moldovencei este o «dulce» afacere de familie.  Soție și mamă a trei copii, Nicoleta își urmează visul cu naturalețea celui care știe că este pe drumul cel bun și dorește, în mod firesc, să se extindă la nivel național. Pe lângă muncă și talent, un alt vector al succesului este acela că Nicoleta se bazează pe produse şi ingrediente de calitate şi naturale. Sloganul afacerii este „fără premixuri, fără margarină, fără prostii”.

Cuptorul Moldovencei este format din două laboratoare de producție și șase puncte de desfacere (din care unul este sub brandul Glazurai). Produsele lor de cofetărie acoperă cele mai importante cartiere din Iași, iar anul trecut, compnaia a inaugurat o nouă cofetărie de 62 metri pătrați, într-un cartier nou al orașului,  ajungând, astfel, la șase unități. Investiția a fost de 50.000 de euro.

Glazurai, o nouă poveste

Glazurai este o insuliță de cofetărie pilot unde găsești prăjiturele mici și delicioase. Proiectul a fost lansat de Nicoleta Hrițcu în 2018 și are la bază un număr mare de rețete culese de la localnici.

Dar proiectele nu se opresc aici, Nicoleta urmând să investească 200.000 de euro în o nouă hală ce va integra cele două laboratoare ale Cuptorului Moldovencei.

În 2019, societatea a ajuns la o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro, având o creştere de peste 100% faţă de valoarea înregistrată în 2018. În prezent, compania are 60 de angajați și un flux de peste 1.000 de clienți în fiecare zi..

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

3 Comentarii

  1. Bravo tie Nicoleta si Radu. Copii frumosi ai Romaniei. Copii frumosi cu copii frumosi. Bravo voua.

  2. Un om onest. Facultatea particulara îți oferă fitze. Nu meserie, nu pile, deci foame. Cred ca este un exemplu
    Smecherii care fentează un efort de învățare serios ar trebui sa fie rezonabili.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.