Premieră în România: Un judeţ vrea propria companie aeriană

Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor vor înființa, în premieră pentru România, o companie aeriană proprie. Aceasta ar urma să asigure legături aeriene între Oradea și București, dar și între Oradea și alte destinații din afara țării.

Anunţul de inființare a noii companii a fost făcut joi de primarul Florin Birta și președintele CJ Ilie Bolojan, urmând să fie semnat un protocol de colaborare care va trebui aprobat de consilierii locali și județeni.

„Sunt domenii importante în care colaborarea dintre Primăria Oradea și Consiliul Județean își spune cuvântul, pentru că aceasta duce la dezvoltarea orașului și a județului într-un ritm accelerat. În cazul de față, a avea un aeroport care să ne conecteze cu capitala țării mult mai bine și cu hub-uri europene exact asta înseamnă, o dezvoltare și condiții mai bune pentru investitori, pentru turiști și pentru comunitatea locală”, a precizat primarul Oradiei Florin Birta.

Protocolul prevede înființarea unei companii aeriene proprii deținută de Județul Bihor și Municipiul Oradea, eventual și de alte entități din subordinea directă a celor două autorități publice locale. Astfel, se vor analiza tipurile de companii prevăzute de legislația din România pentru identificarea soluției optime de colaborare: societatea pe acțiuni, societatea cu răspundere limitată etc.

„De ce e bine să facem această companie aeriană locală? Suntem un oraș mediu din România care are în zona de influență a aeroportului aproximativ un milion de locuitori pe care se poate baza și pe care trebuie să îi deservească. Suntem un oraș și un județ în care operarea zborurilor este la limita de rentabilitate și depinde de politicile comerciale ale companiilor și de contextul global, iar rămânerea totală la hazardul pieței aeronautice nu este o soluție pentru dezvoltarea orașului. Am decis că este oportun, urmărind modele de conectare ale altor orașe mici din Europa la hub-uri aeriene, să înființăm această companie. Vom achiziționa sau închiria două aeronave de până la 75 de locuri fiecare cu care vom opera zboruri spre diverse destinații. Urmărim o scădere a prețurilor pe rutele respective, întrucât cele actuale nu sunt deloc mici”, a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Autoritățile doresc operarea cu două aeronave a unor curse Oradea – București, minimum 3 zboruri pe zi în zilele lucrătoare și minimum 2 zboruri pe zi în zilele nelucrătoare, care ar urma să devină operaționale din martie 2022, dar și a unor curse care să lege Oradea de unul sau două aeroporturi internaționale din vestul Europei, care ar urma să devină funcționale cel târziu din luna octombrie 2022.

Activitatea companiei aeriene locale ar urma să fie finanțată din subscripții publice, sponsorizări și donații provenite din partea companiilor locale care vor dori să sprijine acest proiect, susțin reprezentanții primăriei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

12 Comentarii

  1. la 3 zboruri pe zi, dus si intors, se polueaza mai mult ca toate autovehiculele pe benzina din Oradia, de la nea Imi, dar noi trecem pe electric. De ce nu trece pe incalzire electrica boul de olimpic de primar de la B ? Decat cretini alegeti si apoi va mirati ca nu e ca in Elvetia !

  2. In 2-3 ani ajung si astia la DNA!Nu exista cale mai rapida decat infiintare de societati-rahat tip Firea Sarmancur, din start perdante si ineficiente !Cred ca unor romani in fonctii le creste parul pe cap invers!
    Mai bine bagati banii intr-un tren Oradea -Bucuresti de mare viteza sau in dirijabile:))
    M-am lamurit si cu Ilie Bolojan,alt tampit

  3. Nu vrea si port judetean la Marea Baltica? Dar fie si companie aeriana, sa vedem din ce bani va fi platita. Sper ca nu de la bugetul de stat, pentru ca deviza naostra este privatizarea! Sa fie, dar din bani si pe cheltuiala privata.

  4. Va inchipuiti ce cloaca si ce de bani negri se invart in aceasta afacere?! Poftim caracter si loialitate, au afaceri uriase si conturi pline, si, in loc sa presteze voluntar in parlament 2 zile jumate, isi voteaza resurse pentru incasat lunar, peste limita bunului simt! Ce tara si ce politicieni civilizati sunt daca ei singuri demonstreaza ca sunt excroci si hoti?!

  5. Programul politic este satisfacerea imensului orgoliu personal, nicidecum interesul public.
    Valabil pentru toti politicienii.
    Intr-un fel decizia este logica, cum altfel sa ajungi repede la Bucuresti daca nu ai o autostrada intreaga in tara asta.
    Ai dracu’ PSD-isti !!!
    Inregistra-v-ar Drula sa va inregistreze !

  6. Cine va avea curajul, in afara de sinucigasii de meserie, sa zboare cu avioane ‘Bolojan & Sons’, chilotate de chilotii betivi ai lui Bolo?
    Si Bolojan asta era propus prezidan la PNL de haripa penelizda , gruparea de harapii Cliujului..

  7. Toate primariile care au bani sa faca firme de productie, mici fabrici de prelucare lapte, carne, panificatue, fabrici de conserve care sa preia legumele si fructele producatorilor locali .
    Si sa creeze locuri de munca la romani.

  8. păi românu e deștept, știe , insă e laș și fudul. mai bine moare decât să facă ceea ce e ste imperios necesar..adică REFORMELE ADMINISTRATIVE, bre ciumete.. Căci de nu le faci ești mort,. și fără virus. Ai de pus in aplicație planul UDMR, cel mai bun de reformă administrativă.. EXISTĂ și e demonstrat cel mai corect și funcțional..Evident e și cu autonomiile locale, deci poți face și aeroport și curse aeriene locale proprii, de ești atât de dezvoltat.. Deci cine și de ce frânează aceste necesități ?? De ce nu se trece la ceva bun și se preferă rahatul călduț in care se scaldă,..deocamdată pân la nas.

  9. Vedeti cum au sarit securistii de cur in sus la aflarea vestii? Inseamna ca va taia macaroana multor securisti de capitala.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.