Presa străină: „Regina Sprâncenelor” reprezintă visul american

România este obişnuită să fie în centrul lumii cu fel şi fel de ştiri negative despre economia în derivă, tratamentul romilor, diverse baliverne care atrag atenţia presei internaţionale. Din când în când o ştire pozitivă reuşeşte să „seducă” presa străină şi devine chiar o ştire de top în ziarele de pe mapamond.
Aşa a fost cu articolul despre Anastasia Soare scris de Alison Mutler publicat de The Associated Press care a ajuns miercuri în presa internaţională, de la ABC News la CBS News, la „Washington Post”, la Bloomberg şi la „Forbes”.

Ce au Brooke Shields, Catherine Deneuve şi David Beckhamîn comun? Sprâncene pensate, epilate şi îngrijite de Anastasia Soare, o imigrantă româncă ce a lucrat 14 ore pe zi ca angajată la un salon de frumuseţe din Los
Angeles şi a devenit „Regina Sprâncenelor”, cum este cunoscută în Hollywood.
Două decenii după ce a ajuns în SUA, Soare trăieşte visul american. În această săptămână a venit acasă pentru a împărţi un pic din acest vis cu românii, pentru deschiderea primului ei salon european la Bucureşti.
Ea are un imperiu de 800 de magazine în Statele Unite şi 600 în afara Americii, inclusiv saloane în Japonia, Thailanda şi Hong Kong. Poate că cea mai mare măsură a succesului ei este faptul că a fost invitată la „Oprah Winfrey Show”.

Interesul ei pentru sprâncene este, de fapt, o pasiune pentru arhitectura vie a feţei, plus un talent pentru identificarea şi exploatarea unei nişe în industria profitabilă a cosmeticelor.
Românca minionă cu coama de păr de culoarea caramelei a crescut în Constanţa, la Marea Neagră, în timpul perioadei sumbre comuniste. Fiică de croitori, Soare a plecat din România în ultimele luni ale regimului lui Nicolae Ceauşescu să se alăture soţului ei de atunci, un căpitan de vas, care a fugit în Occident cu trei ani mai devreme.
Odată ce a ajuns în State, l-a studiat în timpul ei liber pe Leonardo Da Vinci pentru a învăţa despre anatomia şi simetria facială, şi chiar a mers în Arizona pentru a lua ore cu un om de ştiinţă medico-legal care lucrează în reconstrucţia facială.
„În România comunistă la Constanţa nu aveam diversitatea etnică pe care am întâlnit-o apoi în America”, a declarat ea. Primul ei client vedetă a fost supermodelul din anii ’80 Cindy Crawford. Naomi Campbell şi-a încredinţat sprâncenele pe mâinile pricepute ale lui Soare în ultimii 18 ani.
Atunci când eu mă plâng de faptul că nu am sprâncenele lungi precum româncele, ea îmi explică faptul că se datorează lăţimii de arcadp. Românii tind să aibă oase mai
late la frunte, în timp ce femeile de origine nord-europeană tind să aibă feţe înguste şi sprâncenele, prin urmare, mai scurte.
Coperte de reviste şi fotografii împodobesc salonul recent deschis în Bucureşti la luxosul hotel Radisson. Madonna şi anturajul ei au stat acolo în timpul turneului Sticky & Sweet în 2009.

Clienţii Oprah Winfrey, Claudia Schiffer, Jade Pinkett, o zâmbitoare Heidi Klum, Catherine Deneuve, şi chiar şi un bărbat cu sprâncenele groase şi stufoase de aproape 3 centimetri privesc în jos spre clienţi.
„E ca şi cum am ajuns un cerc complet, se fac 21 de ani de când am plecat”, spune Soare, aşezată în scaunul ferestrei din salonul ei mic care se numeşte „Anastasia”. „În 1990 nu au existat servicii pentru sprâncene în Hollywood”, spune ea vorbind rapid cu un accent uşor în engleza ei americană.
Un pensat, epilat şi formarea manuală a sprâncenelor nu sunt ieftine în România, unde economia este în derivă, şi salariul mediu lunar este de aproximativ 450 de euro. Costă 50 de dolari pentru femei şi 33 dolari pentru bărbaţi. Produsele ambalate delicat, de la ser pentru sprâncene până la un set pentru spâncene care conţine şabloane şi pensete şi machiaj, geluri pentru sprâncene şi foarfece, costă şi mai mult.
Dar Soare spune că vremurile grele sunt pentru cei viteji. „Dacă crezi în ceea ce faci, şi ai o tehnica bună, ai produse de bună calitate şi un serviciu bun, te poţi extinde chiar şi atunci când este o criză economică”, a spus ea.
Primul salon şi l-a deschis în Los Angeles, în 1992, în timpul războiului din Golf, şi altul în 1997, într-o perioadă de recesiune în SUA
Trendsetter în lumea sprâncenelor, spune că moda actuală merge pe natural, doar o versiune mai bună a ceea ce ţi-a dat natura.
„Sprâncenele mai pline îţi oferă un look sofisticat, feminin”, explică ea, arcuindu-şi sprâncenele ei perfect îngrijite de culoarea castanei. Este împotriva sprâncenelelor subţiri ca un creion de odinioară, spunând că au un efect de îmbătrânire.
„Când m-am uitat la filme cu Marlene Dietrich şi Jane Harlow Jane, le dădeam 40 de ani, dar de fapt ele aveau doar 23”, a spus ea.
De ce businessul ei a prins? Deoarece este un mod simplu de a face o mare diferenţă, spun clienţii ei, care au vârste între 14 şi 70 de ani. Toate clientele se uită în oglindă şi spun „Wow!”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.