Lotul 2 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, de 24,5 km., se apropie de inaugurare după șase ani de la prima cupă de excavator. Aproape gata este și ciotul de 1,5 km. din lotul 1, și de la 1 decembrie este posibil să se circule pe toți cei 70 de kilometri dintre Sebeș și Turda, adică prima autostradă construită de la zero, cap-coadă, după 1990. Inaugurarea va fi făcută totuși cu o restricție, adică trafic pe un sens, pe un kilometru, în zona Oiejdea, acolo unde consolidarea versantului nu va fi finalizată mai devreme de primavara anului viitor. Tot atunci pot fi gata și spațiile de servicii.
Șoferii vor putea astfel circula de la Cluj, la Sibiu sau de la Cluj, la Deva, pe autostradă, scurtând timpul de parcurgere a distanței. Deschiderea A10 le va permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții. Probleme sunt însă pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.
A10 este autostrada care face legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3, pe traseul Sebeș – Turda. Tronsonul a fost împărțit în patru loturi:
– Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebeș până la Pârâul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fără TVA
– Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fără TVA.
– Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fără TVA
– Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fără TVA.
Loturile 3 și 4 au fost deschise circulaței în iulie 2018, 15,5 km. din lotul 1 au fost deschiși în decembrie 2020, și până la finele anului 2021 vor fi dați în folosință diferența rămasă pe lotul 1 și pentru lotul 2.
România ar putea termina anul acesta cu o rețea de 942 de kilometri. În prezent sunt 911,5 km., și în afară de diferența de pe lotul 1 și întreg lotul 2 de pe A10, este posibil să se dea în circulație și un ciot de 4,5 km. de pe traseul Târgu-Mureș – Ungheni.
Foto Arhivă
Mentalitatea romanilor se aseamana f mult cu a africanilor subsaharieni .
Cind isi doresc cite ceva ei cauta sprijin la divinitati , la cunostinte sus-puse sau la Conducator ( Brussel).
Printre incantatii si fum , cohorte de politruci aghezmuieste si imbrobodeste multimea cu tot felul de Studii , Programe si Sisteme , implementabile si sustenabile , astfel incit prostimea cade brusc pe spate borborosind neologisme brusseleze ….
coada, 24km. Uraaaa!
Am facut 850km, in toata Romania! Aici se pun si centurile oraselor…
Vedeti ca a mai facut un moldovean, 1m de autostrada, sa nu uitati!
asta e important, sa fie multe autostrazi in transilvania. restul tarii nu conteaza, trebuie doar sa dea banii pentru ele si sa isi ia flegme inapoi ca sunt mitici. trebuie infrastructura completa ca acusi vine regionalizarea / separarea si doar nu o sa isi plateasca ei din banii lor totul ?
Aproape … , nu gata !!!
Cat va rezista? Dar in restul tarii, cand vor construi autostrazi?
– doar fără pesedei
Ceausescu,în 25ani prima dată a gândit să facă industrie pentru a avea bani să construiască și să poată întrețină autostrăzile (250km)Băieți care ne conduc azi cu studii superioare , au distrus mai bcorect zis au vândut industria să își umple ei buzunarele și în 30 de ani au construit 700km de autostradă și nea costat cat a construit nea Nicu toată industria și șoselele facute fe el! Problema acum vine de unde ia bani de întreținere ! Români cred că o prefere să meargă pe jos pe câmp pentru că …?