Primul vapor construit în România care funcționează cu gaz

Petrom a făcut prima livrare de GNL (Gaz Natural Lichefiat) către Damen Mangalia, cel mai mare șantier maritim din sud-estul Europei. Produsul va alimenta prima navă construită la noi care funcționează cu acest tip de gaz, potrivit unui comunicat.
Livrarea a presupus coordonarea și gestionarea în premieră a unui proces complex în care au fost implicate mai multe companii partenere, in condițiile respectării tuturor măsurilor de siguranță. Acesta s-a concretizat în două transporturi separate a câte două autocisterne, care au alimentat rezervorul primei nave din România care funcționează pe bază de GNL.
Prin răcirea gazelor naturale la o temperatură de -160°C și prin lichefiere, acestea își reduc volumul de aproximativ 600 de ori comparativ cu volumul în stare gazoasă. Astfel, pot fi stocate și transportate în siguranță pe distanțe foarte lungi, cu un grad crescut de eficiență economică și energetică. Gazele naturale lichefiate reprezintă o alternativă de tranziție pentru un transport mai curat, în special pentru segmentele de transport ce pot fi mai greu decarbonate, precum transportul rutier greu de marfă și transportul naval.
Sectorul transporturilor, care are un rol esențial pentru mobilitatea bunurilor și a oamenilor, este și unul dintre sectoarele în care sunt necesare măsuri eficiente și cuprinzătoare de reducere a emisiilor. OMV Petrom este și va continua să fie parte din soluție, cu un portofoliu mixt de produse care sa răspundă nevoilor de mobilitate din țara noastră. Prima livrare de GNL din Romania este încă un pas pe care îl facem in extinderea ofertei de produse pentru transport cu emisii scăzute.”, a spus Radu Căprău, membru al directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea Downstream Oil
 „În contextul tranziției energetice, utilizarea GNL-ului în transport și industrie poate duce la o reducere semnificativă a emisiilor de carbon și a celor poluante. România are un potențial semnificativ de gaze naturale, iar valorificarea acestuia, inclusiv prin lichefiere, deschide noi orizonturi pentru economia româneasca și contribuie la obiectivele agendei climatice.”, a precizat, la rândul lui, Franck Neel, membru al directoratului OMV Petrom responsabil pentru activitatea Downstream Gas:
Florin Spătaru, membru al Directoratului societății Damen Shipyards Mangalia:
„Ne bucură colaborarea dintre doi lideri ai industriei din România și nu numai, care au făcut posibilă o premieră: este pentru prima dată când o astfel de navă este construită în România, iar acest lucru demonstrează că industria navală românească este capabilă să implementeze proiecte foarte complexe și inovatoare cu un înalt nivel tehnologic.”  
Prin utilizarea de GNL în transporturi, emisiile de CO2 scad cu 15%, cele de oxid de azot scad cu 50%, iar emisiile de particule grele scad cu 99%.  De asemenea, GNL nu generează emisii de sulf, respectând astfel cerințele stricte privind emisiile de sulf ale Organizației Maritime Internaționale.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 7
Mihai Soare 1071 Articole
Author

7 Comentarii

  1. – pe modelul Petru cel Mare, presedintele asasinat al republicii a dezvoltat flota navala fluviala si maritim
    – asasinii au distrus totul

  2. Da ne mandrim ca dam gazul,iar populatia baga in centrale ce? Plastice,cauciucuri,incaltaminte,carbune,ulei uzat de masina,si tot felul de reziduri petroliere>Cine inspira smogul din orase,sate si de la munte[pensiuni] toti,inclusiv cei ce vand gazul pentru bani.Tara plina de tradatori.

  3. Păi se pare că iarăși sunteți depășiți de evenimente.. Ai dormit in cizmele satului române și degeaba ți s-a cântat deșteaptă-te.. Azi transportul naval al uni container s-a scumpit de cel puțin trei ori. Azi transportul naval nu mai este o opțiune, mai ales după mizeria cu blocajul suezului..Azi Rusia este iarăși in câștig. Pentru faptul că marfa chineză, care de fapt aprovizionează lumea occidentală, trece negreșit terestru, mai ieftin și mai rapid prin Rusia. Pe rută ar putea fi și romania, de ar avea căi ferate competitive. Roamnia acu ar trebui să pună mare accent pe căi ferate. rapide sigure și electrificate, EST VEST. o astfel de linie ar face profituri frumoase in viitorul apropiat.. Poate pricepe un guvernant român, mai ales când vei mai vedea banane doar in poze??

  4. @Marele Urs: Vorbesti prostii ca totdeauna. Transportul naval este de departe cel mai economic pe distante lungi. Suezul a fost redeschis la scurt timp dupa incidentul cu nava portcontainer Ever Given. Nava construita la Mangalia, prin combustibilul ales, se inscrie in programul de decarbonizare, la care si transportul naval trebuie sa adere.

  5. @ Anonim.. Nu mă mir că n-ai ințeles,..Dacă ție iți zice chinezul, de la care toată lumea cumpără marfă,.cât te costă un transport de container in bani și timp, pe mare, cargo cu avionul, sau pe calea ferată, precis alegi calea ferată…și cu siguranță nu ai fi singurul..

  6. @Marele Urs: Nici pe mine nu ma mira ca nu ai priceput. Partea larg majoritara a transprtului revine transportului naval iar grosul flotei comerciale o reprezinta vrachierele si petrolierele, nu portcontainerele. Pe cale terestra, inclusiv canalele navigabile, transportul de containere este sub 20% din totalul transportat.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.