Regia Autonomă a Patrimoniului și Protocolului de Stat (RAPPS) a scos la licitație un contract de 7,4 milioane lei pentru piese necesare mentenanței și servicii de reparație pentru elicopterul din dotare, care este dat în folosința SRI. Un elicopter EC 135 155B Dauphin și un simulator ENT ROL, model H15, replică a aparatului de zbor Eurocopter EC 155B au fost transferate, în 2013, de la Școala Superioară de Aviație Civilă.
“Fac obiectul acordului-cadru: Piese de schimb, echipamente, materiale funcţionale şi servicii de revizie/reparaţie destinate mentenanţei elicopterului de tip DAUPHIN, aflat în administrarea R.A. – A.P.P.S.”, este descrierea licitației. Ofertele de deschid în 28 octombrie iar departajarea ofertelor se face pe criteriul prețului cel mai scăzut.
În 2015, acest elicopter a mai fost reparat o dată, de către Airbus Helicopters Romania, pentru 880.000 de euro.
Elicopterul reparat a fost preluat nou și, potrivit datelor tehnice, are o autonomie de zbor de 635 kilometri, viteza de croazieră fiind de 250 km/h, are două motoare. Aparatul poate transporta până la șase pasageri și este dotat cu instrumente pentu zbor pe timp de noapte.
În România, servicii de reparație a elicopterelor fac IAR Ghimbav și Airbus Helicopters, care este un joint-venture tot cu IAR și funcționează pe aceeași platformă de lângă Brașov.
Intreb, nu dau cu parul: cat costa un elicopter nou?
Regula nr.1. Afacerile se fac cu banii altora, nu ai tai.
Cred ca SRI-ul si DNA-ul ar trebui sa intre pe fir si sa urmareasca unde se duc banii…
Exista oare vreo evidenta corecta um este folosit acest elicopter sau toate zborukrilr (foarte multe) intra la secret? Nu de altceva, dar or fi unii curiosi daca este folosit pentru naveta sefilor. Mai ales ca naveta la mvel inalt este la moda acum.
La banii aia nu luau nou? Sau e ceva similar cu Loganul de 65.000 de euro?