„Rabla” se pune iar în mişcare

Ministrul Mediului, Costel Alexe, susține că programul Rabla va fi reluat în luna martie, urmând să fie emise 60.000 de vouchere, în timp ce pentru programul Rabla Plus, ce vizează mașinile electrice, vor fi acordate în continuare vouchere de 10.000 de euro.

„Programul Rabla este și cel mai longeviv și (…) ne propunem ca pentru 2020 să creștem numărul de vouchere pe care le acordăm. Pentru 2020 ne propunem un număr de 60.000 de vouchere. Pornește în luna martie, pentru că vom stabili cu colegii din minister care va fi exact bugetul și etapele în care va fi demarat”, a explicat Alexe, la Digi 24.

Conform sursei citate, de la demararea programului, 600.000 de mașini au fost scoase din uz și au fost achiziționate 550.000 de mașini noi.

„(Pentru Rabla Plus – n.red.) pentru 2020 ne propunem să păstrăm cel puțin același buget și vrem o creștere cu 10, 20% a numărului de vouchere pe care să le acordăm, vocuherul fiind de 10.000 de euro. (…) Din discuțiile pe care le-am avut cu cei de la Dacia și înțeleg că și cei de la Ford, au în plan ca în următorii ani să dezvolte mașini care să aibă acest sistem (electric – n.red.)”, a adăugat ministrul, care a adăugat că dorește să majoreze și investițiile în ce privesc stațiile electrice de alimentare.

Programul Rabla, de înnoire a parcului auto, se desfășoară în România din anul 2005.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

7 Comentarii

  1. Da , rabla e un “ real “ succes, 8 din 10 fiind mașini vechi.Dealtfel nu -ți trebuie multă pregătire in a observa ca România e sufocata de rablele occidentalilor, blocând pur si simplu șoselele in trafic sau stationând.De poluare nici nu mai pomenesc, ea exista dar ne facem ca nu o observam,pentru ca vechiturile din occident sa prospere, de la auto pana la coșciugele zburătoare.De ce se întâmplă asta ? Simplu,pentru romanii au cei mai tolomaci si corupți conducatori din istorie !

  2. @franc
    Nimeni nu intelege de ce idiotii de romani, in loc sa-si cumpere automobile noi, prefera rablele occidentale. Mister.

  3. Voucher de 10000 de euro = O pensie medie pe 3 ani. Nu sint bani de pensii. Producatorii si deal-erii auto zambesc multumiti si fericiti.

  4. Daca ai fi realist ai observa, că românul preferă mașinile din afara că sunt mai ieftine decât cele noi, este simplu!
    Chiar dacă îți dă un voucher gratis, diferența trebuie acoperită din buzunarul tău! Chiar daca cumperi mașină în rate mai puțin de 135 euro rata lunară, nu găsești mai jos, deci nu oricine își poate permite că lunar să plătească suma asta.Sper că ai înțeles de ce prefera mașinile din afară, „românii idioți” cum zici tu.

  5. Răspunsul e foarte simplu,nu -ți permiți , nu cumperi.Cineva la începutul anilor 90 spunea, că la fiecare 7 minute se naște un fraier,tot secretul , e sa-l găsești.Se vede treaba,că la noi secretul cumpărării de rable a fost descoperit !

  6. Energia electrica necesara pentru incarcarea bateriilor sau tractiune electrica(locomotive, metrou, tramvaie, troleibuze) se obtine prin arderea carbunilor. Pentru recuperarea (topirea) metalelor din autoturismele vechi este nevoie tot de energie electrica. La fel, pentru a produce autoturisme noi( deformare plastica a metalelor, turnare, prelucrari prin aschiere, sudura ) este nevoie tot de energie electrica produsa prin arderea carbunilor.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.