România cere o amânare a planurilor UE pentru maşinile poluante

România, Italia, Portugalia, Slovacia şi Bulgaria vor să amâne cu cinci ani un plan al Uniunii Europene de interzicere efectivă a vânzării de maşini noi pe benzină şi diesel începând cu 2035, potrivit unui document consultat de Reuters.

Propunerea privind emisiile auto, făcută de Comisia Europeană anul trecut, ar impune o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale maşinilor noi până în 2035, făcând imposibilă vânzarea în UE a vehiculelor alimentate cu combustibili fosili începând cu această dată, potrivit Reuters.

Miniştrii din ţările UE intenţionează să convină asupra poziţiei lor săptămâna viitoare, înainte de a negocia legea finală cu Parlamentul UE – care a susţinut interdicţia din 2035 printr-un vot în această lună.

Într-un document distribuit în rândul statelor UE, cele cinci ţări au cerut, în schimb, o reducere de 90% a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor până în 2035 şi un obiectiv de 100% până în 2040.

Acestea au afirmat că vehiculele utilitare uşoare ar trebui să respecte o reducere de 80% a emisiilor de CO2 până în 2035 şi de 100% până în 2040, în loc de reducerea de 100% până în 2035 propusă de Comisie.

„Trebuie stabilite perioade de tranziţie adecvate şi adaptate”, se arată în document.

Un oficial bulgar, care nu a dorit să fie numit, a declarat că politicile climatice trebuie să ia în considerare factori economici şi sociali, cum ar fi „diferenţele semnificative” în ceea ce priveşte puterea de cumpărare între ţările UE.

Bruxelles-ul spune că data de 2035 este crucială deoarece durata medie de viaţă a maşinilor noi este de 15 ani, astfel o interdicţie ulterioară ar împiedica UE să atingă nivelul zero emisii nete până în 2050, etapă globală despre care oamenii de ştiinţă spun că ar evita schimbările climatice dezastruoase.

Unele guverne ale UE au sprijinit obiectivul din 2035, însă ministrul german de finanţe a declarat săptămâna aceasta că cea mai mare piaţă auto din UE nu îl va susţine.

Ford şi Volvo Cars au susţinut public planul, iar Volkswagen îşi propune să nu mai vândă maşini cu motoare cu combustie în Europa până în 2035. Dar grupurile din industrie, inclusiv Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, s-au opus obiectivului din 2035, invocând preocupări, printre care se numără şi implementarea incertă a încărcătoarelor.

UE negociază în prezent o altă lege prin care se cere ţărilor să instaleze milioane de încărcătoare pentru vehicule în acest deceniu.

(

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

9 Comentarii

  1. Mai inainte de a cere prelungirea termenului de vanzare de masini noi pe benzina si motorina, autoritatile romane ar trebui sa interzica total masinile second hand din import, treptat, pina in 2030!

  2. Un dizel scoate mult mai puțin CO2 decît o bulectrică iar asta chiar după 150 de mii de km.
    Dacă tot o dau pe ecologeală (Boanchiș) cum se face că nicăieri în lume, nici ieri, nici azi, nu se predă cel mai eficient motor, STIRLING.
    „În procesul de transformare a energiei termice în lucru mecanic, dintre mașinile termice cunoscute, motorul Stirling poate atinge cel mai mare randament, teoretic până la randamentul maxim al ciclului Carnot”.
    Dar de pila lui Karpen (cred că-l chema Carpen sau Cârpan)ce funcționează de aproape 100 de ani ați auzit? Muzeul Tehnicii a ținut-o multă vreme, zeci de ani, în depozite zicînd că n-au oc s-o expună.
    Dar de faptul că hidrocarburile sînt anorganice, vin dinspre adîncul pămîntului, sînt fără sfîrșit? Măcar să se fi scris o propoziție în cărțile de chimie de felul: pe lîngă teoria organică a petrolului, singura ce va fi predată, mai este cea anorganică ce a fost susținută de marii chimiști și fizicieni ai vremii dar care, din (se bagă niște pricini), nu se predă dar se poate studia suplimentar din cărțile studiile ce urmează”

  3. La putere in lume au venit drogatii cu creierul alterat, paraleli cu realitatea. Bateriile pentru masinile electrice folosesc LIPO SISTEM. Litiu venea ieftin din Rusia si Ucraina. Acum e de 5 ori mai scump si masiline electrice devin nerentabile, faliment. Bateriile au viata scurta de 5 ani, altfel iau foc. O sa rezulte munti de baterii uzate toxice si poluante doar pentru ca evvreul Elon are fabrica de masini electrice si trebuie sa se inbogateasca.

  4. Vehiculele sunt cele mai poluante, mai ales pt ca se consuma o cantitate mare de carburant pt a deplasa masa mare a vehiculului care de multe ori transporta o singura persoana. De aceea, in orase, pt transp. individual ar trebui sa se foloseasca mijloace usoare, de dimensiuni mici, nu este nici economica folosirea unor automobile grele si cu motoare puternice ,care consuma mult , doar pt a transporta una-doua persoane de acasa pana la lucru sau cumparaturi. Raliurile auto si cursele de motociclete pot fi si ar trebui interzise de acum, in Europa si in lume, fiindca nu sunt importante, insa polueaza chimic si fonic.

  5. Baba Ursula traieste doar pana in 2035, sa taie pamblica ?

    Dieselul genereaza CO2 putin doar la mersul constant, in rest e jalnic, nu mai ascultati minciunile nemtilor, fa teste de acceleratie pe stand si te ingrozesti. Pe langa CO2 de care se ocupa natura, mai este CO si smogul de care se va ocupa plamanii copiilor. Dieselul e bun pe autostrada, la transport, in oras, la intersectii, este criminal, mai ales pe turbo.

  6. O fi ajuns Plicusor si la Bruxelles?
    Statiile electrice de incarcare exista nu sunt, capacitati de productie inxistente, de transport la fel. In au existau intreruperi de la banalele aparate de aer conditionat. Toate masinile cu motoare termice sa fie electrice de unde atata curent, ar rezulta pana de curent.

    Planuri facute de USR-isti, date peste cap de realitate. Pistele de biciclete, trotinete cel mult pentru distractie sunt o gluma. Exista filme cu incedii ls masini electrice i-a una foc se aprinde toata parcarea in timp foarte scurt. Ard autobuzele electrice parca ar fi pline cu termit. Bateriile care contin litiu ar trebui interzise. Alte tipuri de baterii electrice existente de multi de ani nu se aprind, nu produc incendii periculoase. O baterie de iPhone s-a autoaprins si a facut un gauroi in carcasa de aluminiu a unui avion care s-a prabusit in mare si-a provocat o catastrofa.

  7. Care au fost idiotii care au votat, au intrebat si prostimea sau prostimea doar a „sustinut” si s-a declarat fericita….. sa umble pe trotineta ?!

  8. @justini-anus, nu toti avemm pensii speciale! si nici beizadelele lor nu suntem! In plus platim si taxe la stat cam 45 la suta din salariu! La conditiile de trai din romania, o masina sh e muuuult mai rentabila decat una noua!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.