România, pe lista statelor unde s-ar putea face investiții revoluționare în energie

Compania daneză European Energy va finaliza, în 2023, construcția celei mai mari instalații din lume de producție a e-metanolului și a hidrogenului verde, care va fi probabil și cea mai mare fabrică comercială de energie regenerabilă la un cost competitiv. Prin evoluția recentă a legislației privind combustibilii verzi (PtX), cu accent pe hidrogenul verde, giganții vizează și România pentru dezvoltarea unor centrale. Țara noastră urmărește să-și intensifice eforturile în direcția energiilor regenerabile, precum și să stimuleze investițiile în energie verde. Primul pas a fost făcut de către Senatul României,  prin aprobarea proiectului de lege privind integrarea hidrogenului din surse regenerabile şi cu emisii reduse de carbon în sectoarele industriei şi al transporturilor, dar acesta trebuie completat cu investiții masive în infrastructură și crearea unor condiții de piață fezabile și durabile pentru producția extinsă de electricitate verde.

„Economiile naționale trebuie să ajungă la neutralitatea climatică nu doar prin îmbunătățirea mixului energetic, ci și prin decarbonizarea industriei grele și a transportului, abordând diferențele de proces și facilitând extinderea producției și utilizării de hidrogen verde și e-metanol. Reducerea costurilor va necesita o varietate de decizii politice, cu un climat de investiții previzibil și fiabil, un cadru regulator clar și transparent, care să permită acorduri pe termen lung cu parteneri, instrumente financiare pentru partajarea riscurilor. Astfel, e-metanolul și hidrogenul verde ar putea deveni mai competitive în ceea ce privește prețurile, comparativ cu cotațiile fluctuante ale energiei fosile, accelerând tranziția către consumul de combustibili verzi, în industria grea și în transport, contribuind astfel la crearea unei piețe sustenabile de hidrogen verde și e-metanol în Romania”, a declarat Ioannis Kalapodas, Head of the Bucharest Office, European Energy.

European Energy, companie cu experiență în dezvoltarea proiectelor de energie regenerabilă în Europa, recunoaște importanța cooperării inter-sectoriale pentru atingerea obiectivelor propuse și susține ideea dezvoltării de ,,insule” energetice, care să asigure o producție eficientă de energie verde și să răspundă nevoilor specifice ale comunităților locale. De asemenea, vede o implicare mai activă a României în alianțe internaționale care promovează colaborarea în domeniul energiei regenerabile și a tehnologiilor avansate, precum ,,Consiliul Hidrogenului Celor Trei Mări”.

Compania se află în spatele a cinci proiecte anunțate în Danemarca și urmărește dezvoltarea de facilități PtX pe multe piețe în care operează, inclusiv SUA, Brazilia și Australia. Până la sfârșitul lui 2023, European Energy planifică să furnizeze hidrogen verde la portul Esbjerg din Danemarca, dintr-un parc eolian cu o capacitate de 12 MW, reprezentând un exemplu concret de dezvoltare a energiilor regenerabile într-o manieră sustenabilă și cu un impact semnificativ. E-metanolul verde ar putea juca un rol mai important în decarbonizarea anumitor sectoare în care opțiunile sunt limitate în prezent, în special ca materie primă în industria chimică sau drept combustibil în transportul rutier sau maritim.

Tot în 2023, European Energy va finaliza construcția celei mai mari instalații din lume de producție a e-metanolului și a hidrogenului verde, folosind electricitatea de la parcul solar Kassø, cu o capacitate de 300 MW. În plus, căldura în exces rezultată din producția de hidrogen va fi folosită pentru încălzirea a peste 2.000 de gospodării din zonă. Proiectele Power-to-X vor permite decarbonizarea industriei combustibililor grei și a industriei plastice, acest potențial fiind subliniat și de acordurile de furnizare cu cea mai mare companie de jucării din lume, LEGO Group, cu liderul în domeniul sănătății, Novo Nordisk A/S și cu cea mai mare companie de transport maritim din lume, Maersk. Recent, ca un pas mare în decarbonizarea sectorului aviației, Metafuels AG din Elveția și European Energy A/S au anunțat că au semnat un memorandum de înțelegere pentru a colabora la dezvoltarea și implementarea unei instalații de producție a unui combustibil de aviație durabil (SAF) în Danemarca, folosind procesul proprietar al Metafuels, aerobrew.

Fondată în 2004 în Copenhaga, European Energy este în topul dezvoltatorilor și constructorilor de proiecte de energie regenerabilă la nivel mondial. Cu un portofoliu impresionant de peste 1GW de proiecte de energie regenerabilă și 23 de birouri în 18 țări, European Energy are investiții majore în parcuri solare, eoliene, precum și în tehnologia Power to X, plus investiții în captarea CO2, iar din 2021 compania dezvoltă cu succes proiecte de energie regenerabilă și în România.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4588 Articole
Author

8 Comentarii

  1. Bai frate uite nau aflat toate firmele care se qara afara din UE.
    A dat Stan si Bran doftori ciuca&ciolacu lege de-o sa mearga ca pe roate alimentata cu energie verde toata economia.

  2. Vorbe…. Aud de astfel de stiri de cand era Iliescu presedinte …si se vede ce bine traim de pe urma “acestor investii!”
    Media a adoptat metoda “cincinalului” ca sa ne faca sa credem ca traim bine….

  3. Trebuie sa vina danezii sa faca asa ceva in Romania ? Avem savanti, avem experti , chiar nu se pot gasi oamenii necesari , sa faca asa ceva? Nuuuu, n-avem specialisti, n-avem tehnologie! Bine, bine, dar danezii cum au ? Danezii este „destept”, iar noi suntem…romani! Chiar asa?

  4. Energia „verde” pe model „bio” constă în tocarea pădurilor pentru”biocombustibil” și plantarea , în locul lor, de rapiță pentru biodiesel, eventual de tigăi solare pentru hidrogen, după otrăvirea masivă a suprafeței în prealabil si plantarea de fundații de beton..Regenerabila merge așa:15 ani produci la de trei ori prețul cu o treime subvenționată de la buget si profit de 100% având în vedere ca tot bugetul finanțează construcția în proporție de 75-90%, după care, dacă ține faza, dărâmi tot, ca nu mai merge, si o iei de la capăt.Nu este nimic verde aici, înafară de dolari.

  5. Dar noi de ce nu avem o astfel de companie. Transgazul face anual un munte de bani, de ce nu investeste masiv intr-o astfel de companie ? Transgazul este al statului ,nu ?

  6. Metanolul este extrem de toxic, este unul din cele mai puternice otrăvuri. În cantități infime provoacă orbire și distruge ireversibil ficatul. Cianurația de la Roșia Montană era în spațiu delimitat și sub control stric. Vai ce circul dracului au organizat ONG-urile finanțate de Ungaria care după ce pe aurul din Apuseni s-a construit Bratislava, Budapesta și Viena, mai oftează după ce a rămas și mai speră la el. Acum benzinăriile cu metanol vor fi la tot pasul? După cele 10 mini centrale nucleare prototip neagreat în USA pe care descreierații ce conduc România le-au plătit în avans să creeze premize pentru câteva mini Cernobâl, acum continuăm cu metanol???

  7. Ceva suna „gonflat” ? ce anume oare si articolul suna ca unul publicitar de luat ochii si ascuns gunoiul „uite ce frumos este” acolo ca „sa nu va uitati dincolo”.
    Nu de alta dar pentru autostrazi, necesare studii de impact peste studii de impact. Chait si asa, dr nicaieri, asa apare un ONG austriac de care nimeni n-a auzit si gata s-a inchis tot nu se mai face nicio autostrada.
    Firme austriece defiseaza paduri seculare fara oprelisti pentru „energie verde”, nu mai apare ONG-ul austriac sa faca scandal la Brucsel.
    Ce invart corporatiile mai ales cand vor sa para „verzi”, mari dubii si indulgenta.

    Vestul isi exporta gunoaiele in est unde costurile sunt mici si sunt legislatia de mediu si conditiile de aplicare jalnice.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.