Romgaz ofertează Exxon pentru gazele din Marea Neagră

Transgaz
update
Oferta este pentru Exxon Bahamas, statul cedează operarea
UPDATE:Surse: 1 miliard de euro este dispusă Romgaz să plătească Petrom, operarea zăcământului este cedată Petrom. Suma nu include obligațiile investiționale din următorii ani pentru exploatarea resurselor, care ar urma să mai coste 1,5 – 2 miliarde de euro. Problema etse că nici Petrom nu știe să foreze offshore la mare adâncime, așa că va subcontracta operațiunile, așa cum ar fi putut s-o facă și Romgaz.
Cel mai improtant este însă că preluarea afacerii Exxon din Marea Neagră ar urma să se facă prin cumpărarea filialei Exxon din Bahamas, ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited Nassau, nu a firmei înregistrate în România care are concesiunea, spun surse bine informate. Se presupune așadar că, mai întâi, Exxon România ar trebui să transfere concesiunea omoloagei din Bahamas(cunoscut paradis fiscal). Încă și mai important, Guvernul trebuie să se asigure că pasivul Exxon Bahamas, adică datoriile acestei firme nu sunt semnificative, altfel este posibil să se trezească Romgaz că este obligată să achite și datorii pe care nu le-a făcut ea.
Romgaz, producător de gaze de stat, depune miercuri ofertă petru achiziția participației de 50% din blocul Neptun Deep, deținut de compania americană ExxonMobil, a declarat ministrul Energiei, Virgil Popescu. “Mâine este termenul final de depunere a ofertelor pentru pachetul Exxon. Compania noastră, Romgaz, va depune o ofertă. Dorim să scotem gazele naturale din Marea Neagră, este o prioritate pentru noi, să facem tranziția energetică de la cărbune spre regenerabile prin gaz, inclusiv legea offshore, pentru stimularea investițiilor în sector”, a spus Popescu, la o conferință pe teme energetice.
Anul trecut, Cotidianul.ro dezvăluia, în exclusivitate, care erau pretențiile americanilor  pentru a ceda concesiunea din Marea Neagră.
Guvernul vrea să determine Romgaz să fie și operator al blocului Neptun Deep, după ce cumpără partea Exxon.
Legat de legea offshore, ministrul a spus că un proiect de lege de modificare a ei, așteptat de multă vreme de mediul de afaceri, va fi introdus în Parlament și va fi aprobat până la finalul acestei sesiuni parlamentare. Popescu a spus că va exista un larg consens în Parlament pe marginea modificării legii, și nu doar de la parlamentarii coaliției ci și din partea altor parlamentari.
În acest moment, OMV Petrom şi ExxonMobil sunt parteneri egali în proiectul de explorare a zăcământului de mare adâncime Neptun din Marea Neagră, estimat la 42 – 84 de miliarde de metri cubi de gaze. Spre comparaţie, România produce în prezent circa 10-11 miliarde de metri cubi de gaze pe an.
În 2019, Exxon şi-a anunţat intenţia de a se retrage din România. La rândul lor, reprezentanţii OMV Petrom au susţinut în mai multe rânduri că extracţia gazelor din perimetrul Neptun Deep va deveni incertă, dacă nu va fi modificată Legea offshore.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Mihai Soare 1088 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Exxon e urmașa/rebotezata Standard Oil a Rockefellerilor.
    Standard Oil era în România din sec XIX. De fapt, unde nu erau, și sînt, Rockefellerii?
    Ciudățenie, SONY nu e japoneză, nu a fost niciodată japoneză, cum nu sînt nici marile companii cu nume japoneze: Honda, Toyota samd. SONY, ce nu e nici nume japonez, este acronimul de la Standard Oil of New York.
    „It just happens that I was ordered to Tokyo during the early days of the Korean War period, and was assigned the job of „Military Manager of Tokyo International Airport” during the period of the U.S. military occupation of Japan. At that time it was the third busiest airport in the world, not only because of the Korean War activity; but because of just such business activity as Burnham describes on the part of Mr. Morita. Many other Japanese entrepreneurs were doing their best to revive from the losses and damage of WWII; but even more important was an another enormous business phenomenon.

    I began to notice that day after day the few Japanese transport aircraft available, and countless large commercial aircraft from USA Charter Companies began to jam the parking ramp on Tokyo Airport. They were loaded with items from the States.

    US money and manufactured material was flooding the place. Have you ever really thought why Mr. Morita, a fine Japanese businessman, would name his company SONY? That is not a Japanese word, nor is it a Japanese acronym.

    The name SONY began to appear at the airport after the flood of post-war recovery money, and one of the meanings of those four letters is „STANDARD OIL OF NEW YORK”. That has always been SONY or SOCONY. (The Standard Oil Company of New York)

    THE ROCKEFELLERS had arrived to re-finance Japan.

    What this meant was that during those „MacArthur” days Rockefeller money was flooding Japan; and money such as that (Yes, I’m using the term MONEY) kind of „money” began the amazing job of rebuilding Japan.”
    https://prouty.org/letter11.html

  2. asta-i ca sa va dati seama cat de stapana mai este Romania pe teritoriul ei.

  3. La puscarie cu ofertantii . De ce nu organizeaza Exxon licitatie ? De ce s-au retras polonezii ? Nu fiindca pretul cerut e nerusinat? Nu fiindca e supraoferta de gaze?
    Se va gasi intotdeauna un rahat intre romani care sa ne vanda pe toti .

  4. Adica cumparam pe bani grei ce a dat Tariceanu-Vosgania aproape pe gratis? Dar ce lucrari au facut astia(anmericanii) se stie exect? Cum sa dai un miliard pe ceva ce-i al tau, platind insa cheltuielile facute de americani! Cine certifica acelee lucrari, costul lor, pretul materialelor? E un furt tip Bechtel?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.