Rusia interzice exporturile de benzină. Care este perioada

Rusia a anunţat marţi interzicerea timp de şase luni a exporturilor de benzină, începând de la 1 martie, pentru a compensa majorarea cererii din partea clienţilor şi fermierilor şi pentru a permite planificatele lucrări de mentenanţă la rafinării, transmite Reuters.

Interdicţia, anunţată prima dată de RBC, a fost confirmată de purtătorul de cuvânt al vicepremierului rus Alexander Novak.

Anterior, Rusia a interzis exporturile de benzină în perioada septembrie-noiembrie 2023, pentru a atenua deficitul de combustibil şi creşterea preţurilor pe plan intern. Doar patru state ex-sovietice – Belarus, Kazahstan, Armenia şi Kîrgîzstan – au fost exceptate.

De data aceasta, interdicţia nu va fi extinsă la ţările din Uniunea Economica Euroasiatică, Mongolia, Uzbekistan şi două regiuni care şi-au proclamat independenţa faţă de Georgia şi sunt sprijinite de Rusia: Abhazia şi Osetia de Sud.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

15 Comentarii

  1. Semn ca economia muscaleasca merge brici.

  2. Ha, ha, îs curioasă ce rahat mai mâncă trolacii soroșisti bruxellăz care bâlbâiau p-ici că fără exporturile de carburanț’ rușii-s pi butuci…

  3. Cred că războiul acesta, pandemia, rebelii houthi, Gaza… și câte o mai fi reprezintă Marea Resetare! Planurile merg înainte!!

  4. e clar ca au ajuns la fundul sacului,plus ca pregatesc o ‘ofensiva’altfel nu se explica

  5. Nu mai moare Rusia fară exporturile de benZină ?
    Ceata lu’ Pițigoi ce Zice ? măR🤣g…
    {● ChimiZdu’ 2xperfecționat la CEPECAca ●}

  6. Deci astea sunt exporturile de benzina care ajungeau prin terte tari gen Turcia sau India in UE. Se pare ca Putin le-a bagat sanctiuni la UE-isti!

  7. Cam 30% din veniurile Rusiei sunt din exporturile de produse petroliere si gaze naturale. E clar ca fare ele economia nu ar fi tocmai bine.

  8. Sa taie exporturile de benzina, motorina, petrol de tot. Poate asa UE si SUA vor trece pe energia verde mai repede. In joc sunt contractele de miliarde din care castiga bogatii lumii.

  9. Al doilea caz de TPI . AJUTOR DE STAT NEAPROBAT DE Uie ! Săi KUKUVEA ce mai aștepți ! Bă , fraierilor ați înțeles acum de ce ajunge Dieselul la 8 lei ? Din cauză de Putin că ăsta ară cu tractorul nu cu plugul cu boi cum ziceați voi . Partea proastă e alta . Că intră la IOBAGUL vecin în locul fostilor arendași ( din care unul tocmai ce a dat ”colțul ieri ). Și la tractoarele astea trebuie 1 butoi de motorină la 2 ore …

  10. Motivele sunt altele si le stie toata lumea. Putin vrea sa-i bage definitiv in rahat pe cei care il vor plecat de la putere. Stie ca prin diversi intermediari mare parte din benzina ruseasca merge la acele tari.

  11. La Avdeevka, Rușii AU SPART FRONTUL !
    Urcacii fug în dezordine cu Rușii călare pe ei.
    Singura întrebare e unde se opresc, măR😜g…

  12. Trebuie să știi pe ruși mai bine..
    Vedeți harta țării lor..Într-un capăt soarele rasare iar în celălalt avea apune..
    Se incep vacantele și brusc incepe a crește și prețul la pompă..Așa a fost și anul trecut..

  13. Să o bage în sobă. Să o ardă. Și așa nu e bună nici de spălat piesele.

  14. Putin se teme de o prăbușire a prețului la benzină, după modelul celei de la prețul dela gaz, și vrea să contracareze asta. Dar ,ca informație suplimentară, aflați că Alianța Statelor din Sahel, printre care și Nigerul, tocmai a dublat producția de petrol. Oare cui vor să vîndă, din moment cesustin că nu mai vor să aibă de-a face cu franțujii?

  15. Premise:
    Economia productivă (industria) în Rusia crește accelerat.
    Toată forța de muncă disponibilă este înghițită de producție: imigrația nu acoperă nevoia companiilor rusești, iar dezvoltarea industriilor specializate și de înaltă tehnologie – producția de avioane civile, nave (anul trecut au terminat câteva submarine – ceea ce nici măcar SUA nu e în stare să facă – echipamente pentru rutele comerciale din nord, reînnoire/modernizare flota de petroliere etc), proiecte majore de infrastructură (termină acuș calea ferată care străbate noile teritorii, se construiește în draci prin teritoriile eliberate anul trecut, industria de armament modern (drone, artilerie autonome sau controlate de la distanță deci nevoie de sateliți, IT) ș.a. – face ca producția în anumite industrii să poată fi externalizată; India are capacitate, suficientă forță de muncă pentru a prelua unele producții dar și acces la piețele care cumpără produse care altfel se află sub „sancțiuni”.
    Concluzie: dacă Rusia vinde petrol brut unor joint-venture indo-rusești care vând apoi combustibil, câștigă sume imense de bani (inclusiv de la europenii proști) fără să-și angreneze propria economie în domenii care nu-i sunt necesare în acest moment (chiar dacă vinde unor companii indiene, ajută un aliat să se dezvolte dar pe baza unor produse pe care tot Rusia le livrează).

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.