S-a dat în folosință ”gara Țiriac”

Stația Patinoar PO, de pe linia ferată care unește Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, este funcțională de la 1 iunie, după ce s-a făcut recepția în data de 15 aprilie. Această stație se află în dreptul patinoarului Telekom Arena, construit de omul de afaceri Ion Țiriac, la Otopeni. De aici și numele neoficial de ”stația Țiriac”. Zilnic, vor opri aici 70 de trenuri pentru că linia este acoperită de către CFR Călători, cu 40 de curse, dus-întors, Regio Călători, 20 curse, și Transferoviar Călători, 10 curse.

De altfel, stația respectivă a fost obiectul unui mic șantaj. Omul de afaceri a spus că va face diligențele pentru demolarea patinoarului dacă autoritățile nu iau în calcul construcția stației. Linia a fost dată în folosință la finele anului trecut însă Patinoar PO încă nu. Inaugurarea a venit acum, după o jumătate de an.

Stația ar putea reprezenta o gură de oxigen pentru companiile ferate care operează pe linia dinspre aeroport pentru că în acest moment, din lipsa avioanelor, rămase la sol din cauza pandemiei, merg mai degrabă goale. Noul punct de oprire poate fi utilizat cu succes de către locuitorii din Otopeni mai ales că o cursă costă doar 4 lei. ”Un an de la , ziua cu zero pasageri. Între timp, situația s-a mai îmbunătățit. Puțin, foarte puțin! Iar autoritățile – mă refer în special la cele de la Bruxelles, dar și la cele din multe țări europene – încă blochează aviația civilă, obligând pasagerii să intre în carantină…”, a scris recent pe pagina sa de Facebook Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

Patinoar PO este situată pe zona de linie ferată construituă de la zero. De la fosta haltă Odăile, care era amplasată pe calea care unește Gara de Nord de Urziceni, se desprinde o linie nouă pe aproximativ 600 de metri. Apoi traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.

Valoarea contractului a fost de 398,1 milioane lei, lucrarea fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile. Constructorii au fost SC ARCADA (construcții civile/viaduct), SC WIEBE (suprastructură CF), ALSTOM (instalații semnalizare și telecomunicații).

Foto Club Feroviar

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Miliarde de romani vor avea acces CFR direct la patinoar din belsug,cata fericire..

  2. Crescut fara Tata in Trocarimea Brasovului, Ion Tiriac a Demonstrat ca este Posibil sa fii Om de Succes in orice Regim fara sa Dai Tepe.
    Moralitate, Integritate si Religiozitate in Munca pentru a-ti creia o Reputatie Bine Meritata.
    In Orasul Natal a fost Jefuit de Primarie pentru un Teren aferent Constructiei unui Orfelinat Modern pe Banii Dinsului.
    A fost Sabotat de Guvernele FSN in toate Incercarile Disperate de a Salva Uzina de AutoCamioane Steagul Rosu de care era Legat Emotional.
    In Capitala Mea cu Coviltir este Invidiat de Blonzi si Discreditat pentru ca Refuza sa Arunce cu Fisicuri de 10,000 Euro la fiecare Intersectie de Milogi Levantini.
    Olimpic in Hockey si Pionier in Jungla Tenisului, Ion Tiriac a deschis Poteci de Drum Batut pentru cei veniti din spate.
    Niciunul, absolut Niciunul, nu si-a Exprimat vreodata Gratitudinea.
    Colectia Grandioasa de Masini Celebre cu Istorie Grea in Spate poate fi Vizitata Gratis de primatele acefale care il definesc ca Zgarciob.
    In Germania presa il improsca cu Noroi dupa ce le-a Scos din Palarie un #1, Boris Becker iar acasa il Discreditau pentru Domeniul de Vinatoare de la Balc.
    Statia de la Brasov Calatori cu Certitudine ii va Purta Numele cu Cinste.
    In Bucuresti toate Ideile Bune vin sa Moara.
    Ca asa e-n Tenis…

  3. Yonumas susgestiona ca e o Realizare Epocala,e mai mult o halta in camp cu copertina si denumirea de „gara Tiriac”, miroase a dat din coada
    Gare Montparnasse, Keleti station, chiar si Gara de Nord s-ar putea ofusca

  4. Cum s-a dat in folosinta fara ca cuplul ( e buna cacofonia ),Stan si Bran sa o inaugureze ? Ce bataie de joc ! Tomnai acum cand vine post pandemia.

  5. Tie-ti pute orice lucru bun care se face. Ce-ar fi sa doinesti la Straulesti, ori la Patrunjel?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.