Spaima taximetriștilor a intrat în vizorul Fiscului

Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a cerut companiei Uber din Olanda lista detaliată cu toți utilizatorii, cu toate cursele operate în 2015, rute, distanțe și încasări, susțin reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) .

„Încă de ieri, 24 noiembrie, ANAF a trimis către birourile de colectare a taxelor locale aceste liste cu persoane și încasări, pentru a se aplica legea. Afacerile care păreau atât de bănoase vor deveni cele mai păguboase activități, dacă ANAF va confisca sumele integral”, se arată într-un comunicat COTAR. Conform confederației, „sute de oameni s-au bucurat că pot sfida legile statului român, practicând taximetria neautorizată, în regim Uber”.

„Atât în mediul urban, unde astfel de taximetriști neautorizați au funcționat în ultimii doi ani, cât și pe transportul de persoane din țară, unde sistemul bla-bla car a luat amploare, făcând concurență neloială transportatorilor de linie, șoferii s-au îmbogățit peste noapte, pentru că n-au respectat prevederile legale — taxe, ITP, impozite, garanții etc., pe care le plătesc, obligatoriu, transportatorii legali”, precizează COTAR.

Potrivit transportatorilor, ANAF a demarat acțiunile de colectare a sumelor nedeclarate prin practicarea taximetriei neautorizate, în regim Uber. COTAR a mai arătat că o persoană din sectorul 6 al Capitalei a avut anul trecut încasări de peste 60.000 de lei ca șofer în sistem Uber. „Listele primite de ANAF din Olanda arată că au funcționat în regim Uber atât persoane fizice, cât și firme. Încasările anuale sunt uriașe. O singură persoană din Sectorul 6 al Capitalei a avut încasări la Uber de peste 60.000 de lei, în 2015. Sunt deja două probleme: Fiscul va cere taxele și impozitele datorate statului, pentru aceste venituri, însă, al doilea aspect este că sunt venituri nedeclarate și, dacă ne luăm după legile în vigoare, pe o activitate neautorizată, statul ar trebui să confiște toate sumele încasate”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR, citat în comunicat. În replică, oficialii Uber susțin că serviciul lor în România este 100% digital şi fiscalizat, iar pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă, însă partenerii companiei sunt contractori independenţi şi sunt responsabili pentru achitarea taxelor. „Toţi partenerii din România colaborează cu Uber printr-o entitate fiscală, iar pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă. Partenerii Uber sunt contractori independenţi şi sunt responsabili pentru achitarea taxelor. Circumstanţele fiecăruia sunt diferite – numai ei pot şti care sunt veniturile din alte surse şi care sunt costurile deductibile”, au afirmat reprezentanţii Uber România.

Uber susține că nu face taximetrie, ci oferă servicii de ride-sharing, adică șoferul împarte costurile călătoriei cu cine dorește să parcurgă o anumită distanță. Uber a apărut în București iar acum activează în alte trei orașe din țară: Cluj-Napoca, Brașov și Timișoara. La Cluj, de exemplu, s-a încercat blocarea prin instanță a activității Uber. Ințial Tribunaul din Cluj-Napoca a suspendat activitatea dar Curtea de Apel a suspendat suspendarea. Uber a fost acuzată de concurență neloială. În urmă cu câteva luni, serviciul UberX dezvoltate de compania americană Uber a devenit cea mai ieftină opțiune de deplasare prin București după ce tariful a fost redus cu 10%, până la 1,3 lei pe km. Comparativ, tariful cel mai redus la companiile de taxi din Capitală este de 1,39 lei. Pentru liniile urbane, RATB taxează o călătorie cu 1,3 lei, iar pentru cele preorășenești cu 1,5 lei. La Metrorex, două călătorii costă 5 lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.