Taximetriștii, mai aproape de victorie

Guvernul va adopta săptămâna viitoare o ordonanță de urgență care va stipula sancționarea celor care execută transport public de persoane fără autorizație, ținta fiind șoferii care prestează pentru Uber și Taxify. Informația a fost dezvăluită de către Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), după întâlnirea pe care a avut-o la Ministerul Finanțelor, cu ministrul de resort, Eugen Teodorovici, şi cu ministrul interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, în urma protestului taximetriştilor, din Piaţa Victoriei. ”Am avut discuţii cu domnul ministru Teodorovici şi cu doamna ministru Rovana Plumb. S-a pus la punct ordonanţa de urgenţă pentru săptămâna viitoare, care se va da. Este singura dată când suntem puţin mai optimişti că se va da această ordonanţă săptămâna viitoare”, a declarat Ştefănescu. Peste 1.600 de taximetrişti au protestat miercuri, 13 februarie, de la 9 la 12, solicitând modificarea Legii taximetriei, astfel încât să poată fi sancţionaţi cei care desfăşoară fără autorizaţie transport public de persoane şi în special transport în regim taxi. „Dorim ca Guvernul României să promoveze ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Legii 38 (Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere – n. r.), modificare care se referă la posibilitatea de a sancţiona pe cei care execută transport public de persoane şi în special transport în regim taxi, fără autorizaţie. În acest moment, ei nu pot fi sancţionaţi din cauza faptului că există în lege sintagma ‘în mod repetat’ şi trebuie dovedit acest caracter de repetabilitate”, a declarat, miercuri, pentru Agerpres, Bogdan Dincă, preşedintele COTAR Bucureşti.
Interesant este că reprezentanții platformei Uber au explica că sunt de acord cu taximetriştii care protestează în București, adăugând că este nevoie de reglementări clare pentru toate tipurile de transport din oraşe. ”Suntem de acord cu protestatarii că este nevoie de reglementări clare pentru toate tipurile de transport din oraş şi încurajăm orice dezbatere pe această temă. Ne dorim să fim un partener pentru autorităţi. Susţinem reglementarea serviciilor de transport alternative şi, între timp, i-am sprijinit pe toţi partenerii care au dorit să obţină un atestat de şofer profesionist”, a transmis Uber. În alte ţări, Uber colaborează cu industria de taxi, iar serviciile de taxi sunt integrate în platforma Uber. Taxiurile sunt parte din strategia pe termen lung a companiei de a deveni o aplicaţie multi-modală, prin care utilizatorii pot accesa toate mijloacele de transport – Uber, taxi, biciclete electrice, transport în comun. În prezent, sute de mii de utilizatori folosesc serviciile Uber în Bucureşti, Braşov, Cluj şi Timişoara.
Apropiata victorie a taximetriștilor nu rezolvă însă calitatea serviciilor prestate de aceștia. În acest moment, numărul de taxiuri în București este prea mare pentru că s-a permis intrarea celor din Ilfov în Capitală, în special din Voluntari, orașul lui Florentin Pandele, soțul Gabrielei Firea. Andrei Caramitru, CEO Kessel Run Ventures, spune că licențele pentru taxiuri sunt date de primărie, fără nici un control sau reguli (cei cu cazier pot fi șoferi, de exemplu). ”Investitorii” cumpără rable și le dau către proprietarul licenței, la 50 lei/zi. Proprietarul licenței dă mașina mai departe la șoferi, care plătesc 100 lei/zi pentru asta. Nici proprietarul licenței nici al mașinii nu au nici un interes că serviciul să fie bun, să de respecte niște reguli etc – își fac banii oricum. Marja proprietarilor de licențe este aproape 100%. Toți banii centralizați sunt “cash”, netaxați și ușor de împărțit pe șpăgi. Șoferii pot face orice că să aducă cei 100 lei pe zi. Dacă dau câteva “țepe” pe zi și câteva drumuri mai lungi e suficient. Uber și Taxify îi “omoară” în principal pe șoferi. Pentru că nu mai au volum de curse și datorează tot 100 lei pe zi proprietarului. Și mulți nu se pot mută către Uber/Taxify pentru că au cazier, sunt necivilizați și nu sunt acceptați”, spune Caramitru.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4594 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.