Uber, Bolt și Clever cer ajutorul lui Dragnea și Dăncilă

Asociația Coaliția pentru Economia Digitală solicită primului ministru Viorica Dancilă și președintelui partidului de guvernamament, Liviu Dragnea, implicarea pentru reglementarea cât mai rapidă a serviciilor de ride shareing și e-hailing disponibile pe piață din România.În scrisorile deschise adresate acestora Asociația spune că modificările aduse la legea 38/2003 intrate în vigoare săptămâna trecută, împreună cu lipsa unei reglementări specifice pentru industria de ridesharing și e-hailing, au creat o criză în domeniul serviciilor de transport alternativ, criză care se adancește pe zi ce trece. Modificările la legea taximetriei au dus la numeroase abuzuri, mulți șoferi ai Uber, Clever și Bolt fiind amendați de Poliție și luându-se împotriva lor măsură ridicării plăcuțelor de înmatriculare pentru 6 luni. Incertitudinea a redus numărul șoferilor activi pe aplicațiile companiilor de rîde sharing, acesta fiind cu 25% mai mic decât media zilnică, ceea ce a făcut că timpul de așteptare să crească la peste 10 minute. În prezent sunt cu aproximativ 35% mai puțini șoferi care preiau comenzi pe cele trei aplicații. Acest lucru se traduce în timpi foarte mari de așteptare, de aproape patru ori față de o zi obișnuită dar și în costuri considerabil mai mari pentru românii care folosesc aceste aplicații.

”Așa cum anticipasem, modificările la legea taximetriei au dus la numeroase abuzuri, mulți șoferi ai Uber, Clever și Bolt fiind amendați de Politie și luandu-se împotriva lor masura ridicării plăcuțelor de înmatriculare pentru 6 luni. Mai mult, incertitudinea a redus numărul șoferilor activi pe aplicațiile companiilor de ride sharing, acesta fiind cu 25% mai mic decât media zilnică, ceea ce a făcut ca timpul de așteptare să crească la peste 10 minute. În prezent sunt cu aproximativ 35% mai puțini șoferi care preiau comenzi pe cele trei aplicații. Acest lucru se traduce în timpi foarte mari de așteptare, de aproape patru ori față de o zi obișnuită dar și în costuri considerabil mai mari pentru utilizatori. Serviciile de ridesharing și e-hailing sunt folosite de 2,5 milioane de români, iar existența și buna funcționare a acestora sunt esențiale pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe ale țării. Nu doar industria, dar și utilizatorii acestor servicii doresc o reglementare cât mai urgentă a acestora. O petiție care cere reglementarea de urgență a acestui tip de servicii a adunat, în âteva ore, zeci de mii de semnături iar numărul acestora crește în fiecare minut. Un proiect de reglementare a fost elaborat deja de Ministerul Transporturilor și Ministerul Dezvoltării Regionale, iar industria și expertii au oferit toate propunerile necesare pentru ca acest proiect să permită funcționarea în continuare a acestor servicii, spre beneficiul românilor și a economiei românești. Depinde doar de Cabinetul pe care-l conduceți adoptarea acest proiect de Ordonanță de Urgență în prima ședință de Guvern. De decizia Dumneavoastră nu depinde doar transportul celor 2,5 milioane de utilizatori, ci și veniturile celor peste 20.000 de șoferi, precum și beneficiile economice de peste 1 miliard de lei pe care le crează aceste servicii”, se arată în scrisoarea trimisă Vioricăi Dăncilă.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a spus zilele trecute că şoferii care folosesc Uber, Bolt și Clever nu sunt scoşi din joc şi că legea a fost prost interpretată. Acesta a promis o ordonanţă de urgenţă pentru ridesharing. Iniţial autorităţile au anunţat că acesta va fi dată până la intrarea în vigoare a modificărilor pentru legea taximetriei. „Ce am reglementat noi până în prezent nu interzice Uber să funcționeze pe piață. Am discutat cu cei de la Uber, am stabilit că săptămâna viitoare (această săptămână, n.r.) vom avea o altă întâlnire pentru a finaliza și a integra aceste observații”, a spus Cuc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4573 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Mai pam-matei poate ne explici si noua astia mai din popor ce insemna: ride shareing și e-hailing ? Noi intelegem ca sunt trei firme straine care vor sa elimine taximetria romaneasca de pe piata.

  2. Partea a I a : Domnilor „COALIZATI” de ce MINTITI, MANIPULATI si DEZINFORMATI! Legislatia la care faceti referire nu a adus nicio modificare functionarii platformelor dumneavoastra! Platformele dumneavoastra digitale care au un singur scop si anume acela de a asigura un serviciu de dispecerizare pentru utilizatorii de auto in regim de „taxi” sau „renta a car” AU FOST, AU RAMAS si SUNT AUTORIZATE in CONTINUARE sa FUNCTIONEZE si sa asigure aceleasi servicii! Numai ca, dumneavoastra in loc sa va limitati la activitatea pentru care exista aceste platforme, ati indemnat „soferii activi” sa incalce legislatia tarii, sa devina pirati si sa utilizeze auto neautorizate pentru activitati specifice in conditiile in care TOATE INCASARILE LE IMPARTEATI PRECUM GRUPARILE DE TIP MAFIOT FARA A PLATI TAXE SI IMPOZITE LA STAT! Ati facut tam – tam, ca platiti impozit pe venit si deplangeti soarta economiei! Sigur impozit pe venit(acolo unde se realizeaza) platesc si societatile de taximetrie! Numai ca societatile de taximetrie platesc : autorizarea autovehiculelor utilizate, platesc redevente, fac RAR anual, fac ITP la sase luni, platesc polite asigurare pentru persoane si bagaje, fac METROLOGIE anuala pentru ca folosesc aparate de marcat, platesc cartile de munca ale soferilor pentru ca acestia sunt angajati cu carte de munca, etc, etc, etc! Autovehiculele folosite in regim de taxi nu sunt mai vechi de 10 ani, etc, etc, etc! Dumneavoastra ati cazut la invoiala cu „soferii activi” si imapartiti parda frateste : voi 25% ei 75% din incasari!

  3. Partea a II a : Din cei 25% ai dumneavoastra platiti impozit pe venit! Astfel ca de la un autovehicul cu „sofer activ” lunar dumneavoastra incasati intre 20 – 30 milioane de lei! Restul se regasesc in buzunarul „soferului activ” fara ca acestia sa plateasca nimic la stat! Aceasta este pirateria pe care ati aplicat-o si doriti sa o mentineti in continuare! Un sofer de taxi plateste dispecerizare lunara intre 125 – 175 lei! Sigur dumneavoastra nu doriti sa va multumiti cu … firimituri! Nu concepeti sa castigati 150 lei de autovexicul, doriti in continuare potul cel mare de zeci si zeci de milioane pentru fiecare autovehicul pirat si „sofer activ”! Care este marea dumneavoastra problema si de ce va framanta asa de tare modificare legislatiei, in conditiile in care … platformele dumneavoastra nu sunt afectate de … aceasta legislatie pe care o huliti! Nu incercati sa mai afirmati ca va intereseaza clientul, pentru ca, clientul nu va intereseaza decat din punctul de vedere al jumulirii lui! Daca va interesa clientul erati primii care indemnati „soferii activi” sa intre in legalitate, sa se autorizeze si sa respecte cu strictete legislatia in domeniu pentru … siguranta clientului! Dar pe dumneavoastra va doare … procentul de 25% pe care-l incasati si de fapt pe care nu-l mai incasati datorita masurilor impuse pentru aplicarea legislatiei in domeniu! A intarcat balaia si va dati de ceasul mortii! Va incurca aparatele de marcat, bonurile fiscale sau facturile ce urmeaza sa le emita „soferii activi”! RUSINE, RUSINE, RUSINE SA VA FIE!

  4. Mai ALEXANDRU LAPUSNEANU.Tu nu prea înțelegi cum funcționează un liber profesionist.

    O firma de taxi este autorizata cu obiect de activitate „Transport(persoane.SRL>
    Poate angaja soferi care muncesc cu ziua cu ora cu luna.Soferii primesc salariu de la firma de transport SRL.Firma de transport SRL plătește taxele aferente la stat. Firma își plătește mașinile,asigurările,revizia tehnica etc etc.Șoferul nu are treaba cu astea.
    In cazul UBER,platforma nu este o firma de transport este o firma de ridesharing. Adică pune doi oameni sa facă un serviciu.Platforma încasează banii,plătește toate taxele la stat (ptr suma incasata 25%) apoi raporteaza statului ca l-a plătit pe șoferul prestator de servicii in regim de „Liber profesionist. Șoferul care a încasat banii are obligația să-și plătească taxele conform legilor din românia.Dacă nu plătește ,o „fura” la mititica. Este cel mai simplu mod de lucru.Acesta funcționează de zeci de ori mai bine decat orce tazi.Se desfasoara in peste 60 de tari in lume și merge strună.Numai „jecmanirii” din București nu pricep.

  5. Platformele gen Uber nu sunt altceva decat dispecerate de taxi (companii, as spune chiar corporatii) care au dezvoltat in plus aplicatiile de preluare clienti. Interesele acestor „noi” dispecerate taxi este, se pare, distrugerea activitatii de taxi actuale si incasarea comisioanelor de la soferii care utilizeaza aplicatiilor lor. Recomand lecturarea documentarelor postate pe net in legatura cu aplicatia Uber – falimentarea taximetriei clasice (independenti si firme de taxi), nu numai in SUA.
    Lipsa unitatii dispeceratelor taxi clasice, a taximetristilor independenti si a firmelor de taxi din toata tara va conduce la falimentarea actualei forme de taximetrie.
    Teoretic, dispeceratele taxi actuale impreuna cu independentii taxi si firmele taxi, ar trebui sa dezvolte aplicatii de tip Uber. De asemenea o reglementare a acestor tip de aplicatii, in sensul respectarii legilor interne si a unui numar limitat de locuri gen Uber ar trebui acute in vedere

  6. Mea culpa: Interesele acestor „noi” dispecerate taxi sunt, se pare, ….

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.