Uzina Dacia a iniţiat un proces de plecări voluntare

Dacia a iniţiat un proces de plecări voluntare. Cine pleacă, poate primi, în funcţie de vechime, între 16.000 lei net (pentru persoanele cu vechime de până la 2 ani) şi 105.000 lei net (pentru cei cu vechime între 12 şi 16 ani).

Potrivit Jurnalului de Argeş, citat de ZF, Dacia ar fi transmis că „pentru ameliorarea performanţei companiei, se initiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022.

Automotive News Europe, cea mai cunoscută pu­blicaţie de business din industria auto europeană, scria că Renault a primit mai multe oferte de parteneriat pentru divizia responsabilă de motoare diesel şi benzină pe care o va înfiinţa alături de cea dedicată maşinilor electrice şi diviziei software, potrivit unor surse apropiate companiei.

Renault are în plan înfiinţarea a două divizii – una pentru maşini electrice în Franţa şi una dedicată motoarelor termice pentru diviziile din afara Franţei.

Sursele citate de Automotive News Europe spun că deja grupul francez a primit cereri de parteneriat pentru divizia de motoare termice – care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanică de la Mioveni şi Renault Technologie Roumanie. Miza o reprezintă obţinerea de fonduri pentru investiţiile în dezvoltarea maşinilor electrice segment pe care Tesla a devenit un jucător principal inclusiv în Europa.

Dacă în viitoarea companie pentru maşini electrice Renault va deţine majoritatea, planul pentru cealaltă companie, pentru motoare termice, va fi să rămână cu 40% din acţiuni, iar 60% să fie vândute – astfel, uzina Dacia de la Mioveni ar putea avea un alt proprietar în perioada următoare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

15 Comentarii

  1. Guvernul meu veghează la liniștea noastră!!..știe navetistul câți angajați sunt în industria pe orizontală care lucrează cu Dacia?…vreo 200 de mii!!…știe același om care e contribuția la PIB-ul româniei a uzinelor Dacia..??.
    14%.!!!..și cât reprezintă procentul în exporturile romaniei?..26%..!!..
    Așteptăm reacția prim ministrului general….

  2. ce dreaqu nu pricepetzi ka tzara asta va dispare…ce facu socialismu nu va mai fi vreodata…si nici n-a fost vreodata…numai o minune…

  3. Nu mai poti comanda Dacii cu motor hibrid, cu GPL. E la vale compania.

  4. Rammstein, care e problema, am mai scris-o: toate intreprinderile distruse in tara aveau fiecare, poate mai mult de 200 mii angajati pe orizontala, 14% din export era intr-adevar dat tot profitul pleca si el la export asa ca procentul din PIB nu-si mai are locul discuitiei! Castigul pe care il aveam erau taxele si impozitele retinute angajatilor si asa platiti prost pentru cat au tinut ani la randul in carca uzinele mama falimentare si taxele locale. In rest o masina low cost la pret nesimtit de mare impusa si sustinuta indirect la noi prin taxe de inmatriculare sub diferite denumiri, prin programe rabla si alte subventii mascate la pret in EURO desi suntem in romania si angajatii lor dar si ramanul de rand are salariul in LEI! De ce credeti ca cei de la ford au insistat si au tergiversat negocierea? CA sa primeasca si ei facilitati egale! Pana la urma sunt privati, vin sug ca lipitorile si pleaca! Apropo si de autostrada, problema lor era ca nu pot externaliza profitul prin plata transportului auto catre firme transportatoare franceze nu ca ii doare la basca de rumani! PS, vedeti arena DACIA din Udine si sponsorizarea ca sa realizati pe unde se duceau banii facuti in romania, da acum o sa spuneti ca sunt privati si fac ce vor! Asa este, isi iau talpasita! Drum bun! Cine a fost destept a castigat!

  5. De ce nu cumpara statul procentul ce va fi pus la vanzare? Romanul Johanis ce solutie are? Ca presedinte ar trebui sa fie preocupat de orice problema cu impact national si nu cu statul in picioare in fata stapanilor de afara.

  6. Unde sunt imbecilii din Romania ,jumatate conform sondajelor,ingrijorati de incalzirea globala,dupa ce isi arunca gunoaiele pe marginea soselelor, gata sa mearga pe baterii ?O natie de cretini suntem si ne meritam soarta bineinteles dupa ce milogii plini de fericire vor lua asazisele compensatii.

  7. Inceputul sfarsitului ….Inca una ca asta si colonia merge direct in Evul Mediu acolo unde ii este locul.

  8. Toate companiile din lume vor avea aceeasi soarta. Greu de crezut dar asta v-au pegatit fosilele davosiene. Nu poti sa construiesti mai bine pana nu darami tot ce exista. Raman IT-istii,securistii si vatafii interfata intre stapani si sclavi.
    Criza aceasta nu este trecatoare,este rezultatul masurilor aberante in crizele anterioare,criza profunda de sistem. Intreg sistemul crapa,nu va iluzionati!

  9. Francezii fac Dacia in toata lumea. Salariul de la noi e prea mare fata de turci si tarile africane. Romania sa rascimpete fabrica si sa cumparam licenta de la germani si sa facem fabrica noastra cum a fost.
    Masinile electrice nu au viitor.
    Bateriile s-au scumpit de 5 ori, pentru ca Litiu este din Rysia si Ucraina. Ellon da faliment cu Teshilla .

  10. ce i-am salvat de la faliment, ne baga in faiment. Nu cautati recunostinta in afara tarii…

  11. Și Rabla? Ați încasat rezervarea de caroserie!!!??? Ne veți returna banii când vor fi hârtie igienica????

  12. Dupa ce multi imb…cili au cerut Renault sa abandoneze piata din Rusia din care avea o mare cota parte, acum preluata de masinile din China, India si Coreea.
    March 6, 2022 – South Korean government officials signaled Thursday that consumer goods such as automobiles, smartphones, and washing machines, are exempt from the U.S. export ban against Russia.
    Renault incepe prabusirea si alunecarea spre faliment. Felicitari tampi..teilor care strigau sa plece Renault din Rusia. Acum se pregatesc sa inchida si Dacia pentru ca nu mai au bani.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.