Violoncelistul Răzvan Suma şi pianista Rebeca Omordia, la St James’s Church, Piccadilly

Răzvan Suma, cel mai cunoscut violoncelist român al momentului, şi carismatica pianistă româno-nigeriană Rebeca Omordia continuă astăzi seria de concerte pe care ICR Londra o organizează la St James’s Church, Piccadilly, unul dintre cele mai frumoase lăcaşuri de cult din centrul Londrei şi, totodată, una dintre cele mai frecventate adrese muzicale.

Evenimentul este organizat în colaborare cu The John Ireland Trust şi Archery Concert Productions şi propune publicului britanic un program în care figurează lucrări de John Ireland, Antonín Dvořák, Robert Schumann şi Bohuslav Martinů.

Acest concert completează consistenta prezenţă românească pe scenele muzicale ale capitalei britanice din această vară, care se va încheia cu debutul londonez al tinerei pianiste ieşene Lia Popa, la St Martin-in-the-Fields, în 1 septembrie.

Răzvan Suma a absolvit Academia de Muzică din Bucureşti, după care şi-a continuat studiile la Longy School of Music din Cambrige, Massachusets, în cadrul programului Artist Diploma şi a concertat cu peste 30 de orchestre din mai multe ţări europene şi alături de muzicieni de elită precum Maxim Vengerov, Alexander Sitkovetski, Borromeo Quartet, Misha Katz, Jin Wang, Cristian Mandeal sau Marin Cazacu. Din anul 2010, este solist al Orchestrelor şi Corurilor Radio România, iar începând din 2011 a susţinut o serie de turnee naţionale solo în cadrul proiectului Vă place…? (Do you like…?/ Aimez-vous…?). Prima ediţie, intitulată Aimez-vous Bach?, i-a fost dedicată compozitorului german şi celebrelor sale Şase suite pentru violoncel solo. Este membru al Cellissimo Quartet, împreună cu Marin Cazacu, Alexandra Guţu şi Octavian Lup, şi formează, de asemenea, un duo cu pianistul spaniol Josu Okiñena, împreună cu care a înregistrat, în 2007, cele două Sonate pentru pian şi violoncel ale lui Brahms. Răzvan Suma cântă pe un instrument Charles Adolph Maucotell, creat la Paris în anul 1849, care i-a aparţinut marelui violoncelist francez Pierre Fournier.

Pianista româno-nigeriană Rebeca Omordia a absolvit cursurile Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti în anul 2006, după care a studiat la Conservatorul din Birmingham şi la Trinity College din Londra. În 2009, proaspătă câştigătoare a Premiului Delius, a început o colaborare de durată cu Julian Lloyd Webber, împreună cu care a apărut pe scenele de la Wigmore Hall, Kings Place, St James’s Palace, Highgrove (pentru Prince’s Trust, fundaţia Prințului de Wales), Guildhall Portsmouth, Barnes Festival, William Alwyn Festival şi în mai multe transmisii ale BBC Radio 3. Descrisă de publicaţia Birmingham Post ca “o pianistă dispusă să-şi asume riscuri”, Rebeca a cântat ca solistă în săli de concerte prestigioase din Europa şi Statele Unite ale Americii, printre care Wigmore Hall din Londra, White Hall din Helsinki, Ateneul Român din Bucureşti, British Music Society, John Ireland Trust şi Ralph Vaughan Williams Society. A putut fi ascultată în repetate rânduri pe BBC Radio 3, dar şi la Radio România şi pe postul naţional de televiziune TVR. În prezent, Rebeca lucrează la înregistrarea primului ei CD, care va apărea la AMP Records din St Louis, SUA, şi va fi pus în circulaţie la sfârşitul anului 2015.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.