×
×
Bucureşti
Braşov
Cluj
Constanţa
Craiova
Iaşi
Ploieşti
Timişoara
Bucureşti
Senin
8°C
Senin
17°C / 5°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 40%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Luni, 30 mai
Senin20°C / 6°C, Senin
Marţi, 31 mai 2016
Parţial înnorat21°C / 8°C, Parţial înnorat
Miercuri, 01 iunie 2016
Parţial înnorat21°C / 8°C, Parţial înnorat
Joi, 02 iunie 2016
Braşov
Senin
3°C
Senin
15°C / -1°C
Vânt 0km/ora
Umiditate 59%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Luni, 30 mai
Senin18°C / 1°C, Senin
Marţi, 31 mai 2016
Parţial înnorat19°C / 2°C, Parţial înnorat
Miercuri, 01 iunie 2016
Posibil ploaie18°C / 6°C, Posibil ploaie
Joi, 02 iunie 2016
Cluj
Senin
5°C
Senin
19°C / 1°C
Vânt 6km/ora
Umiditate 50%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Luni, 30 mai
Senin21°C / 5°C, Senin
Marţi, 31 mai 2016
Lapoviţă18°C / 6°C, Lapoviţă
Miercuri, 01 iunie 2016
Posibil ploaie17°C / 5°C, Posibil ploaie
Joi, 02 iunie 2016
Constanţa
Senin
8°C
Senin
14°C / 6°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 51%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Luni, 30 mai
Senin17°C / 6°C, Senin
Marţi, 31 mai 2016
Senin18°C / 8°C, Senin
Miercuri, 01 iunie 2016
Senin18°C / 10°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Craiova
Senin
9°C
Senin
16°C / 2°C
Vânt 11km/ora
Umiditate 45%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Luni, 30 mai
Senin19°C / 4°C, Senin
Marţi, 31 mai 2016
Parţial înnorat21°C / 6°C, Parţial înnorat
Miercuri, 01 iunie 2016
Senin21°C / 8°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Iaşi
Senin
8°C
Senin
18°C / 3°C
Vânt 11km/ora
Umiditate 48%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Luni, 30 mai
Senin19°C / 6°C, Senin
Marţi, 31 mai 2016
Parţial înnorat20°C / 9°C, Parţial înnorat
Miercuri, 01 iunie 2016
Parţial înnorat18°C / 7°C, Parţial înnorat
Joi, 02 iunie 2016
Ploieşti
Senin
7°C
Senin
17°C / 1°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 52%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Luni, 30 mai
Senin20°C / 3°C, Senin
Marţi, 31 mai 2016
Parţial înnorat21°C / 7°C, Parţial înnorat
Miercuri, 01 iunie 2016
Posibil ploaie20°C / 6°C, Posibil ploaie
Joi, 02 iunie 2016
Timişoara
Senin
8°C
Senin
18°C / 3°C
Vânt 9km/ora
Umiditate 61%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Luni, 30 mai
Parţial înnorat21°C / 7°C, Parţial înnorat
Marţi, 31 mai 2016
Lapoviţă19°C / 6°C, Lapoviţă
Miercuri, 01 iunie 2016
Posibil ploaie19°C / 8°C, Posibil ploaie
Joi, 02 iunie 2016
YoutubeYoutube
TwitterTwitter
facebookFacebook
ContactContact
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 22 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Luni, 30 mai 2016, 09:52
EUR (€)
+0.0015 ↗
4.5074 RON
USD ($)
+0.0027 ↗
4.0318 RON
• • •
De-a râsul plânsul la ”noile” granițe ale Europei
Cum își păzesc frontierele guvernele ce se opun intrării României în Schengen

Ar trebui ca toți jihadiștii europeni întorși de pe fronturile din Levant să-și scrie pe frunte ”terorist” pentru ca autoritățile franceze să se poată lăuda că au rezolvat în parte problema securității prin reintroducerea controalelor la frontiere, după atentatul de la Paris de pe 13 noiembrie. Altfel, chiar și inscripționarea cărților de identitate, de rezidență, a permiselor de muncă și a pașapoartelor cu infamul cuvânt nu ar fi de ajutor polițiștilor care stau de strajă de-a râsul plânsul la frontierele Hexagonului.

Tot ce reușește să facă această măsură de reintroducere a controlului nu este decât crearea unui calvar pentru sute de mii de francezi care lucrează pe bani buni, și contribuie din plin la bugetul statului, în Elveția sau Luxemburg. Zi de zi sunt nevoiți să parcurgă drumul de câteva zeci de kilometri într-un interval mai mare cu o oră sau două, din cauza unor bariere care gâtuiesc autostrazile, doar pentru a trece prin fața unor barăci improvizate din care sunt priviți de niște politisti care nu fac altceva decât să gesticuleze pentru a fluidiza traficul blocat tocmai de ei.

Prin urmare, reintroducerea controalelor nu presupune niciun control. ”Și noi ne punem aceeași întrebare! Recunosc că nu e nici coerent, nici de înțeles ce se întâmplă”, spune pentru Liberation un polițist francez care, în loc să ”păzească” frontiera cu Belgia a trecut în țara vecina pentru a-și cumpăra țigări mai puțin accizate. Nu că belgienii catre trec in Franta pentru a cumpăra apă minerală mai ieftină cu 50% ar fi supuși vreunui control, de parcă potențialii teroriști nu ar bea decât apă plată.

În mod obiectiv, frontiera nici nu poate fi pazită. Acordul Schengen a intrat în vigoare în 1990, iar de atunci libera circulație a impus un nou mod de viață, a permis construirea infrastructurii rutiere fără constrângerea frontierei. Pe anumite porțiuni, granița franco-belgiană trece prin curțile oamenilor sau pe axul longitudinal al drumului - mergând regulamentar ești în Franta, iar când intri într-o depășire te afli în Belgia, scrie Liberation. Abia la o curbă pronunțată a șoselei, poliția franceză a gasit locul potrivit pentru a instala o baracă.

În cei 25 de ani ce au trecut de la dispariția controalelor a dispărut orice infrastructură de frontieră. Controalele sunt facute într-un mod curios sau mai degrabă comic. Sunt extrem de puțini polițiști, personalul fiind insuficient pentru o asemenea întreprindere. Sunt controlate 285 de puncte de trecere în Franța din totalul de 1.500. Iar cel mai important este că acești agenți nu sunt deloc conectați la bazele de date. Controlează din ochi, înarmați cu câte o stație și niște lanterne ca de jucărie. ”Dacă avem o îndoială sunăm la dispecerat pentru verificare”, spune unul dintre ei. Prin urmare, nu este oprită decât o mașină din câteva zeci, plecând de la fața mai tuciurie a pasagerilor, de la barba lor sau de la aspectul automobilului.

Situație și mai jalnică în Strasbourg, la granița cu Germania. Aici frontiera se află pe Rin. Pe cel mai important pod din oras au fost instalate puncte de control care au transformat în coșmar traficul dintre Strasbourg si Kehl, pe o șosea străbătuta de mii de francezi și germani. În schimb, restul podurilor sunt total necontrolate. Un potențial terorist ar trebuie, în viziunea miniștrilor francezi, să treaca numai și numai pe Podul Europei. O situație similara la granița dintre Franța și Luxemburg, unde toate drumurile secundare nu sunt păzite.

Cât privește trecerile feroviare de frontieră, autoritățile par să nu controleze decât trenurile Thalys care leagă Bruxelles de Paris. Poliția franceză știe că într-unul dintre aceste trenuri a încercat un jihadist să comită un atentat, fiind oprit de câțiva pușcași marini americani aflați în permisie, însă parcă nu ar dori să creadă ca teroriștii pot folosi zeci și zeci de alte trenuri. Și în trenuri și gări controalele se fac fără vreo conexiune la bazele de date, totul după ochi. Să mai adaugăm că, pe lângă granițele terestre de peste 3.000 de km ale Frantei, coastele se întind pe o distanță similară și, în mod oficial de aceasta dată, ele nu sunt supuse așa-ziselor controale.

Această mobilizare ridicolă de forțe se estimează că va costa bugetul Franței 3 miliarde de euro. Este estimarea președintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker. Este oficial în momentul de față ca introducerea controalelor la granița dintre Danemarca și Suedia a produs pierderi de 300 de milioane de euro. Controalele dintre Danemarca si Germania au produs pierderi de 90 de milioane de euro. Se adaugă la aceste sume timpul pierdut de navetiștii care trăiesc de cel puțin o generație într-o zona liberă de circulație si pierderile financiare cauzate de ocolirea Franței de către turiștii ce merg spre Spania sau Italia – milioane de euro în minus pentru taxele piperate ale autostrăzilor franceze, alături de profitul ceva mai mic al benzinăriilor. ”Cei care se vor opune dispariției spațiului Schengen vor fi miniștrii de Finanțe. Ar fi o sinucidere economică. Uităm că Schengen a fost creat de actorii economici care pierdeau prea mulți bani cu trecerea frontierelor interioare”, spune Yves Pascouau, cercetător specializat în imigrație la Institutul Jacques Delors.

Reintroducerea pompieristică a controalelor la granițe ce nu mai există de peste 25 de ani, la fel ca și patrulele de pe aeroporturi formate din militari înarmați până în dinți, cu veste antiglonț, căști, cotiere și genunchiere este, în cel mai rău caz, imaginea unui eșec de proporții a serviciilor de informații. Până acolo însă avem mai cu seamă imaginea disperării cu care o serie de guverne încearcă să-și reasigure electoratul că pot controla situația, că merită în continure votul și că se justifică creșteri mari ale bugetului pentru securitate. Sunt guvernele care s-au opus ani de zile intrării României în spațiul Schengen invocând, până la chestiuni strict politice, tocmai problema securității frontierelor.

Călin MarchieviciPublicat Miercuri, 03 februarie 2016
8175
 | 28
 | 11
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Janukovici
0
Am ramas mirat,de prea multa "corectitudine politica". Exista legi. TOTI trebuie sa le respecte! Absolut TOTI! In fata Legii, Toti suntem egali! Adica, ar trebui. Jumatatile de masura,duc in derizoriu insasi Definitia Statului si Civilizatiei!
Publicat Joi, 04 februarie 2016
+Răspunde
Janukovici
+4
Asa arata un sat a caini. N-am vazut atata prostie gramada, cata exista acum la nivel de UE si Brussel. Nu degeaba-i zice "varza".Americanii, imediat dupa "septembrie", au luat masuri serioase. Si, nici nu prea au probleme, numai cu cowboyii lor nebuni. Australienii? Am ramas siderat ce reguli stricte au la toate frontierele lor, mult prea exagerate, e adevarat. Dar la ce-i aici? In pomul laudat Vest european, n-am mai pomenit atata prostie, delasare si fanfaronada. Da, si jandarmii lui Louis de Funes, faceau treaba mai buna...E bine ca noi n-avem tangenta cu Schengen. Cat despre ciuhapii lor, nu vor putea face nimic cu ei. Se vor fofila ca si editat nostri. Dar de 1 milion de ori mai agresivi si periculosi. editat Dar. Arabul. Tot ce ai...Inclusiv Viata TA!
Publicat Joi, 04 februarie 2016
+Răspunde
SOBOLANU
+8
GREU FF GREU CU UN MILION ANUL TRECUT DE IMIGRANTI SI CAT OR MAI VENII DINTRE CARE CATI OR FI DOAMNE TERORISTI !!!!! VIITORUL NE VA DEMONSTRA GRESELILE IMENSE ALE UE SI CONSECINTELE EXTREME !!!!!!!
Publicat Joi, 04 februarie 2016
+Răspunde
7.4
+33
Ne-au furat hotii astia din UE un milliard pentru securizarea frontierelor Romaniei , ne-au dat teapa ca orice clan de strada si acum ce sa vezi...jihadistii nu vin prin Romania ci direct la ei. Ce ironic nu-i asa? Sau poate ca totusi undeva acolo sus exista un Dumnezeu care vegheaza.
Publicat Miercuri, 03 februarie 2016
+Răspunde
Ardeleanul
+18
Re-amintesc declaratia de anul trecut a unui sef ISIS: Vom ataca Europa altfel si o vom distruge.
Publicat Miercuri, 03 februarie 2016
+Răspunde
Europolis
+27
-Jandarmul din St. Tropez arata parca mai conectat la gravitatea functiei sale decat cei de azi. Occidentului corporatist ii place, se pare, actuala ordine in derulare si singura lui obsesie e sa nu ajunga alde ca Frontul National la putere si din acest motiv (blocarea FN) recurge la orice pentru a-i lua fata - atentate, atacuri, invazii si ...pumnu`n gura la slugi !
Publicat Miercuri, 03 februarie 2016
+Răspunde
Krixus
-12
"Reintroducerea pompieristică a frontierelor la granițe" ???? Nene - dumneata esti sigur ca nu esti frate cu R.C.? Dupa cum orice scoler de cl,asa a patra stie, frontiera si granita sunt sinonime (DEX: FRONTIÉRĂ s. graniţă, hotar, limită teritorială, (înv. şi pop.) margine, (înv.) confinii (pl.), cordon, fruntarie, miezuină. (~ a unui stat.)) si nu se introduc, nici nu se reintroduc, ci se stabilesc......Parca zicea domn Nistorescu ca in viitor se va scrie corect si cu bun simt.... A tinut si miniunea asta doar trei zile???
Publicat Miercuri, 03 februarie 2016
+Răspunde
George
+29
Nene Marrchievici,dar despre Merkel nimic?Nu e voie de la santa Klaus?
Publicat Miercuri, 03 februarie 2016
+Răspunde
Ezechiel
-5
Domnul Calin ar trebui sa spuna de unde a tradus textul. Meritul sau nu ar fi deloc mai mic iar noi am fi mai informati ! Multumesc.
Publicat Miercuri, 03 februarie 2016
+Răspunde
Manuel Valls @ Ezechiel
+20
E citata Liberation, care poate nu mai suporta cat de la dreapta a ajuns guvernul socialist
Publicat Miercuri, 03 februarie 2016
+Răspunde
John @ Ezechiel
+3
Decit texte originale ca ale lui Spanu mai bine traduci ceva bun.
Publicat Miercuri, 03 februarie 2016
+Răspunde
Cornel Nistorescu

"Noi, de mâine dimineaţă, am da un ordin care să interzică orice export de lemn masiv şi orice tăiere de arbore, cu excepţia celei planificate pentru necesarul fabricilor de mobilă şi a răriturilor pentru consum."

Cornel NistorescuPublicat acum 14 ore şi 39 minute

"