×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 12 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Vineri, 23 iunie 2017, 13:23
EUR (€)
-0.0072 ↘
4.5915 RON
USD ($)
-0.0191 ↘
4.1096 RON
• • •
Komisariatul de la Bruxelles: victorie terminatoare asupra României
Ilie Şerbănescu
Ilie Şerbănescu

Deoarece, de curând – în contextul dezbaterilor ascuțite în spațiul public în legătură cu intervenția unor factori de putere în blocarea pur și simplu a construcției unor autostrăzi peste munți –, un coleg de breaslă a considerat nimerit să amintească pe un canal TV ceea ce subsemnatul spunea, acum ani de zile, cu subiect și predicat, că „n-avem voie să traversăm Carpații“, m-am decis să revin asupra problemei în care am fost singurul care s-a încumetat s-o așeze explicit în termenii unei interdicții politice, „bineînțeles, dictată extern“! Din vremea respectivă (în urmă cu 3-4 ani) până acum, recurgerea la această explicație de interdicție politică (repet, externă!) nu are decât o singură justificare: nicio motivație economică (absența oportunității, lipsa fondurilor ori incompetența pur și simplu) nu există! Iată ce spuneam despre acest lucru în cartea „România, o colonie la periferia Europei“ (Ilie Șerbănescu, Ed. Roza Vânturilor, 2016), unde sumarizam de fapt intervențiile mele în spațiul public pe această temă: „Cum se face că toate administraţiile, indiferent de culoarea lor politică, din întreaga perioadă postcomunistă, au evitat (nu ezitat, ci evitat!) să lege printr-o autostradă Bucureştiul de Ardeal?! Nu este vorba în această privinţă nici de lipsă de bani, nici de incompetenţă. Ar fi ilogic să se spună că nu s-au găsit câteva miliarde de dolari din zecile de miliarde de dolari cheltuite pentru infrastructură rutieră în peste două decenii! Ar fi o idioţenie să se pretindă că n-a existat competenţa necesară pentru construcţia de autostrăzi de traversare a munţilor, când acelaşi popor – pe vremea comunismului, acela «ineficient şi neperformant»! – a străpuns munţii pe mai multe trasee pentru a asigura legăturile rutiere sau feroviare între provinciile istorice ale României! Să nu ne facem a fi uitat că guvernul Năstase, cotat de atâţia, perfect pe nedrept, cel mai performant dintre guvernele postdecembriste, a pus punctul pe i în domeniu: când a fost să facă un cadou americanilor pentru primirea României în NATO, le-a dat să construiască în condiţii aiuritor de avantajoase o autostradă. Care?! Braşov-Borş, deci una care să lege Ardealul de capitala Ungariei şi nu cumva de capitala României. Nu prea este deci vorba de a ajunge să reuşim a trece Carpaţii cu o autostradă, ci este vorba mai degrabă de a nu ajunge cumva să trecem Carpaţii cu o autostradă! Ca la o comandă politică: din partea cui şi cu ce scop?!“ (pag. 86)

Ce aflăm acum, în 2017? Că un șef operativ al principalului serviciu de informații îl amenința, deja în urmă cu ani, pe prim-ministru că îl bagă la pușcărie dacă începe construcția unei autostrăzi Comarnic-Brașov. Adică a uneia care ar lega Ardealul de capitala României! Și că, dacă este vorba de o autostradă, atunci, în viziunea aceluiași șef, ar trebui avută în vedere cea Pitești-Sibiu, aflată pe coridorul agreat de UE. De ce?! Explicația furnizată: pentru că așa vor „europenii“! Dacă nu ești cumva tâmpit, îți dai lesne seama că argumentul este din zona discreționismului politic, în timp ce economic lucrurile stau în favoarea variantei Comarnic-Brașov: traseu prin munți de două ori mai scurt; trafic de două ori mai intens!

Te pui însă cu Komisariatul (cu K) de tip sovietic de la Bruxelles?! De fapt, cred că argumentul real al acestuia este timpul: cu cât mai lung este traseul, cu atât mai improbabilă realizarea și cu cât alimentezi dilema alegerii între cele două trasee, cu atât este mai sigur că nu se pornește niciunul! Probabil, deja Komisariatul are drept sarcină de la stăpânul său (oare cine?) ca România să nu mai existe în curând în teritoriul actual. Pentru anumite puteri coloniale postcomuniste (recrutate dintre cele 5-6 foste imperii coloniale care se calcă pe picioare în UE), dezmembrarea României este poate chiar un obiectiv, cum a fost distrugerea Iugoslaviei ca parte sau nu a vreunui plan de refacere a unor imperii trecute. Este un fapt că investițiile unora dintre ele în România se opresc, ce să vezi?!, la arcul carpatic. Nici ele nu trec munții! Oricum, un lucru sigur Komisariatul l-a realizat: România, dacă va apuca nedezmembrată sărbătorirea a 100 de ani de la Unire, în 2018, o va face fără nicio legătură rutieră modernă între provinciile sale istorice, indiferent de care dintre acestea ar fi vorba!

Ilie ŞerbănescuPublicat Luni, 30 ianuarie 2017
31760
 | 71
 | 48
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Mark
-2
s-a mai tocit si domnul Serbanescu.
Publicat Duminică, 12 februarie 2017
+Răspunde
mitulescu Sorin
-10
E penibil rationamentul sa spui ca din cauza UE nu avem noi autostrada peste munti.
Publicat Miercuri, 01 februarie 2017
+Răspunde
ti-ai tras vila pe prahova, ai?
-4
@Inginerul Ai dreptate!!!!
Publicat Miercuri, 01 februarie 2017
+Răspunde
ti-ai tras vila pe prahova, ai?
-13
Teoria lui Ilie Serbanescu ar fi credibila daca n-ar fi ambiguu si ar denumi exact cine/ce s-a opus construirii autostrazii si de ce. Persiflari de genul Komisariatul si interesul national ii baga teoria in zona conspitationista, cea mai probabila de a-i vinde cartea. Poate ca lucrurile strau invers: ce nevoie ai de un influx de unguri la Bucuresti? Nu inteleg cu ce-i mai buna autostrada Brasov-Comarnic decat Pitesti-Sibiu? Cea de-a doua are mai mult sens avand deja autostrada pana la PItesti si care te leaga tot de Ardeal. Scuze, dar de la Brasov unde te duci mai departe? Sclifoseli, si tot n-o sa-i cumpere nimeni cartea pentru ca nu este nicidecum bine intentionat in ceea ce priveste Romania si locul ei in ansamblul european. Mai trebuie legat Iasiul de Cluj, Galatiul de centrul si nordul tarii cumva si acoperite cu autostrada bucatile dintre rutele majore (de ex. Turda-Sebes, Deva-Timisoara,etc.).
Publicat Miercuri, 01 februarie 2017
+Răspunde
Leo Teohari
+10
2017 anul in care in sfirsit Romanii au realizat cum s-au pierdut 26 de ani de istorie . De la "0" datorii la peste 155 milliarede datorii necontabilizate. Diversiunea a lucrat incredibil de eficient. De la istoria lipsei de Absorbtie De Fonduri UE ( in Romaneste lipsa de proiecte ).............la disparitia misterioasa a Fondurilor UE pe proiecte Nationale in special sosele si drumuri - fonduri care au disparut fara nici un fel de contabilitate. Poate grupul milliardarilor Romani de la Monaco pot rezolva parte din misterul fondurilor UE si poate BNR poate folosi asista in rezolvarea misterului Financiar de disparitie a fondurilor UE. Guvern de la Guvern au pasat poveste cu vina UE si vina celor din jurul Romaniei care tin Romania pe loc ???? Este hard sa acceptam ca in timp ce cintam Lambada si sarbatoream masacrul Degeneratului si Degeneratei - asa zisii baieti destepti Romani, Unguri s-au poate Turci au desenat diversiunea care a rezolvat dezmembrarea economica a Romaniei. Este trist dar adevarul este devine din ce in mai greu sa ne recunoatem greselile noatre vrute s-au nevrute. Faptul ca de la revolutionarul Iliescu la revolutionarul Isarescu............umul geniul politic si celalt geniul financiar - nu am reusit sa gasim un grup de politicieni Romani - adevarati Romani care sa simnta Romaneste.........rezolva misterul desmembrarii economice a ceace a fost Romania. Faptul ca dupa 27 de ani de Totala Lipsa de Succes inca dam vina pentru greselile noastre pe UE , pe American, pe Rusi........demonstraza ca diversiunea politica inca lucreaza - iar Baietii Destepti se pregatesc de pensie - Gratierea Politica este Cadoul de Pensie. Trist dar Adevarat.
Publicat Miercuri, 01 februarie 2017
+Răspunde
Ithaca
+24
Coldea era omul lui Basescu si ac.din urma nu-l vroia pe Ponta,deci Coldea nu avea cum sa nu se opuna la dorintele tradatorului Basescu. Fost ministru al transportului, a facutr numai marsevii, a distrus,furat,instrainat flota, a introdus securitatea peste Justitie si institutii, clama permanent "independenta "Justitiei pe care a sufocat-o impreuna cu Macovei. Guvernul sau Boc a coabitat santajat de uDMR si atunci sa nu ne mai miram ca Marii Tradatori au stopat si s-au opus infrastructurii care sa lege Transilvania de Bucuresti .Maghiarii nu au iesit la vot la referendum , deci Komisariatul d ela Bruxelles era mana in mana cu diktatorul, vrand o Ro nedezvoltata ,jefuita si inapoiata,ceea ce Basescu a facut impreuna cu PDLul sau ! Indrazneste sa spuna acest sacal tradator ca ar fi un prim ministru f.bun ,acest vinovat pana peste cap de modul in care a inteles sa perverteasca Statul si institutiile statului. Infrastructura cu Transilvania si toata Romania ,ca o necesitate stringenta ,trebuie sa prinda viata ! Fara paraziti care se lipesc pe fonduri si bugete.
Publicat Marţi, 31 ianuarie 2017
+Răspunde
Graniță pe carpați
-27
Mai bine legăm Ardealul de vest și nu de sud și est, părțile mai sărace și mai idioate ale europei. Apoi facem și un zid chinezesc pe carpați pentru care vor plăti miticii, oltenii și moldovenii. Că tot e la modă cu mexicul. Apoi trăim liniștiți și bogați.
Publicat Marţi, 31 ianuarie 2017
+Răspunde
daca @ Graniță pe carpați
+2
ai fi bozzgor, ins fara tara, nedefinit etnic si doar maghiarizat prin religie, te-as mai intelege, dar daca esti un urmas de iobag batjocorit multe secole, te-as trimite la ... doctor.
Publicat Miercuri, 01 februarie 2017
+Răspunde
Gmbplay
-25
Citesc si ma gindesc ca unii nu poartala ei mintea,daca au avut- o vreodată adică credem toate aiurelile lui ghita.D- le Șerbănescu in amintirea anilor 90 ,totuși cînd va fi gata o astfel de autostrada,va rog sa- l căutați pe ponta.
Publicat Marţi, 31 ianuarie 2017
+Răspunde
Gheorghe Stefanescu
-41
Pacat ca domnul Serbanescu a ramas cantonat in retorica din anii 80 cand fortele obscure ale occidentului incercau sa destabilizeze Romania. Nu occidentul ne hranea cu gheare de pui si "adidasi" ci ambitia unui degenerat. Acum tot ce guvernele succesive au promis si nu au realizat se datoreaza Uniunii Europene. Domnia sa imbratiseaza (fara sa vada ce este in spatele unor declaratii) zicerile lui Ponta sau Ghita, doua personaje cel putin suspecte daca nu chiar vinovate care incearca sa induca in eroare populatia si ce este mai periculos, sa slabeasca institutiile menite sa asigutre integritatea Romaniei. Poate domnul Serbanescu face acest lucru pentru a-si sustine propriile teorii conspirationiste conform carora Romania este o tara VASALA occidentului.Nu domnule Serbanescu, Romania a avut o clasa politica CORUPTA , imbogatita pe cai necinstite careia nu i-a pasat de tara. Exista un proverb: Nu este prost cel care cere, este prost (in cazu nostru corupt) cel care da.Guvernele impanate cu neprofesionisti -soferi facuti secretari de stat si amante parlamentari-nu au stiut sa faca altceva decat sa fure din banii statului. Europa a oferit Romaniei fonduri de dezvoltare-dece nu au fost accesate? Cum poate un fost sofer sau o traseista pe trotuarul politic sa faca proiecte? Cum pot sa se imbogateasca guvernantii dn fonduri europene cand acestea ae deconteaza la sfarsitul lucrarilor cand, poate ei nu mai sunt in fruntea bucatelor?
Publicat Marţi, 31 ianuarie 2017
+Răspunde
CONTESTATARUL @ Gheorghe Stefanescu
+13
Clasa "POLITICA" Co-RUPTA este ASA numai si numai pen'ca ASA le convine STAPANILOR tai si a celor DOI Commentack CIUDATI de mai sus ... :) DACA ne vroiau BINELE, asa cum au consumat FECALE catre noi imediat dupa 1990 SE VEDEA. STIAU EI cum sa faca sa mearga treaba. NU exista Popor care - bine condus - sa nu faca treaba buna. Ori "LOGICA" de GORILE a celor care trag sforile globale este SI mai alterata de amestec nepermis a unei Religii cu Politica ... Complet in afara Logicii Economice ale unui CAPITALISM de MBA ... :) DACA nu stii ASTA, vaide capuu' tau ... :) DACA o stii si MINTZI, atunci Poporul Roman are o metafora prefect potrivita tie, ca o PORTZIE ... :) CONSUMATORI de ? Ghici ?!! De CE scriam mai sus ca au consumat OCIDENTALII rai cu Romanii (LIFTE) in 1990 ...
Publicat Marţi, 31 ianuarie 2017
+Răspunde
iancu de la Hunedoara
+28
De ce nu-l intrebati, domnule Serbanescu, pe ADRIAN NASTASE, care a fost gandirea lui la angajarea autostrazii Brasov Bors? Nu cumva chiar americanii, prin Bechtel, urmareau mai degraba legarea Ardealului de Budapesta, decit de Bucuresti? Coldea avea motivari economice, suprapretul, dar in realitate politice! Si acum cu autostrada oj-Deva-Alba Iulia-Turda, nu se leaga toata Transilvania de Austro-Ungaria! Ramificatia la Sibiu se inscrie in aceiasi logica! Va fi pina la Brasov, via Fagaras! Iar noi, poporul marele prost, este pacalit de toti! Apropos, urla un bancher austriac de la Reifasen(luata pe nimic) ca acum, dupa ce au investit la noi, vrem sa-i izgonim! Ifose imperiale! Daca, Doamne fereste, se desfiinteaza UE, ei raman cu tot ce au luat, iar noi vom fi izolati la periferie si saraci!
Publicat Marţi, 31 ianuarie 2017
+Răspunde
Leon @ iancu de la Hunedoara
+16
Nu raman cu nimica imperialii, este indeajuns sa existe vointa sa se desecretizeze contracte si sa se expuna contractele frauduloase - sa vezi cum returneaza inapoi cu varf tot ce au ciordit. Dezintegrarea U.E. nu le aduce decat lor prejudicii.
Publicat Marţi, 31 ianuarie 2017
+Răspunde
Recomandate
Anunțul lui Iohannis despre alegerile anticipate
Publicat acum 17 ore şi 16 minute
Ungaria și relocarea satelor de migranți
Publicat acum 19 ore şi 51 minute
Anticorupție de cartier
Publicat acum 4 ore şi 58 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Fotografiile bunicilor
24 articole/ Actualizat Duminică, 18 iunie 2017
alarm off
NUMAI DOUĂ ÎNTREBĂRI
130 articole/ Actualizat acum 3 ore şi 11 minute
Ioan Viştea

Se observă, în ultima vreme, o încercare de demonizare a stîngii românești actuale, aproape fără precedent, mult prea apăsată, de-a dreptul viscerală.

Ioan VişteaPublicat acum 17 ore şi 39 minute