Un sfert de secol de minciună

Constructorul auto japonez Mitsubishi Motors a recunoscut marți că a utilizat metode de testare a consumului de combustibil care nu respectă standardele guvernamentale încă din anul 1991, o perioadă mult mai mare decât ceea ce a dezvăluit săptămâna trecută, adică 2002.

„Pentru piața internă, am utilizat această metodă încă din 1991. Dar nu știm încă numărul modelelor afectate”, a declarat vicepreședintele Mitsubishi Motors, Ryugo Nakao, într-o conferință de presă.

În urmă cu câteva zile, Mitsubishi Motors a indicat că 625.000 de minivehicule, produse începând din 2013 și vândute exclusiv în Japonia, sunt afectate de acest scandal, iar 468.000 de vehicule produse pentru partenerul japonez Nissan Motor Co. Președintele grupului, Tetsuro Aikawa, și-a cerut din nou în mod public scuze, susținând că nu era la curent că angajații companiei au recurs la astfel de practici pentru a falsifica datele privind consumul de combustibil. Neregulile au fost descoperite de marca Nissan, deținută de grup, în timpul interpretării unor date care să servească pentru o nouă generaţie a modelului DayZ.

Oficialii de la Mitsubishi au fost înștiințați de această problem și au ieșit imediat în public și au recunoscut vina. Deocamdată se știe că problema afectează exclusiv modele comercializate în Japonia, dar, evident, planează suspiciuni asupra întregii game a producătorului asiatic.

Mitsubishi eK şi Nissan DayZ sunt cunoscute că exponente ale segmentului “key car” – maşini de clasa A cu aspect de monovolum, înalte şi pătrăţoase. Descoperirile au dat naştere unor noi îngrijorări cu privire la viabilitatea Mitsubishi Motors, iar acţiunile s-au prăbuşit pentru a cincea zi consecutiv, scăzând valoarea companiei cu 3,85 miliarde de dolari.

Compania, al șaselea mare producător auto nipon, a pierdut în doar o săptămână jumătate din capitalizarea sa după ce a admis că a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vândute pe piața japoneză și de asemenea că a utilizat metode de testare care nu respectă standardele japoneze începând din anul 2002.

Agenția de evaluare financiară Standard & Poor’s a avertizat că ar putea coborî și mai mult ratingul Mitsubishi Motors în zona speculativă. Mitsubishi nu a luat încă o decizie despre cum va compensa clienţii. Scandalul Mitsubishi vine in contextul in care, in septembrie 2015 Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale.

VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA. Departamentul Justiţiei din SUA a cerut în ianuarie despăgubiri VW, de până la 46 miliarde de dolari, pentru încălcarea reglementărilor de mediu, iar compania germană se confruntă cu peste 50 de procese civile legate de depăşirea nivelului emisiilor.

Săptămâna trecută, un juriu federal a stabilit pentru 21 aprilie termenul limită pentru ca VW să repare vehiculele afectate. Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.