Acord UE privind legislația în domeniul climei

Țările UE au ajuns miercuri dimineața la un acord privind mai multe legi pentru combaterea schimbărilor climatice, susținând eliminarea treptată a vânzărilor de mașini noi care utilizează combustibili fosili până în 2035 și crearea unui fond pentru a-i proteja pe cei mai săraci, scrie Reuters.

După mai mult de 16 ore de negocieri, miniștrii mediului din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au convenit asupra pozițiilor comune cu privire la cinci legi, care fac parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri menite să reducă emisiile în acest deceniu.

Miniștrii au sprijinit părțile esențiale ale pachetului de măsuri pe care Comisia Europeană l-a propus pentru prima dată vara trecută, inclusiv o lege care prevede ca mașinile noi vândute în UE să nu mai emită CO2 începând cu 2035. Acest lucru ar face imposibilă vânzarea de mașini cu motoare cu combustie internă.

Acordul face ca propunerea să aibă șanse de a deveni lege europeană. după negocieri cu Parlamentul European. Parlamentul a sprijinit deja obiectivul privind automobilele din 2035.

Italia, Slovacia și alte state au dorit ca eliminarea treptată să fie amânată până în 2040. În cele din urmă, țările au susținut un compromis propus de Germania, cea mai mare piață auto din UE, care a păstrat obiectivul 2035 și a cerut Bruxelles-ului să evalueze în 2026 dacă vehiculele hibride sau combustibilii cu emisii neutre de CO2 ar putea respecta acest obiectiv.

Propunerile privind schimbările climatice au ca scop să garanteze că UE cu 27 de țări – al treilea mare emițător de gaze cu efect de seră din lume – își va atinge obiectivul de reducere a emisiilor nete cu 55% față de nivelurile din 1990 pentru 2030.

Pentru a face acest lucru, guvernele și industriile vor trebui să investească masiv în industrie mai puțin poluantă, în energia regenerabilă și în vehicule electrice.

Miniștrii au sprijinit o nouă piață a carbonului în UE, care să impună taxarea CO2 în cazul combustibilii poluanți utilizați în transporturi și pentru încălzirea clădirilor, deși au declarat că aceasta ar trebui să fie introdusă din 2027, cu un an mai târziu decât era prevăzut inițial.

În urma unor negocieri dificile, miniștrii au convenit să creeze un fond UE în valoare de 59 de miliarde de euro pentru a proteja cetățenii cu venituri mici de costurile acestei politici în perioada 2027-2032.

Lituania a fost singura țară care s-a opus acordurilor finale, după ce a încercat fără succes să obțină un fond mai mare, alături de Polonia, Letonia și alte țări îngrijorate că noua piață de CO2 ar putea crește facturile la energie ale cetățenilor.

Finlanda, Danemarca și Țările de Jos – state mai bogate, care vor contribui la fond cu mai mult decât vor primi – au dorit ca acesta să fie mai mic.

De asemenea, miniștrii s-au raliat reformei actualei piețe a carbonului din UE, care obligă industria și centralele electrice să plătească atunci când poluează.

Țările au acceptat elementele esențiale ale propunerii Comisiei de consolidare a pieței pentru a reduce emisiile cu 61% până în 2030 și de extindere a acesteia la transportul maritim. Ele au convenit asupra unor norme care să faciliteze intervenția UE în caz de creșteri bruște ale prețurilor la CO2.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

18 Comentarii

  1. Si cine da bani sa schimbe sute de milioane de masini si autocamioane la nivel de UE? Sau iar trebuie sa ne descurcam asa cum au facut cu electricitatea si gazele?

    • In America vezi acum Tesla pe toate drumurile. Cine i-a impiedicat pe surubarii tai sa nu-si faca electrice? Sa plateasca acum dublu benzina iar peste un an triplu.

  2. ‘ Încălzirea globală’ un laitmotiv care are scopul de a crea ‘o lume nouă’ în care individul și interesele sale nu vor conta deloc.

  3. Califatul european. Europa e terminata, nu mai intereseaza pe nimeni. Un experiment esuat care se transforma in casa de nebuni.
    Ultimul domeniu in care erau in top, masinile cu motor termic. La masini electrice, China le-a luat fata. in rest, zero. nu au nici resurse nici tehnologie de top.

  4. Toti borfasii de afara au pus gand rau Romaniei daca vor fi obligati de nevoi sa arda lemne pentru incalzire. Cu Johanis la butoane oricand acest jaf se poate petrece.

  5. Covid, variola și alte boli create de vaccinare vor fi ACOPERIREA pentru depopulare. La fel si gogorița despre încălzirea globală transformată între timp în schimbare climatică. Adevăratele cauze vor fi foametea, apa contaminată (care există de multă vreme), vaccinurile toxice, operațiuni de control atmosferic, smogul electromagnetic, războaiele și, bineînțeles, terenurile agricole furate. Decarbonificarea face parte dintr-o operatiune ciclopică de transformare radicală a biosferei planetei în sensul în care natura organică a vietii este pe cale să fie întoarsă pe dos. Pe langa faptul că nu ține cont de cele mai elementare reguli ale stiinței cum este principiul precauției in avansul tehnologic, implica decimarea unei parti majoritare a populatiei globale. Adică o monstruozitate demnă de atenția întregii galaxii.

  6. de cand cu irigatiile subterane si cu picatura in agricultura,nu se mai formeaza nori de ploaie!ce sa vezi,geografia de clasa a 4-a!plus ca planeta are ciclul ei!
    da’ renuntati voi la jet-uri private,deplasati-va cu barca cu vele,circulati cu masini electrice(nu ca de pe urma lor n-ar rezulta poluare-vezi bateriile uzate-)cu bicicleta,pe jos,printre fraiericii care v-au trimis pe functii babane ,ha,ce ziceti de asta?

  7. Nu iese un profesor cu prestanta sa le explice alora care udau buretele la scoala ca, daca vrei sa modifici clima ai nevoie de o sursa de energie echivalenta Soarelui cu o putere de 10x mai mare ? Altfel, te joci ca fetita cu chibriturile !

  8. Nu le pasă de oameni* darvle pasă de verdeață. Să i-o spuneți luinmutu’.
    E vorba de legatul nostru în lanțuri mai grele.
    .
    * Crimele cu plandemia și injectarea de pildă.

  9. Dacă am împărții lumea, într-o parte oameni, în alta cei cu ecologeala (aici intră injectații), a doua zi ne-ați bate la ușă.
    Fie ești mincinos fie prostit.
    Greșesc cei ce-i fac proști pe ecolo, injectați, trotietiști si alți apdatați. Aceștia sînt doar prostiți de către cei ce conduc lumea. Vor să ne dezbine. Toți am avut, avem, rătăciri.

  10. HAHAHA, au convenit asupra unor norme UE in caz ca explodeaza pretul certificatelor de CO2… pai deja in ultimii 2-3 ani s-au dublat daca nu mai mult, si au luat 0 masuri, toate costurile aferente s-au transferat de catre producatori catre populatie

  11. In curand se va apasa pe butonul nuclear si de tot acordul asta se va alege praful si pulberea. Si de el dar si de majoritatea statelor semnatare.

  12. @tomlin/clona, Profetiile calugarilor si preotilor ortodocsi mai vechi sau mai noi nu gresesc. Se va ajunge la razboi nuclear. 600 milioane de locuitori ai planetei Pamant vor muri in aceasta conflagratie.

  13. Așa au făcut și grecii când au atacat cu tancuri Troia pentru a palia încălzirea globală, tot așa și Caius Iulius Cezar împreună cu senatul roman la invadarea Galiei cu blindate, au pus preț pe carbon și la fel s-a întâmplat în Evul Mediu când s-a mai încălzit deasemenea Pământul datorită furnalelor fierăriilor și fabricării pâinii. Taxe pe carbon și trecerea la mașini electrice s-a practicat de fiecare dată când Pământul a dat semne de traspirație și se pare că dă ciclic. Nu ne putem lăsa noi mai prejos. Taxe cât mai mari că e de unde!

  14. Nu se pot vinde mașini electrice atâta timp cât mașinile cu ardere internă sunt ieftine. Însă se pot mări până la cer costurile utilizării mașinilor pe benzină și motorină.

  15. Autoturismele electrice sunt o prostie la modă.Se uită voit de existența anotimpului numit iarnă,apoi sunt foarte scumpe si nici vorba de faptul ca sunt nepoluante.Componentele masinii electrice sunt rodul industriilor poluante(sidergie,chimică,ca sa nu pomenesc de constructia acumulatorilor ).

  16. Bey hAURel, statul te tine in seminar pe mancare, haine si bani de buzunar ca tu sa blestemi toata ziua pe aici ? Vinzi lumanari la babe pe bani tinuti in batista, printre muci ? Vad ca forumul a devenit platforma pentru tiga-net. Precizarea de jos nu se aplica bijnitarilor de bilete la Tiraspol.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.