“Actorul are obligația de a fi slujitorul limbii române”, a concis Ion Caramitru în cea de-a doua zi a galei HOP

Ziua a început cu un laborator de “Poezie, prozodie și tehnică subiectului” coordonat de președintele UNITER, Ion Caramitru, unde tinerii actori, fascinați de mentorul lor, au învățat într-un climat aproape familial că muzicalitatea versurilor eminesciene este unică, indisolubilă și cheia unei interpretări fără sincope.

Gala-Hop-2018-03-Sept-foto-Andrei-Gindac_4

Profesioniștii din lumea teatrului consideră că anul acesta concurenții aduc o notă în plus de seriozitate și sunt mai procupati de problematică. Dovadă este Pirandello care este foarte greu de jucat, iar concurenții, acceptând provocarea, demonstrează că au avut o motivație mult mai serioasă decât o simplă arătare de sine.

“În primul an am ales Shakespeara care se naște acțiunea prin cuvânt, în anul doi am ales Cehov care ține strict de teatrul psihologic, iar actorul își asumă niște circumstanțe care îi ating sufletul și îl fac să se miște. Anul acesta am considerat că trebuie să facem un pas mai departe și să încercăm o structura mixtă. I-am dat titlul de “Eu și personajul- structura ludică” dar Pirandello nu are o structura ludică pură, ci mixtă, care folosește ambele structuri: circumstanțele relaționale și conceptul pentru care scrie” a spus Miklos Bacs, director artistic HOP.

Pe parcursul celor trei zile de concurs este imposibil de atins complexitatea unor tehnici artistice insă se crează un context în care tinerii actori își pun întrebări care vor declanșa construcții de personaje, chiar dacă nu cu efect imediat.

În concursul de proba impusă la care au participat Maria Teodora Filip, Adrian Loghin, Alex Macavei, Carla Mihai, Alice Cora Mihalache, Claudia Moroșanu, Cezara Munteanu, Ana–Maria Pop, Dan Pughineanu și Bogdan Ujeniuc, s-a lucrat cu două mari elemente: monologul și scenă în doi. Ca temă au fost alese dialoguri din Altoiul lui Pirandello.

 

“Alegerea Altoiului nu este o piesă importantă a lui Pirandello, ci simplă. A fost tradusă special pentru acest concurs. Sfârșitul piesei este atât de irelevant și imposibil încât îți arată că nu poți să o joci situațional. Giorgio spune “Dar nu mai plec, ok, accept copilul”. Psihologic este de neimaginat, aceasta nefiind o greșeală scriitoricească, ci este creată de Pirandello voit, arătând că nu poate fi rezolvată situațional, ceea ce naște transpunerea unei situațîi într-un concept…acela de dragoste. Cum transformi un lucru rău într-un lucru bun? În cazul acestor tineri fără experiență scenei, răspunsul este: prin intuiția arhaică a actorului” a mărturisit Miklos Bacs.

Un plus al Galei de anul acesta îl constituie proba de film – scene create și filmate de către participanți – care-i scot în evidență pe concurenți prin intermediul ecranului.

 

Norbert Boda, Beatrice Rubică, Ada Dumitru, Alexandru Mihai Popa, Tiberiu Enache și Andreea Tănase au participat la concursul de la secțiunea individual.

Competiția celei de-a două zile a Galei Hop a fost încheiată de Radu Catană şi Adrian Loghin care au concurat la secțiunea grup cu Schist, după Omul cu floarea în gură de Luigi Pirandello.

 

Gala-Hop-2018-03-Sept-foto-Andrei-Gindac_32

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.