Alte autobuze electrice pentru Ilfov

Primăria Mogoșoaia a lansat în SICAP o licitație pentru achiziționarea a 12 autobuze electrice cu valoarea de 26 milioane lei, care să asigure transportul călătorilor pe ruta Străulești – Mogoșoaia – Buftea. Autobuzele trebuie să aibă 12 metri lungime, cu o capacitate de minim 90 de pasageri, din care 27 cu locuri pe scaun.
„Autobuzele electrice vor avea o durată de bună funcționare de minim 15 ani, respectiv o durată de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani„, este precizat în Caietul de Sarcini al licitației. Achiziția este finanțată din fonduri europene nerambursabile, Programul Operațional Regional. Ofertele se deschid în 11 ianuarie.
 Această achiziție face parte dintr-un proiect mai mare al Ilfovului de a „înverzi” transportul public de călători dinspre localitățile ce-l compun către București, ieșire către Complexul Băneasa și cartierul Militari, Axa 3 POR, care este deja aprobat la Bruxelles. Luna trecută, Orașul Chitila a lansat o achiziție de 48 milioane lei pentru 23 de autobuze electrice și stațiile încărcare aferente care vor transporta pasageri pe ruta Chitila – Mogoșoaia – Băneasa, linia R435.
„Achiziția a 23 autobuze electrice (din care 10 autobuze electrice de capacitate mică și 13 autobuze electrice de capacitate medie) și 28 de stații de încărcare autobuze electrice (din care 23 stații încărcare lentă, 2 stații de încărcare rapidă pentru autobuzele de capacitate mica si 3 stații de încărcare rapidă pentru autobuzele de capacitate medie)”, era descrierea achiziției.
 Ofertele pentru această licitație trebuiau să fie deschise în 19 noiembrie, dar achiziția a fost contestată de un producător de autobuze, BMC Truck&Bus, cu sediul în Ciorogârla, care a argumentat că cerințele din Caietul de Sarcini ar favoriza o anume firmă, Karsan, din Turcia. Licitația va continua doar după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor se va pronunța în această speță
Tot mai multe orașe din România au început să-și înlocuiască parcul de mijloace de transport în comun cu autubuze și trileibuze electrice. Sunt miliarde de euro disponibile la Bruxelles în acest scop, care sunt dublate de sute de milioane de euro – fonduri guvernamentale. Până acum, licitațiile au fost castigate de companii ce vând modele fabricate în străinătate, China, Trucia, Polonia. Până în luna mai, România nu avea un producător local. În mai, firma ATP din Baia Mare a prezentat primul model local de autobuz electric. Până când acesta va participa la licitații, mai este, pentru că trebuie mai întâi omologat la nivel european. Dincolo de diferitele modele de șasiu, un lucru comun îl au mai toate autobuzele electrice, ele sunt propulsate de bateriile chinezești CATL, care acoperă 90% din piața mondială.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Mihai Soare 1084 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Nimic mai ușor decât să fraierești săracul din prostie. Ne plângem de deficit de miliarde de Euro dar platim mai bine de 5 milioane de euro pe mașini electrice pe ruta Străulești – Mogoșoaia – Buftea. Chiar nu a ce face primarii cu banii în aceste zone? Ministerul de finanțe nu are nimic de spus la aceste achiziții. De banii ăștia se putea realiza infrastructură gaz, apă canal, sere, irigații și trei fabrici de conserve să dea de lucru la oamenii din zonă. Turda ce-a mai industrializată localitate a județului și numai industrii de vârf e jale, săracie și moloz, urme de căi ferate, balarii, schelete de beton, dar are numai autobuze electrice. În loc la Electroceramica Turda, Fabrica de izolatori de înaltă tensiune cu tehnologie germană și un laborator de încercări unic în Europa de Est este supermarket. Când se duc pensionarii fostelor intreprinderi va fi pustiu. Noroc că în satele limitrofe se mai face agricultură, dar tot oameni spre vârsta a treia.

  2. Cît costă la fel de multe troleibuze, cu cabluri cu tot, și cît autobuze electrice?

    P.S. Pt injectați: amândouă sînt electrice, troleibuzele fiind mult mai puțin poluante (nu au baterie iar la încărcarea acestora și stend-bai sînt pierderi).

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.