Antreprenorul care transformă piatra în „aur“

Dragoș Irimescu, fondatorul Depaco, este omul de afaceri care a făcut milioane de euro din țiglă, reușind să ajungă unul dintre cei mai mari jucători de profil din piața românească.

Irimescu a început călătoria în lumea afacerilor,  în anii ’90 și nu a renunțat vreodată la sloganul de „a nu inventa din nou roata”, ci de a prelua experiența predecesorilor săi din domeniu care au avut rezultate bune.

După 18 ani de dezvoltare continuă, Depaco a decis, în urmă cu doi ani, să treacă printr-o nouă etapă de dezvoltare, printr-un parteneriat cu grupul industrial TeraPlast, care a preluat controlul asupra pachetului majoritar de acţiuni.

Ceea ce și-a propus Dragoș Irimescu, după vânzarea pachetului majoritar de acțiuni la Depaco, (societatea ce deține brandul de țiglă metalică Wetterbest) către grupul industrial TeraPlast, este să fructifice investiția de 1,8 milioane de euro în afacerea pietrei naturale.

Astfel, omul de afaceri își dorește să consolideze forța de vânzări și să ajungă la o cifră de afaceri de 6 milioane de euro din vânzarea de piatră naturală și construcții de tip cort și la 8 milioane de euro la nivel de grup.

Fabrica de piatră naturală Mesta din Băicoi (înființată în 2009) a fost cumpărată de la Mesta Marmură și Travertin SRL, un reprezentant din țara noastră a firmei internaționale Mesta Travertine & Marble, producător de materiale din piatră naturală, ce deține în Turcia peste 25 de cariere de marmură, travertine și onyx.

Marmura și granitul  din Turcia, India şi Grecia, „produse“ la Băicoi

Renovată în totalitate şi inclusă sub Polnebo Construct, firma pregăteşte lansarea unui nou brand. Investiția a fost de 1,8 mil. euro și a adus capacitatea de tăiere la 500 de metri pe schimb, iar pe cea de prelucrare a marginilor de 120 de metri pe schimb. Stocurile fabricii reprezintă 12.000 mp și sunt înmagazinate în depozitul propriu. Marmura, granitul şi travertinul  provin din carierele de piatră din Turcia, India şi Grecia. Anul acesta, Depaco şi-a concentrat resursele în dezvoltarea şcolii Wetterbest, pentru formarea de montatori de acoperişuri, acreditată şi recunoscută la nivel european. Până în prezent, peste 1500 de oameni au participat la cursurile de formare

Pe termen lung, dorința companiei este aceea de a educa piața în a utiliza piatra naturala în construcții, pentru că aceasta are o mulțime de calități și avantaje, dar si sa vina cu o politică de prețuri care sa încurajeze vânzarea pietrei, care nu ar trebui să fie un lux sau un produs exclusivist.

Antreprenorul a fost, inițial, interesat de o investiție imobiliară, pe locul unde este fabrica, urmând ca terenul din vecinătatea Depaco să fie o suprafață industrială adițională dezvoltării fabricii. Riscul pentru comunitatea locală era ca oamenii să își piardă locurile de muncă, astfel, s-a născut ideea de a investi în piatră și a păstra specificul activității anterioare.

Dorel Stancu, Lucian Trofin, Dragos Irimescu

De la vânzarea gumei de mestecat în curtea școlii, la afaceri de peste 25 de mil €

Dragoş Irimescu s-a născut în Constanţa, a crescut în Băicoi, a făcut liceul în Ploieşti şi Facultatea de Tehnologie a Construcţiilor de Maşini, la Institutul Politehnic Bucureşti. Ìncă din copilărie și-a dezvoltat spiritul antreprenorial, astfel, la 11 ani, vindea gumă de mestecat în curtea şcolii din Băicoi. Mai târziu, în facultate, cumpăra diverse lucruri din centrele comerciale și le vindea în căminele studențești, însa nu a neglijat niciodată școala, terminând studiile politehnice cu media 9,80.

După facultate, s-a angajat ca inginer proiectant la Mefin Sinaia, iar apoi la Centrul de Inginerie Tehnologică şi Proiectare pentru Construcţii de Maşini (CITPCM) din Bucureşti.

Deși născut cu atributele necesare de a face bani, Dragoș Irimescu a cunoscut și momente de sărăcie. Revoluţia din 1989 l-a prins cu o maşină Trabant și zero lei în buzunar.

Anul următor a renunțat la locul de muncă de la Mefin Sinaia și s-a dedicat comerţului. A deschis un magazin, apoi alte șase, însa, câștigurile erau modeste, astfel, în 1999 a început să producă, cu pași mici, uşi şi ferestre din aluminiu, într-o baracă metalică.

După un an, antreprenorul avea deja zece salariaţi, iar în 2000, Dragoș Irimescu a investit în Final Construct, o firmă importatoare de ţiglă metalică.

Trei ani mai târziu, alături de alți oameni de afaceri, fraţii Mircescu, și de partenerii din Final Construct a investit în afacerea Polnebo.

În 2006 şi 2007 a devenit acţionar majoritar în Final Construct (care devine Depaco) şi Polnebo, după ce fraţii Mircescu şi-au vândut participaţiile. L-a atras, ca investitor, pe Lucian Trofin, general manager la Eisberg România si fost coleg de clasă, din liceu. În 2013, în parteneriat cu Dorel Stancu, înființează firma Cortina Wetterbest, din judeţul Dolj unde deţine 51% din acțiuni, iar Dorel Stancu 49%.

Pe termen lung, dorința antreprenorului prahovean este de a educa piața în ceea ce privește utilizarea pietrei naturale în construcții, deoarece aceasta are o mulțime de calități și avantaje, nefiind, neapărat, un produs de lux.

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.