Turbulențele extreme, tot mai dese

Cauza turbulenței de la bordul unui zbor Singapore Airlines, care a fost lovit „ sever”,  este în curs de investigare, potrivit b1tv, care citează nbcnews.

  Singapore Airlines a declarat că zborul spre Singapore din Londra a întâmpinat turbulențe severe la aproximativ 10 ore după plecare.

Incidentele severe nu sunt neobișnuite, potrivit lui Larry Cornman, un fizician și om de știință în cadrul Centrului Național de Cercetare Atmosferică a Fundației Naționale de Știință din SUA.

„Adesea, pentru așa ceva, este doar locul greșit, momentul greșit”, a spus Cornman, care studiază mișcările la scară mică ale atmosferei care ar putea pune în pericol aeronavele.

Din milioane și milioane de zboruri, turbulențele au cauzat 185 de răni grave din 2009 până în 2023, ultimul an cu date disponibile public, potrivit Comitetului Național pentru Siguranța Transporturilor.

Agenția, care solicită companiilor aeriene să raporteze rănile și decesele, clasifică o rănire gravă ca oricare îngrijire care necesită mai mult de două zile de spitalizare; implică orice organ intern; sau duce la fracturi osoase, arsuri de gradul doi sau trei, hemoragii severe sau leziuni ale nervilor, mușchilor sau tendonului.

„Orice lucru care ar putea provoca o moarte la sol poate provoca cu siguranță în interiorul unui tub de aluminiu la 35.000 de picioare”, a spus el, adăugând că pasagerii cu centuri de siguranță ar trebui să se simtă în continuare în siguranță pe cer.

„Aceste zboruri mari de transport sunt construite destul de puternic. Nu se vor destrăma sau nu vor ieși din cer din cauza turbulențelor”, a spus Cornman.

Sara Nelson, președintele Asociației însoțitorilor de zbor-CWA, a declarat că rapoartele inițiale par să indice că zborul din Singapore a întâmpinat turbulențe în aer liber – cel mai periculos tip, deoarece nu poate fi văzut și este practic nedetectabil cu tehnologia actuală.

„Într-o secundă, mergi lin”, a spus Nelson. „Următorul, pasagerii, echipajul și cărucioarele neasigurate sau alte articole sunt aruncate în jurul cabinei.”

Nelson și un grup de cercetători spun că astfel de incidente de turbulență în aer liber – care este dificil de prognozat și evitat deoarece nu este asociat cu furtunile – sunt în creștere din cauza schimbărilor climatice.

Un studiu din 2023 publicat în jurnalul Geophysical Research Letters a constatat că turbulențele severe ale aerului limpede au crescut cu peste 50% peste Oceanul Atlantic de Nord între 1979 și 2020.

Creșterea turbulenței se datorează probabil efectului schimbărilor climatice asupra vitezei vântului în nivelurile superioare ale atmosferei, au descoperit cercetătorii. Unele dintre cele mai pronunțate creșteri ale turbulențelor în aer liber din ultimele decenii au fost în regiunile de latitudine medie, inclusiv peste Atlanticul de Nord și rutele de zbor deasupra Statelor Unite, potrivit studiului.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

6 Comentarii

  1. E de la incalzirea globala, ca si grindina din Polonia de la inceputul lunii mai. Vacile scotiene sunt de vina. Flatulentele lor acopera soarele si astfel se formeza tornade.
    Din fericire, exista o solutie. Trebuie sa desfiintam statele nationale in beneficiul unui stat unic, global, condus de un Mare Frate binevoitor care ne va imparti totul pe cartela.

  2. Rutele deasupra „statelor” cele mai unite, si rutele de pe langa statele cele mai dezbinate. De ce oare baga bruiaj pt aeronavele civile? Unde este punctul unde americanii au implementat bruiajul

  3. a trecut peste Bucuresti,
    probabil ca i-au ajuns blestemele!

    -zilnic trec 3’000 de avioane peste Bucuresti,
    asa se pune blestemul:
    Domnul sa le rupa aripile
    si sa le incendieze motoarele!

  4. acum huruie un avion,
    Domnul sa-i rupa aripile,
    sa-i incendeze motoarele,
    praful si pulberea sa se aleaga!

  5. Noroc cu „geofizicienii” HAARPcare aruncă otravă-n aer și otrăvesc tot pe pământ cu dârele lor”de condensație” care nu se mai risipesc cu orele.Daca vrei cer albastru, du-te pe Riviera franceză. Acolo nu vezi toată vara dâre kilometrice.România arată că sacul unui aspirator cu motorul mergând în plin.Pe vremea lui cească nici la Turda, cu combinatul de ciment în plin, nu era așa.

  6. In 1999 ministrul adjunct de Externe a murit din cauza turbulentelor in avionul care il aducea la Bucuresti. Se numea Yanos Kranidiotis.
    Idiotis, in greaca veche inseamna: cel care isi vede de treburile lui……[Rumburak]

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.