Autostrăzile, la mâna antreprenorilor: „Vraişte şi dezorganizare”

Premierul Ludovic Orban a criticat antreprenorii Aktor și Pizzarotti pentru stadiul în care se află lucrările pe două tronsoane de autostradă Sebeş-Turda, afirmând că ”o asemenea vraiște și dezorganizare în materie de antreprenori generali nu cred că există în vreun contract”.

„Vă recomand să vă duceți pe cele două tronsoane în curs de lucru, pe Sebeș-Turda, tronsonul I și tronsonul II, iar presupunând că de acum, antreprenorii generali tratează lucrările într-un mod inacceptabil, este vorba despre firmele Pizzarotti și Aktor, pun pe umerii subcontractorilor efectuarea marii majorități a lucrărilor, nivelul lor de mobilizare este la pământ, cel puțin pe tronsonul unde este Aktor, cred că acolo, n-au un șef de șantier care să aibă experiență, probabil conduce din birou, nu conduce de pe teren”,a spus premierul Ludovic Orban, în ședința de Guvern de luni.

Orban a adăugat că plata antreprenorilor către furnizor și subcontractor ar trebui condiționată, fiindcă de cele mai multe ori, subcontaractorii nu ar fi plătiți.

„Deci, o asemenea vraiște și dezorganizare în materie de antreprenori generali nu cred că există în vreun contract. Și faceți astfel de deplasări, pentru ca ăștia să nu-și imagineze că dac-au semnat niște contracte care și așa sunt întârziate, aveau termen de finalizare 2017, pot să-și permită să trateze cu bătaie de joc statul român și Guvernul, în condițiile în care toate plățile pe care le-au efectuat în baza lucrărilor realizate sunt la zi, și aici vă mai sugerez încă o chestiune, domnule, condiționați-le plata făcută de antreprenorul general către furnizor și către subcontractor, pentru că se întâmplă uneori situația în care se face plata către antreprenorul general, iar antreprenorul general nu plătește subcontractorilor, când de fapt, situația este extreme de dificilă, subcontractorilor care, de fapt, duc greul lucrării. Deci chestiunea asta trebuie tratată cu maximă exigență. Dolcele farniente care a existat până acum și tratarea subiectivă a contractelor trebuie să înceteze, iar aici va trebui inclusiv să luați măsuri de schimbare a managementului”, a explicat premierul.

„Vreau să vă fac o sugestie, faceți niște vizite inopinate, inclusive pe șantierele pe care se lucrează pe tronsoane de autostradă, și mai mult decât atât, îcnercați să obțineți informații privind adevăratele motive ale blocajelor, din cât mai multe surse. Eu pot să vă dau exemple, să vă duceți, așa, într-o primă fază, pe tronsoane, Chețani-Câmpia Turzii, interesant de aflat, cum de nu s-au făcut acorduri de mediu, cum de nu s-a făcut descărcarea arheologică, la aproape doi ani de la semnarea contarctelor”, a conchis șeful Executivului.

Muncitorii uneia dintre firmele care lucrează la construcția lotului 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda s-au strâns, la sfârșitul lunii noiembrie, pe șantier pentru a atrage atenția autorităților că nu mai au material de lucru, iar firma are de încasat peste 4,5 milioane de lei pentru lucrările făcute în ultima perioadă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

8 Comentarii

  1. Asta inseamna sa nu mai ai industrie, sa nu mai ai economie. Tara care a construit Transfagarasanul, podurile Giurgeni Vadul-Oii, Cernavoda 1 si 2 hidrocentralele, Bicaz, Arges, Portile de Fier 1 si 2 si cite si mai cite altele e la mina unor venetici care isi bat joc de orice contract, ba mai scoate Romania datoare prin cine stie ce artificii juridice.

  2. Multe mai știe grație experienței de 30 de ani în… politică domnul subinginer Ludovic Orbán.

  3. Pai la ce va asteptati, daca faceti contracte cu toti Pizzaiolo si alti mascalzone, pusi doar pe dat țepe ? In loc sa alegeti oameni seriosi, ca Bechtel …

  4. Mandolina o ia pe urmele Cucului. Ala este saptamanal pe santierele patriei iar unii ca Mandolina ziceau ca se plimba.

  5. Pai sa faca statul companie de construit autostrazi si sa la faca la timp si la preturi normale nu umflate de 8 ori ca pana acum, daca in 30 de ani s-a dovedit ca nu se poate face treaba cu companiile straine. Sau sa le faca armata ca pe vremuri, poate asa o sa isi justifice salariile.

  6. @anonim

    „Tara care a construit Transfagarasanul, podurile…”

    La-o mai moale cu „țara” aia minunată care n-a fost in stare să facă o autostradă ca lumea, n-a reușit să lege prin autostrăzi cele trei provincii istorice (Moldova, Ardealul și Valahia). In loc să facă Transfăgărășanul (fără nicio utilitate) mai bine făceau Pitești-Sibiu.

  7. @Mircius: Exista un plan de infrastructura. Urma sa fie pus in practica incepind cu 1990. A fost insa lasat depoarte deoarece s-a dat prioritate achitarii datoriei externe. De ce, pentru ca doar Romania era somata sa si le achite, in timp ce alte tari, tot est-europene, o duceau bine merci pe veresie.

  8. @Mircius: Oboseste-te si scrie ‘Tara Romaneasca’, nu ‘Valahia’, ca lui Neacsu nu i-a fost lene la 1521 sa scrie un cuvint in plus.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.