Ce se mai laudă oficialii!

Mai bine tăceau decât vorbeau. Preşedintele Senatului, liberalul Nicolae Ciucă, fost premier, s-a apucat să afirme că inaugurarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, că acest obiectiv reprezintă cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989, „un motiv de mândrie naţională”. Adică, o chestie care ar trebui să fie normală, o investiție necesară, pentru care s-au „câcâit“ de n-au mai putut, a devenit ceva ce nu a văzut Parisul. Și de parcă nu era suficient, a continuat: Este nevoie însă de responsabilitate şi de o voinţă de oţel în instituţii şi în societate care să ducă şi la alte proiecte de anvergura acestuia.

Cum? E nevoie de „o voinţă de oţel în instituţii care să ducă şi la alte proiecte de anvergura acestuia“? Păi nu de asta sunt plătiți în instituții?

Bine, nici Grindeanu sau Mihai Tudose nu s-au lăsat mai prejos.

Inaugurare cu fast a Podului suspendat de la Brăila

Iată fragmente din declarația pompoasă a liderului liberal:

„Avem, astăzi, şansa să păşim pe cel mai mare pod suspendat din România şi al treilea din Europa, aşa cum ne-a plăcut de fiecare dată să vorbim despre acest obiectiv de infrastructură mare. Este cel mai complex şi cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989. S-au investitit aici multe resurse, s-a muncit mult şi iată că a ieşit un lucru trainic. (…) Este un motiv de mândrie naţională, România reia, cu sprijinul Uniunii din care face parte, obiceiul proiectelor de mare anvergură care nu rămân la sertar. Toţi cei implicaţi am demonstrat împreună că România poate construi serios, eficient şi chiar spectaculos cu eforturile populaţiei ţării şi cu sprijinul concetăţenilor europeni. Pe lângă energia fiecărui om care a lucrat la proiect, sunt puse, aici, în această lucrare, 20.000 de tone de oţel pentru 86 de tronsoane de tablier. Acestea au fost furnizate de Combinatul din Galaţi, iar construcţia segmentelor a fost realizată la Brăila. Avem, astfel, un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european, pentru un proiect de mare utilitate în zona Dunării de Jos”, a spus Ciucă.

El a evidenţiat că 85% din fondurile necesare realizării acestui pod provin din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Potrivit preşedintelui Senatului, exemplul de la Brăila trebuie preluat în fiecare dintre regiunile ţării.

„Avem bani pentru investiţii importante care să schimbe pentru mult timp România. Este nevoie însă de responsabilitate şi de o voinţă de oţel în instituţii şi în societate care să ducă şi la alte proiecte de anvergura acestuia. Este o perioadă în care stabilitatea şi dezvoltarea trebuie să fie obiective non-ideologice şi care să ducă ambele către o modernizare alertă a României şi a regiunii în care trăim. Avem nevoie de acest parcurs, Uniunea Europeană şi toate ţările lumii libere au nevoie ca noi să reuşim pentru că suntem la graniţa cu un război nedrept. Un război şi forţele totalitare nu sunt decât o opţiune pentru dezastru. Pentru noi, Uniunea Europeană înseamnă consolidarea legăturilor dintre români şi dintre aceştia şi restul cetăţenilor europeni, înseamnă dezvoltarea infrastructurii din România şi din Uniunea Europeană. De aceea avem nevoie de Uniunea Europeană şi de aceea trebuie la rândul nostru să fim solidari cu o Uniunea Europeană care ne-a ajutat şi ne ajută în continuare”, a adăugat Ciucă.

 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat joi că noul pod peste Dunăre, inaugurat la Brăila, este „un pod al speranţei” şi „un pod al unirii”.

„În 2017 puţini credeau în reuşita acestui proiect. Iată că, la şase ani distanţă, suntem aici împreună să deschidem circulaţia pe acest pod, care leagă cele trei regiuni istorice. Este un pod pe care l-aş denumi un pod al speranţei, un pod al unirii, un pod al speranţelor pentru toţi românii. Acest pod este dovada că statul român ştie să investească şi să atragă bani europeni, ştie să abordeze strategic dezvoltarea regiunilor din România. (!!!)

Mihai Tudose: Venea binele peste noi

„După anii ‘90, toţi am sperat la o dezvoltare accelerată a zonei noastre, a României în general, şi noi, cei de aici, de la Dunărea de Jos am sperat că şi la noi va veni binele peste noi. Binele a început să vină dinspre vest. Dar venea dinspre vest. A ajuns mai puţin în est, mai ales în sud sud-est, că nu prea avea pe unde. Nu erau şosele, nu erau poduri. Etc. Dunărea de Jos – Brăila, Galaţi – este a doua aglomerare urbană, după Bucureşti, iar toate investiţiile se blocau, fiindcă nu era infrastructură şi nu erau şosele, fiindcă nu era podul. Podul nu era fiindcă nu erau şosele. Nu avea rost să faci la aeroport cargo de marfă, fiindcă, nu-i aşa, nu erau pod şi şosele. Evident, din aceleaşi motive, transportul fluvial era superb, dar lipsea cu desăvârşire, fiindcă, nu-i aşa, nu aveau unde să descarce şi unde să încarce mărfuri”, a afirmat Tudose.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

17 Comentarii

  1. Orisice ar fi spus n-ar fi fost pe placul lui CN. Dar despre dna Sosoaca ce spui, ca facea scandal peacolo, cica podul este stramb(UE, Nato,Soros,etc)?

  2. Puneti premieri securisti si betivi. Succesul este asigurat, „un arc peste viitor” ziceau parintii lor comunisti.

  3. Mesajul tovarasului Ciuca este kokoșibil!Un bun prilej de gândire pentru toţi, o ocazie de a ne reevalua priorităţile şi de a-i asculta cu mai multă atenţie şi înţelegere pe cei de lângă noi. Ca să reuşim, trebuie să credem şi să fim uniţi. Dacă vom face asta, vom birui! Cum spunea marele,genialul,talentatul Edi Iordanescu, cu alt prilej sarbatoresc ”Împreună putem aduce înapoi gloria fotbalului românesc”
    Si s-a deschis si circulația pe ambele sensuri pe podul de la Fetești. Taxa de pod rămâne suspendată PS Prea multa fericire pe capul acestui popor

  4. Se putea si mai bine ! Pai , peste pod , de la Braila la Tulcea , prin Isaccea drumul este un cosamar! Nu era normal ca acest pod sa fi fost dat in functiune , odata cu drumurile expres Braila-Tulcea si Constanta-Tulcea? Cele doua drumuri expres vor putea fi admirate si folosite de cei care vor apuca sa traiasca pana atunci, in cel mai fericit caz, in deceniul 2041-2050 , cam atunci cade si Pastele Cailor! Pana atunci, Tulcea – poarta Deltei, ramane cel mai izolat municipiu, resedinta de judet, din tara !

  5. DOI kilometrii este lata Dunarea ? Nu se plate tramversa innot doar cu vesta de salvare !

  6. Rau ca se face, rau ca nu se face… neamul nostru vesnic nemultumit, carcotas si nesimtit, asteptand mereu sa i se dea, sa i se faca, pentru ca merita! De ce tonul asta de sila si dispret?! Bineinteles ca altii pot mai mult, pentru ca vor; probabil ati uitat ca Basescu ne informa ca nu ne trebuie infrastructura, si a stat 10 ani pe deciziile astea. Hai ca e bine…

  7. „Nu se plate tramversa innot doar cu vesta de salvare !”

    Vesta se da doar la premianti.

  8. …cel mai tare e tudose!…nu erau sosele, nu erau poduri…sa-ti moara la intrare?…acum au inceput sa cada sute de poduri facute in urma cu 50/70 de ani din cauza lipsei lucrarilor de intretinere…ceausescu a ridicat o tara din nimic in 20 de ani si voi n-ati fost in stare de nimic, decat de distrugere…v-a lasat 24000km de cale ferata, trenurile aveau viteza medie de 120 km/h, acum, dupa 33 de ani chipurile ati reabilitat-da de ce sa reabilitezi cand poti sa intretii-doua sute de km din opt mii de km, cat mai exista sau sunt functionali…stiu ca podul are probleme…ia sa vad, cand s-o intampla ceva, panglicarii mai ies ca paduchele in fata, cum au facut-o la inaugurare?…sa-si asume?…

  9. Cu ce sa se mai laude oficialii? cu fundurile lor mari (a se vedea fotografia din @Cotidianul) si costumele care nu le mai încap în pene. Cu-n colesterol foarte ridicat si-o speranta de viata mica (slava domnului!) Si Grideanu, Fat frumosu’ din fotografie, cu prostia, nulitatea si-ngâmfarea.

  10. Stiti cat sunt DOI kilometrii ? Drumul de la Eforie Nord la Eforie Sud care se parcurge la pas in 45 de minute

  11. pai, ce-ai vrea nasule, tocmai la o asa ocazie sa lipseasca crema cremei si asortimentul de tembeli ai politicii moldo-vlahe?! vorba unui putzifender de fotbalist (ala care, dupa ce a dat doua goluri norocoase, si-a f.utut piciorul intr-un gard pt tot sezonul): astia suntem, altii n-aveti, obisnuiti-va cu idèea. vax

  12. Mai panaramelor din vârf, cum să numești ministru al educației un analfabet care nu a predat o ora în viața sa! Succesuri Sighet!

  13. Cat poate Sa sustina Otelul . DOI kilometrii Podul ! Foarte Mult ! Foarte bun Otelul din Japonia !

  14. Grndeneee,baaaa,ce organizare este asta ba ? Fara fanfara,garda de onoare,copii cu flori,unde e soborul de preoti si covorul rosu ? Ca fara ele Esuatul nu se da jos din pat! Cum de l-ai pacalit ? Sau il mai inaugurati inca o data ca la metroul din Drumul Taberei ? Dupa reparatii .

  15. O intrebare: Daca din 2030 se vor interzice masinile clasice si se vor implementa orasele de 15 minute de unde nu mai poti pleca cu masina decat cu pasaport verde si cu voie de la stapanire (ma rog, cine va avea EV), cine ma-sa va mai circula pe infrastructura asta facuta acum la foc automat?

  16. Este realizarea PSD-ului prin mana lui TUDOSE. Nici un alt partid PN(D)L, USR,PNT sau care or mai fi fost ar fi refuzat cu tarie efectuarea acestui pod care nu este in Ardeal. De aici provine toata nemultumirea securistilor lui Imre. Chiar si Johanis este trist.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.