Celebra balerină ucraineană Iana Salenko în „La Sylphide””

Iana Salenko, prim-balerină a Baletului de Stat din Berlin, este invitata specială a spectacolului “La Sylphide”, pe scena Operei Naţionale Bucureşti din 15 mai, la ora 19.00, fiind penultima reprezentaţie a acestui titlu în stagiunea actuală a Operei Naţionale Bucureşti. Artista de origine ucraineană Iana Salenko a fost aplaudată pe scena Operei bucureştene în 2010 cu ocazia Galei de balet prilejuită de “Ziua Internaţională a Dansului”. De această dată, publicul o va putea urmări pe balerină în rolul titular din “La Sylphide”.

În coregrafia lui Johan Kobborg, Director Artistic al Baletului Naţional Român, “La Silphide”, balet în două acte de Herman Severin Løvenskiold pe libretul după Adolphe Nourrit şi Filippo Taglioni, este cel mai recent spectacol de balet care a intrat în repertoriul Operei Naţionale Bucureşti. Premiera acestui titlu a avut loc în decembrie 2013, personajele principale fiind interpretate de prim-soliştii de renume internaţional Alina Cojocaru (“Baletul Naţional Englez”) şi Steven McRae (“Baletul Regal” din Londra).

Născută la Kiev, Iana Salenko a devenit solistă a Operei din Donetsk în 2000, iar doi ani mai târziu, la vârsta de 19 ani, a devenit prim-balerină la Opera Naţională din Kiev. În prezent, Iana Salenko este prim-solistă a “Baletului de Stat” din Berlin.

Prim-balerina Iana Salenko

De-a lungul carierei, Iana Salenko a primit numeroase premii precum: Premiul I şi Premiul “Diaghilev” la Concursul “Serge-Lifar” de la Kiev (2002), Premiul I la Concursul “ÖTR” din Viena, Premiul I şi Premiul “Makharova” la Concursul “Arabesk”, Locul III la Concursul Internaţional de Balet de la Varna (2004), Premiul I la Concursul Internaţional de Balet de la Helsinki şi Locul I la Concursul Internaţional de Balet de la Nagoya (2005), Marele Premiu – “Anna Pavlova” (2012) şi Premiul “Miss Virtuosity – Anna Pavlova” (2013), obţinute la Festivalul Internaţional de Balet “Dance Open” de la St. Petersburg (Rusia).

În repertoriul său întâlnim roluri principale din baletele “Spărgătorul de nuci” şi “Frumoasa din pădurea adormită” de Piotr Ilici Ceaikovski, “Don Quijote” şi “Baiadera” de Ludwig Minkus, “Romeo şi Julieta” şi “Cenuşereasa” de Serghei Prokofiev etc.

A dansat în coregrafii celebre, semnate de creatori precum Vladimir Malakhov, Patrice Bart, Boris Eifman, George Balanchine, August Bournonville, Frederick Ashton, Giorgio Madia, John Cranko şi a participat la numeroase gale de balet din Japonia, Rusia, Italia, Marea Britanie, Elveţia, Germania, Croaţia etc.

Alături de Iana Salenko, vor dansa îndrăgiţi balerini ai Operei Naţionale Bucureşti, dintre care, în rolurile Effie, Gurn şi Prima Silfidă, vor debuta Alice Minoiu (cu stagii de pregătire în Irvine – California şi Houston, Texas), Barnaby Bishop (care a studiat arta dansului la Londra, la “Baletul Regal”), respectiv, Adina Tudor (Premiul al II-lea la “Eurovision Young Dancers” – Bucureşti, Premiul I la Festivalul “Danza Europa” – Verona, Italia).

În distribuţie îi veţi putea aplauda şi pe Robert Enache, Gloria Barbu, Beatrice Şerbănescu, Gabriel Luca, Raul Oprea, Bianca Stoicheciu, Lorena Negrea, Shohei Horiuchi, Shuhey Yoshida, Lucas Campbell, Rin Okuno, Sena Hidaka.

Cu participarea Orchestrei şi Ansamblului de Balet al Operei Naţionale Bucureşti şi a elevilor Liceului de Coregrafie “Floria Capsali” din Bucureşti

Scenografia: Natalia Stewart. Lighting design: Daniel Klinger.

La pupitru, dirijorul Ciprian Teodoraşcu.

Ultima reprezentaţie a baletului “La Sylphide” din stagiunea actuală a Operei Naţionale Bucureşti va fi în 22 iunie, la ora 19.00.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.