Olandezii au fost scoși în decor

Coreenii confirmă interesul statului român pentru șantierul de la Mangalia

Proprietarul Șantierului Naval de la Mangalia, concernul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., a anunţat că poartă negocieri cu statul română, prin compania 2 Mai SA, pentru vânzarea şantierului, conform agenţiei Yonhap. La începutul anului, grupul coreean a fost informat de autoritățile de la București de intenţia sa de a-şi exercita dreptul de preemţiune pentru acţiunile pe care grupul sud-coreean le deţine la şantierul naval Mangalia. Acest şantier este un joint venture între Daewoo Shipbuilding şi societatea 2 Mai Mangalia, care deţin fiecare 51% respectiv 49% din acţiunile şantierului naval. Informarea a venit în contextul în care Daewoo a negociat cu olandezii de la Damen, proprietarii șantierului naval de la Galați, pentru transferul acțiunilor. De altfel, în luna noiembrie a anului trecut, Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care BV Holding Maatschappij Damen din Olanda preia Daewoo Mangalia Heavy Industries SA şi Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL. Firma BV Holding Maatschappij Damen furnizează servicii de management filialelor din Grupul Damen. Grupul Damen activează la nivel internaţional în domeniul în construcţiei, întreţinerii şi reparării navelor.Primele informații cum că românii vor să redevină acționari majoritari la Mangalia au venit de la fostul premier Mihai Tudose, care a declarat la Antena 3 că statul trebuie să fie în stare să construiască o fregată, o „bărcuță”

Situaţia de la Mangalia este complicată pentru că datoriile companiei sunt din ce în ce mai mari, iar pierderile rămân de ordinul milioanelor de lei. În ultimii șase ani de exemplu, DMHI a cumulat pierderi totale de peste 2 miliarde de lei. Lucrările au continuat pe şantierul naval, contractele existente sunt onorate de la Mangalia, iar guvernul coreean a decis, în cazul celor trei mari şantiere pe care le controlează, Samsung, Hyundai şi DSME, să continue sprijinul financiar. Însă, o condiţie impusă de băncile creditoare, care sunt şi acţionare la DSME, este să se aplice programul de restructurare, care va duce la micşorarea numărului de angajaţi. Stabilit în 1997 împreună cu guvernul României, şantierul naval din Mangalia este deţinut că societate-mixtă de Daewoo şi de guvern în raport de 51:49. Şantierul, aflat la 45 kilometri sud de Constanţa pe coasta Marii Negre, a construit până acum 127 nave petroliere şi portcontainere, reparând în acelaşi timp şi peste 300 de nave. Şantierul naval Mangalia, situat pe coasta de est a Mării Negre, are o suprafaţă de 980.000 de metri pătraţi, are trei uscătoare cu o lungime totală de 982 de metri şi un spaţiu de prindere de 1,6 kilometri.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

2 Comentarii

  1. caare romani dle..uite ca mi veni in cabetza o intrebare si am sa mi o pui (hai fara ganduri ..) intrebarea deci: nu cumva si de aici i se traje lu todose din brailita ?? pai ce valoare „la ochi” ar avea acest objectiv?? si cam ce grupari tintesc pa acest bun al intregului bobor?? daca gruparea care l sustinea a pierdut ..trenu..si el incerca cu betele le n roate (rotzi)/..ar fi o cestiune (intrebare da la quetion…stiu ca stiati..daa la todose si santieru i problema..

    • Bai nene…pune mai intai mana pe o carte de limba romana , invat-o si dupa aceea baga-te in seama !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.