Demonizarea Justiției: Interese Oculte Și Pas Spre Normalitate

Finalul de 2019 a adus pe agenda publică două subiecte fierbinți, ambele din miezul “oarbei” Justiții. Pensiile nesimțite ale magistraților și Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție, scrie Mihai Petean, în cotidianultransilvan.

În articol se mai menționează că „De fapt, ambele subiecte au fost la ordinea zilei pe întregul an 2019, fiind exploatate de toți actorii politici bineînțeles, fiecare trăgând oala sub focul său: unii pentru a scoate lumea în stradă și a înfiera adversarul politic, celălalt pentru a lua decizii înspre bunul mers al lucrurilor în Justiție, decizii care însă, ptiu coincidență, salvau de la potențiale condamnări tocmai capi ai grupării politice în cauză. În toată această malefică manipulare, prea puține despre Justiție. Doar pâine și circ. Și instrumentări aberante de dosare penale. Și condamnări aberante. Și achitări la fel de aberante. Problemele reale și de fond ale Justiției (clădiri ce se prăbușesc în capul magistraților, frig, lipsă acută de personal, restanțe financiare eșalonate până spre colonizarea lui Marte, lipsă de independență financiară, supraaglomerare, lipsă pârghii de impunere autoritate, cădere în derizoriu) au rămas la ani lumină de dezbaterea publică. Ici colo ele au fost atinse tangențial, dar imediat îngropate de formidabila mașinărie de manipulare a celor ce au interes în a crea o Justiție slabă, rușinată, impotentă, viciată și vulnerabilă. În acest tablou, “pensiile nesimțite” și „odioasa Secție pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție – SIIJ” au creat emulație și au făcut din tot românul un fin analist pe probleme de funcționare a Justiției.

Compotul de castane

Înainte însă de a povesti despre cele două teme ce au făcut ca fiecare român să aibă spume la gură, să punctăm marea găselniță, marele talmeș balmeș, al magistraților care sunt și procurorii și judecătorii. Ca și cum ai compara castanele cu cireșele. Da, ambele sunt fructe, însă compotul de cireșe e sublim, iar cel de castane e la fel de sublim doar că inexistent. Procurorii își desfășoară activitatea potrivit principiului controlului ierarhic (alături de principiul legalității și al imparțialității). Adică au un superior ierarhic și sunt sub autoritatea ministrului Justiției. Un personaj eminamente politic, numit politic de către primul ministru, care la rândul său e rezultatul unor negocieri politice și are ca îndatorire îndeplinirea unui program politic. Nu am găsit nicăieri scris că un procuror trebuie să fie și este independent. Așadar, magistratul procuror e dependent de politic. Unui procuror, un superior îi poate lua un dosar de cercetare penală. Procurorul nu înfăptuiește nici un fel de act de Justiție. Asta întrucât actul de Justiție e înfăptuit de ceilalți magistrați, judecătorii. Care nu au nici un fel de subordonare ierarhică, ei fiind independenți și supunându-se doar Legii. Nimeni nu se poate amesteca într-un dosar aflat în judecata sa. Politicul este, (în mod normal), la ani lumină de un judecător. În realitate, prin pârghia financiară numită buget (și nu numai!), neexistând autoadministrare financiară, politicul controlează și Justiția. Cam asta ar fi în linii mari povestea cireșelor fructe și ale castanelor fructe. Vă invit să faceți compot din castane!

Mitul lui 55%

Cât privește pensiile speciale, pensiile de serviciu de fapt, acestea sunt în număr de aproape 170.000 în România. Din acestea aproape 4.000 sunt ale magistraților. Adică 2,3%. Undeva la 80.000 sunt pensiile de serviciu ale militarilor, aproape 75.000 sunt cele ale polițiștilor și aproape 10.000 cele ale altor categorii aparte precum magistrați, parlamentari, curtea de conturi, corp diplomatic. Dintre toate acestea, potrivit deciziilor CCR, NU pot fi eliminate pensiile speciale ale magistraților. Pot fi eliminate DOAR cele ale celorlalte categorii. Cât privește vehiculatul procent de 55%, care ar fi valoarea pensiilor speciale ale magistraților din total valoare pensii speciale, nimic mai fals. Doar un jumătate de adevăr. Avem un 55%, dar acesta reprezintă procentajul din TOTAL VALOARE PENSII SPECIALE CATEGORII APARTE. Nicidecum că cei 2,3% (4000 de pensii ale magistraților) înghit mai mult de jumătate din valoarea totalului de 170.000 de pensii! Procentajul se raportează la un total EXCEPTÂND pensiile militare (militari și polițiști), ele fiind gestionate la secret de MapN, Ministeul de Inerne și SRI. Așa că cei 55% valoric (4000 numeric) reprezintă procentajul din cele aproape 10.000 de pensii ale categoriilor aparte! Iar tehnic vorbind, întrucât juridic deciziile CCR sunt clare, sunt curios după Referendumul de anul trecut care a consfințit faptul că românii nu vor OG sau OUG pe probleme ce țin de Justiție, cum intenționează Guvernul să elimine aceste pensii speciale altfel decât prin Parlament ?! Care, probabil, nu își va tăia craca de sub picioare, și nu va vota eliminarea pensiilor categoriilor aparte, din care, după terminarea mandatului vor face parte și ei, însăși actualii decidenți!

SC JUSTIȚIA SRL

Eu personal, aș fi de acord cu renunțarea completă la aceste pensii speciale. La fel ca la medici sau profesori. Dar, în acest caz, la fel ca la medici sau profesori, să renunțăm și la interdicții. Magistrații au funcții incompatibile cu orice alte funcții publice sau private, cu excepția funcțiilor didactice din învățământul superior. Medicii și profesorii pot activa și în sectorul privat, pot alcătui persoane juridice, pot activa în sectorul public. Magistrații nu. Ei nu pot fi și avocați. Ei nu pot da consultații juridice. Nu pot avea firme. Judecătorii sunt încorsetați de interdicții aspre, care merg până la situația postărilor pe rețelele de socializare sau exprimarea de opinii în public. Toate acestea tocmai în ideea asigurării unui act de Justiție independent, înfăptuit strict în numele Legii.

Numai că de la înlăturarea acestor interdicții până la privatizarea Justiției, la un SC Justiția SRL, e doar un pas. Pe care, sunt sigur, nu îl acceptăm. Să ne imaginăm că eliminăm pensiile speciale și pentru echitate eliminăm și interdicțiile aplicate magistraților. Dimineață judecătorul judecă un dosar, iar pe seară oferă consultații juridice părții din dosar. Aberant ! Și atunci ne întoarcem de unde am plecat. Renunțarea la principiul contributivității, oferirea de facilități, stipulare de interdicții, toate pentru o Justiție independentă, înfăptuită strict în numele Legii.

Alt mit: speciala secție care nu e deloc specială

Legat de Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), în primul rând haideți să scăpăm de particula “Specială”. O gogoriță rostogolită atât de mult de cei interesați în discreditarea SIIJ, întrucât, precum un mit, ea a rămas întipărită în mentalul colectiv ca un adevăr. SIIJ nu are în denumirea sa particula Specială și nu are nimic Special sau extraordinar, ea existând anterior și la nivelul DNA, e drept, ocupându-se nu doar de magistrați. Acum se încheagă o structură nouă, cu procurori strict cu vechime, cu experiență, cu o conducere care să fie numită de însăși garantul independenței Justiției, Consiliul Superior al Magistraturii. Și nu cu o conducere numită de alți procurori care sunt subordonați ierarhic și îl au deasupra lor pe scara ierarhică pe ministrul justiției sau șeful Parchetului de pe lângă ICCJ. Structurile similare anterioare, precum Serviciul de Combatere a Corupţiei din Justiţie, au fost înființate prin ordin direct al procurorului șef DNA. SIIJ, prin Lege a Parlamentului. SIIJ este o structură operativă a Parchetului General, structurile anterioare fiind subordonate ierarhic procurorului șef DNA. Așa că oare unde e Specialul ?!?!
Acum însă se dorește desființarea SIIJ…Și, la fel ca la pensiile speciale, aceeași dilemă: după Referendumul de anul trecut care a consfințit faptul că românii nu vor OG sau OUG pe probleme ce țin de Justiție, cum intenționează Guvernul să elimine SIIJ? Probabil că SIIJ nu ține de Justiție, sau poate că Executivul lui Orban se ghidează după cele spuse de George Orwell (Toate animalele sunt egale, dar unele sunt mai egale decât altele) ori de Grigore Alexandrescu (Voi egalitate, dar nu pentru căței)…

Cât de anormal a devenit normalul ?!

Până la urmă oare de ce nu se dorește îmbunătățirea, corectarea unor disfuncționalități în cadrul SIIJ!? O fi chiar așa o ciumă bubonică această Secție Specială (sic!) ?! Cine și de ce se teme de ea ca de ciumă ? Unde e anormalitatea ca un judecător să fie cercetat penal de un procuror special, cu o vechime și experiență considerabilă, care să aibă un superior numit de CSM, parte componentă a unei structuri speciale și nu de orice procuror tânăr, lipsit de experiență, de pe la un Parchet de pe lângă o Judecătorie din colț de România sau vreun ST al DNA și, mai ales, teribil de ambițios (în Parchete avansările se fac și funcție de greutatea unui dosar, disponibilitatea superiorului ierarhic și rata de condamnări)?!

7 din 10 judecători aveau dosar penal!

În ultimii cinci ani, structurile anterioare, precum Serviciul de Combatere a Corupţiei din Justiţie sau DNA ori DNA Serviciul Militar, au avut deschise 2902 dosare pe 2807 magistraţi. În 1459 de dosare au fost vizaţi 845 de procurori şi în 1443 de dosare au fost vizaţi 1962 de judecători. Conform evidenței nominale a judecătorilor din România, date oficiale furnizate de CSM, în decembrie 2019, în România activau 2982 judecători (la ICCJ: 111, la Curtea de Apel / CA Alba: 253, la CA Bacău: 187, la CA Brașov: 192, la CA București: 1072, la CA Cluj: 318, la CA Constanța: 198, la CA Iași: 226, la CA Galați: 217, la CA Craiova: 461). Adică în jur de 70% din judecătorii din România erau subiecții unui dosar penal. 70% !! Pentru aceste dosare structurile au cerut 5.935 măsuri de supraveghere. Ce s-a urmărit cu aceste dosare ? Că doar nu sunt 70% din judecători infractori !!!

Recrearea și regarantarea sforile nevăzute dar teribil de puternice care pot controla Justiția

Pe românește spus, din 10 judecători, 7 aveau dosar penal ! Aceste dosare erau instrumentate ani de zile. Se cerea și de obicei se obținea interceptarea convorbirilor telefonice ale judecătorilor, ale convorbirilor ambientale sau alte măsuri de supraveghere. Dosarele erau instrumentate inclusiv de procurori din serviciile teritoriale ale DNA. Din aceste dosare, cea mai mare parte au fost închise. Unele, după ani și ani, de structurile inițiatoare, altele, majoritatea, de însăși SIIJ, care le-a preluat. Dar dosarele au existat, au fost instrumentate și au produs efecte. Psihologice, mai ales! Evident, un judecător care știe că are un dosar penal instrumentat de Parchet judecă oricum, doar independent și obiectiv NU!

Oare un judecător care într-un dosar, într-o speță de judecat, are în fața sa un procuror despre care știe că el sau un superior al său tocmai lucrează din plin la un dosar penal care îl vizează, cum credeți că va judeca? Câtă atenție va da cererii de condamnare a Parchetului ?! Câtă indulgență va avea în ceea ce privește solicitările procurorului privind măsuri de supraveghere?! Cât de drept va judeca? Cât de tare se va supune doar Legii ?!

Așa că, poate, desființarea SIIJ, poate!, e doar o încercare de a recâștiga controlul politicului asupra Justiției, de a recrea și a regaranta sforile nevăzute dar teribil d puternice care pot controla judecătorii, la un anume moment cu miză politică!

Tu în mâinile cui îți pui drepturile și libertățile ?!

Până la urmă, întrebarea e simplă….Tu ce ai prefera în momentul în care un procuror vine la un judecător cu o cerere de încălcare a drepturilor și libertăților tale … Cu o cerere de interceptare a convorbirilor tale telefonice pentru că el, procurorul, are indicii că tu ai săvârșit o infracțiune. Ca judecătorul care îți apără drepturile și libertățile să fie un om liber, care nu se teme să respingă propunerea procurorului atunci când acțiunile acestuia îți încalcă flagrant drepturile și libertățile sau un judecător temător, care știe că are un dosar penal scos din joben de același procuror subordonat ierarhic?!

Un judecător care știe că magistrații pot fi cercetați penal numai de de către procurori cu experiență, ce fac parte dintr-o structură specializată, cu șefi numiți de CSM, garantul independenței Justiției, sau un judecător care știe că oricând poate avea un dosar penal instrumentat o lună sau 3 ani, chiar de acel procuror sau de colegi ori superiori de-ai săi, ori de vreun procuror tânăr, plin de ambiție, dar fără experiență, cu subordonare ierarhică ?! Tu ce alegi ?! În mâinile cui îți pui drepturile și libertățile? Ale judecătorilor liberi și plini de încredere sau ale judecătorilor cu dosar penal călăriți de procurori ?!

Prin cele două pârghii puse în mișcare de politic și manipularea maselor în acest sens, se urmărește controlul financiar și controlul psihologic asupra judecătorilor pentru ca aceștia să devină simple marionete în mâna politicului. Un control ierarhic subtil și neperceput de cetățeanul de rând care iese în stradă pentru Justiție.“

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 9
Mihai Petean 155 Articole
Author

16 Comentarii

  1. „Celelalte categorii”, adică nu magistrații și pensionarii instituțiilor de forță, nu mai au dreptul la pensie speciala prin Ordonanță de guvern basmita de Olguta PSD. Rămân în plata doar pensiile dobândite ca un drept inalienabil. De ce nu se spune acest lucru? Dacă pensiile pentru aceste categorii au fost desființate, de magistrați nu ne putem atinge și polițiștii și militarii sunt tabu, atunci pentru ce aceasta propaganda gălăgioase și sterila?

  2. DESPRE HOTIA ALOGENILOR NUMITA PILON 2 PENSIE PRIVATA OBLIGATORIE :

    Fost ministru de Finanțe: ”Poate exista în tot Universul o afacere mai minunată decât aceea de a fi administrator de fonduri?”

    CITESTE SI DA MAI DEPARTE !

    Pe ansamblu, în 2018, an în care România avut o creștere economică de peste 4%, în care statul s-a împrumutat la dobânzi de 4-5% (fondurile plasează mulți bani în obligațiuni de stat), ei, ce credeți, ce randamant au avut fondurile de pensii? MAI PUȚIN DE 1%! Adică, mult sub rata inflației! Deci banii celor care contribuie la aceste fonduri s-au înmulțit cu mai puțin de 1%! Dacă luăm în calcul faptul că inflația a fost în 2018 de 4,6%, înseamnă că toți cei care au bani la aceste fonduri au avut de pierdut în 2018! Acestea sunt cifrele! Vi se pare scandalos? Să ne imaginăm ce se va întimpla în anii în care creșterea economică se va reduce la 1-2% iar dobânzile la obligațiunile de stat vor merge spre zero?

    Stați să vedem cum au evoluat profiturile…
    Administratorii Pilon II au avut în 2018 marje de câştig cuprinse între 29% şi 44%. Frumos, elegant, cât de cât?

    Hai, că procentele sunt înșelătoare, să vorbim despre cifre concrete: fondurile administrau în 2018 vreo 50 miliarde lei care au produs pentru depunători 165 milioane lei! Atât s-a putut! 55 miliarde au produs 165 milioane! Ce venituri au avut administratorii acestor fonduri în 2018? Ei, aici a mers mult mai bine treaba: “Veniturile totale ale administra­torilor au însumat peste 484 mil. lei în 2018, cu 12,5% mai mult decât în 2017.”

    Adică, administratorii de fonduri au pe mână 55 miliarde lei, au obținut pentru depunători un câștig de 165 milioane, iar pentru această performanță ei au încasat 484 milioane lei!

    Sursa: Ionuț Popescu

    IATA PENTRU CE URLAU IN STRADA ALOGENII, SLUGILE LOR COZILE DE TOPOR,  TEFELISTII, SOROSISTII,  CORPORATISTII..

  3. Magistrații sunt încorsetați salarial. Interdicțiile sunt incluse în pachetul de bază, fără pensii speciale.
    Alternativa ar fi libertatea economică, avocatură, business venture.
    Chiar și așa cei mai buni magistrați vor prefera să lucreze tot la SRI, pentru țară, desigur. Pentru țara lor, specială.

  4. ,,Demonizarea” asa-zisei justitii[j[ din Romania este o consecintza normala a halului degradant in care a ajuns aceasta institutie de baza a statului nostru.
    Criminali, interlopi, violatori si indivizi care au comis fapte penale grave sunt facuti scapati de pedepse, primesc condamnari simbolice, sau ies din puscarie dupa doar 1-2 ani de detentie.
    Uitati-va numai la cazul Caracal unde incompetentza, reaua vointza si protectia pe fatza a criminalului a atins niste cote inimaginabile intr-un stat modern normal.
    Peste toate acestea se suprapune acum si intentia declarata a noii puteri de sugrumare a SIIJ, singura care incerca sa mai faca ordine in mascarada aceasata de justittie[j] romaneasca.
    Din pacate ,,justitia[j]” din Romania nu este demonizata si pusa in lumina asa cum este si cum merita. Ea sta la baza tuturor relelor din societatea romaneasca post 1989.
    UN STAT CU O ,,justitie” ABERANTA, MAFIOTIZATA SI POLITIZATA CA ACEASTA, NU POATE EXISTA CA UN STAT NORMAL.

  5. Justitia din Romania a murit demult. Singura optiune ramasa e parastasul. Vina este exclusiva a defunctei.

  6. Tratamentul adecvat pentru însănătoșirea justiției este cel polonez, altfel, ‘vorbim vorbe’ și ‘discutăm discuții’ 1

  7. Magistrati au salarii de 5000 de eoro lunar ! PLUS nenumarate privilegii : calatorii gratuite , asistenta medicala ( inclusiv dentara si ochelari ) gratuita , 7 salarii prima la iesirea la pensie , iesirea la pensie la 55 ani , doua luni CO ! Dupa iesirea la pensie au dreptul sa intre in avocatura si majoritatea o si fac ! Ti se pare ca acesti oameni sufera interdictii , d.le ziarist MIHAI PETEAN ? Si ca au nevoie de un al doilea serviciu pt. suplimentarea veniturilor ?

  8. Insist prin a afirma a mia oara: PROCURORII TREBUIE SCOSI DIN MAGISTRATURA!!!! Includerea acestora in corpul magistratilor a fost o eroare catastrofala care trebuie URGENT remediata!! Procurorii trebuie sa aiba aceslasi statut ca cei din majoritatea tarilor din UE. Este SINGURA masura prin care s-ar putea pune capat nelegiuirilor din justitie. Iar SIIJ trebuie mentinuta cu orice pret. Justitia romana TREBUIE sa iasa de sub opinca securitatii si depolitizata! Altminteri, vorbim degeaba!!!!!

  9. In Olanda judecătorii pot deține întreprinderi economice. Adică olandezii prefera ca judecătorii sa fie ancorate in realitatea economică. Și nu o sa găsești soluții ale judecătorilor favorabile unor abuzuri ale fiscului. La noi, cu astfel de independenți, rupți total de economie, care pun sechestru pe rafinării, blocând activitatea acestora, de respingeri la plângerile formulate împotriva închiderilor de firme pentru lipsa din casierie a 2 lei, situația economică este îngreunată.

  10. Cel putin o intrebare de „neam prost” imi permiteti?
    – Cumva aceste entitati lucreaza la privat de secretizeaza drepturile salariale?
    – Cumva politicianismul este privatizat si nu stim noi?
    – Cum sa secretizeze veniturile incasate din bugetul de stat daca sunt bugetari, platiti din bugetul tarii?
    – Cumva au mai multe resurse de venit (bani negri din orice) care se vor acoperiti prin secretizare?
    Pare ca este complicitate verbala la vedere dar sursele ascunse in ceea ce priveste afacerile banoase de „gloata” complice la ilegalitati! Asa se vede! In tarile civilizate, nu se pune problema secretizarii veniturilor indiferent de activitate! Secret e doar religia care o ai!

  11. Toate acestea tocmai în ideea asigurării unui act de Justiție profund nedrept, înfăptuit strict în numele fărădelegii şi al corupţiei generalizate din magistratură, atîta vreme cât toţi criminalii şoselelor şi toţi nelegiuiţii societăţii umblă în libertate pe străzile României. Libertate dată tocmai de judecătorii independenţi…

  12. Administratorii aia or avea vreo legatura cu securitatea?

  13. Ce restrictii au.la pensie ,ca ocupa fumctii de avocati ,cu.relatii in mediul,tribunalelor.si cautati de.imfractori ,pentru aceasta.De,aia toti infractorii spun ,ca au incredere in justitie ,pe cand omul normaaal,nuCum e posibil sa pui lupul paznic la.oi,sau pe cineva care beneficiaza cu buna stiinta de de o lege nedreapta,cu dedicatie,care.s,ar putea numi popular ,taxa de protectie si mai.sunt si aparati de.unii ziaristi ,care mai mult ca sogur au deschise dosare penale,vorba lui Eminescu ,dedicand scrisori la dame ,ai caror barbati, ei spera c,ajungand candva in casta le,o deschide,cariera.

  14. Muritorii de rand ar trebui sa contribuie cu vreo 70 de ani vechime si cu vreo 2-3 piloane de pensii ca sa ajunga aproape de pensiile domnilor magistrati si nici atunci nu va fi sigur.Singura sansa este ca iesirea la pensie sa fie peste 90 de ani sau toata populatia sa lucreze in magistratura sau armata sau politie sau politica! Haideti fratilor sa plecam dracului din tara asta si sa muncim pentru altii.Cei care mai pot!

  15. Cât timp nu avem responsabilitate reală (pedepse operative, ferme și aspre pentru nerespectarea legii), discutăm degeaba…. despre altă funcție la care ar avea dreptul un alt angajat. Cine își închipuie că un civil cu studii superioare angajat cu „minim pe economie” se mai poate duce la al doilea job după 10 ore de muncă la patron și două ore de navetă? Vorbim despre bieții magistrați constrânși să … sau să nu …. Au jurat: „să respect Constituția și legile țării, să apăr drepturile și libertățile fundamentale ale persoanei, să-mi îndeplinesc atribuțiile cu onoare, conștiință și fără părtinire” Cine și când îi pedepsește dacă nu-și respectă jurământul ? Dacă nu riscă nimic, de ce ar fi tentat un judecător să nu mintă, să nu omită probe și dispoziții ale legii, să nu participe activ la traficul de influență obișnuit în toate autoritățile statului?

  16. Mai are dreptate si @Charlie cand ii face pe astia sau pe altii”bolsevici” !”Bolsevicii”de la CCR nu au vazut ca pt.cuantumul pensiei lor se ia in calcul un procent de 85% din venituri-salariu,iar pt.muritorii de rand 45%!Plus au alte facilitati!Din ac.motiv discrepantele sunt uriase si tb.umblat la lege sa nu li se aplice 85%,plus ca se calculeaza ac.procent la ultimul an de serviciu adica unde isi baga venituri mari!In plus se pensioneaza la 55 de ani .Judec si proc.azi sunt MILIARDARI! Inechitatile sunt strigatoare la cer si solutia legislativa tb.In schimb-apud dl.Miclescu – tb.vazute pensiile speciale ale acelor cadre perpetuuate din sec. comunista- sefii de penitenciare, tortionarii MI-cercet.penale, generali si generalese ,trecuti sau nu in rezerva ce primesc drepturi fabuloase, la fel in politie unde varsta de pensionare este mica si generali fabulos de bogati si plus facilitati.SPP,SRI,SIE si alti dragoni solzosi jefuiesc literalmente marea masa a pensionarilor,la fel, „cateilor”dispretuiti de acest regim ordinar basescian-petrov-iohannist- liberalo-psesdist ambele regimuri facand nedreptatii!@GHeoghe si Ion asupriti.Pilonul II de pensii este creatia lui Boc-UE,fond de adm.al „bolsevicilor”rapaci romani si excroci straini si daca sunt prosti sa-i imbogateasca pensionarii pe altii, treaba lor!Tb.departajat de asig.sociale de STAT,PUBLICE,taiat robinetul de la stat,daca au vreo legatura sau capuseaza asig.de stat.!Procurorii,da, nu sunt magistrati si tb.scosi din put.judeca- este o deficineta a Constit facuta de regretatul Iorgovan,dar prof.de dr.adtivi sau a fost presat de nomenclatura procurorilor comunisti din comisia constitutionala !Cu SIIJ sunt de acord cu Petean,si ac.subiect,”masura” de desf. este electorala lui Iohannis,ilegala!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.