„Ecologic”, „natural”! De câte ori n-ați auzit? Parlamentul European intervine

Parlamentul European și-a dat acordul final privind o directivă despre care spune că va îmbunătăți etichetarea produselor și va interzice utilizarea declarațiilor de mediu înșelătoare, potrivit unui comunicat de presă.
Directiva adoptată miercuri cu 593 voturi pentru, 21 împotrivă și 14 abțineri urmărește să protejeze consumatorii de practicile de marketing înșelătoare și să îi ajute să facă alegeri mai bune atunci când cumpără diverse bunuri. În acest scop, lista UE cu practicile comerciale interzise va fi completată cu mai multe obiceiuri de marketing problematice legate de dezinformarea ecologică (cunoscută și ca „greenwashing”) și de obsolescența prematură a bunurilor.

O publicitate mai precisă și mai fiabilă

Noile norme urmăresc, în principal, să îmbunătățească fiabilitatea și claritatea etichetelor produselor prin interzicerea utilizării unor declarații de mediu înșelătoare, cum ar fi „ecologic”, „natural”, „biodegradabil”, „neutru din punct de vedere climatic” sau „eco”, atunci când nu sunt însoțite de dovezi.

Folosirea etichetelor de sustenabilitate va fi și ea reglementată, având în vedere confuzia cauzată de proliferarea lor și faptul că nu folosesc date comparative. În viitor, în UE vor fi autorizate doar etichetele de sustenabilitate bazate pe sisteme oficiale de certificare sau stabilite de autoritățile publice.

În plus, directiva va interzice afirmațiile bazate pe schemele de compensare a emisiilor potrivit cărora un produs ar avea un impact neutru, redus sau pozitiv asupra mediului.

Durabilitatea în prim-plan

Un alt obiectiv important al noii legi este ca producătorii și consumatorii să se concentreze mai mult asupra durabilității produselor. În viitor, informațiile privind garanția produselor vor trebui să fie mai vizibile. Se va crea, de asemenea, o etichetă armonizată, care va conferi mai multă vizibilitate produselor cu o garanție extinsă.

Noile reguli vor interzice și afirmațiile nefondate privind durabilitatea (de exemplu, afirmația potrivit căreia o mașină de spălat va rezista la 5 000 de cicluri de spălare, dacă acest lucru nu este adevărat în condiții normale), îndemnurile la înlocuirea consumabilelor mai devreme decât este strict necesar (ceea ce se întâmplă adesea cu cerneala imprimantelor, de exemplu) și prezentarea bunurilor ca fiind reparabile atunci când nu este cazul.

Raportoarea Parlamentului, Biljana Borzan (S&D, Croația) a declarat: „Această lege va schimba viața de zi cu zi a tuturor europenilor! Ne vom îndepărta de obiceiul de a arunca foarte repede produsele, vom face marketingul mai transparent și vom combate obsolescența prematură a bunurilor. Oamenii vor putea alege produse mai durabile, reparabile și sustenabile datorită etichetelor și reclamelor fiabile. Cel mai important, companiile nu mai pot păcăli oamenii spunând că sticlele de plastic sunt bune pentru că au plantat copaci undeva sau nu vor mai putea afirma că un produs este sustenabil fără a aduce dovezi. Aceasta este o mare victorie pentru noi toți!”

Următorii pași

Directiva mai trebuie acum să primească aprobarea finală din partea Consiliului, după care va fi publicată în Jurnalul Oficial, iar statele membre vor avea la dispoziție 24 de luni pentru a o transpune în legislația națională.

Context

Noua directivă este menită să funcționeze împreună cu Directiva privind afirmațiile legate de mediu, care este în prezent examinată în comisiile Parlamentului. Această viitoare directivă va fi mai specifică și va descrie mai detaliat condițiile de utilizare a afirmațiilor legate de mediu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

7 Comentarii

  1. Mai mult control. din pacate multi retardati pun botu si au impresia ca statu iti vrea binele.
    Uniunea europeana prodice zilnic sute de pagini de legi si reglementari pe care nu le citeste nimeni.

  2. Acesti criminali de la Comunitatea Europeana ar trebuii sa interzica toate produsele care contin tot felul de otravuri si chimicale si nu fac bine sanatatii oamenilor si nu sa se ocupe de etichetarea lor . Ce sa faca la etichete ,poate sa nu mai scrie acolo cite chimicale sau otravuri contine prodususul respectiv, ca sa pacaleasca cumparatorul ,altceva nu vad ce ar putea face .

  3. Nu sunt practici inselatoare, e inselaciune pe fatza, limpede si curata, art. 244 cod penal in vigoare.

  4. SINGURUL Lucru REAL BUN in Cestia prezentata este IDEEA Reparatiei,
    NU Inlocuirea TEMBELA, poluanta si RISIPITOARE Enorma de Resurse.
    PLUS ca AR DA de Lucru Miloanelor de Viitori SOMERI din Cauza de AI!
    Iar Ideea de Haine Second HAND, de Buna Calitate, care s-au DeMODAT este IAR o Idee MINUNATA.
    Sunt Ieftine, daca se apeleaza la Firme DESTEPTE, care STIU CE sa cumpere de pe Piata.
    Se DA de Lucru SI Croitorilor de Reparatii.

    Am cumparat Costume NOI, NOUTZE „Hugo Boss”, de Pilda cu … 40 de lei Costumul sau CAMASI NOI, de Bumbac FIN sau MATASE cu … CINCI lei Bucata.
    Materiale excelente ca Stare si Rezisenta, Texturi deosebite si Culori SUPERBE …
    SI daca as fi MILIARDAR NU as purta in Mod CURENT dcecat ASSHACEVA, Costumele de STOFA Fina de LANA Pura numai la COMANDA si NU la „Otzii deCroitori de LUX,ca NU diferea cu NIMIC de Croitorii BUNI numai ca Pretul ese de 10 – 20 de Ori mai MARE.

    Cu BANII economisiti DESTEPT astfel, pot sa dezvolt Alta Afacere sau sa AJUT pe Atatia OAMENI CareMERITA si NU au Bani sau au Cazuri de Sanatate inSurmontabile far’de Operatii sau Medicatii SCUMPE … …
    NU sa ma dau Mare BOIER catre niste Meseriasi Escroci cu Staif, CARE, dupa ce plec „SE RAD de MINE”:

    Uite Naroduu’, CE de Bani ne-a dat degeaba … 🙂
    La D’ASTEA sunt de Acord cu UEistii Ponderati si deci, Destepti …

  5. Nu mai știm zice “uzură morală” folosim barbarismul obsolescența! Poate fi obsolescența premàtură? “Obiceiuri de marketing problematice legate de dezinformarea ecologică (cunoscută și ca „greenwashing” adică nu spunem că sunt minciuni ce scrie pe produs ci spunem “spălare, dezinformare ecologică”. Toate reclamele de la televizor sunt minciuni ticăloase.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.