Filmul românesc care a câştigat un premiu la Cannes

Filmul românesc „Trei kilometri până la capătul lumii„, selectat în competiţia oficială pentru Palm D’or la Festivalul Internaţional de Film de la Cannes, a câştigat vineri seara Queer Palm, un premiu alternativ acordat în fiecare an la Cannes unui lungmetraj care abordează „personaje sau tematică LGBT”.

Filmul, regizat de Emanuel Pârvu, spune povestea lui Adi, un adolescent de 17 ani care îşi petrece vacanţa de vară în satul natal din Delta Dunării. Într-o seară, este atacat violent în stradă. A doua zi, lumea lui este complet bulversată, părinţii săi nu se mai uită la el ca înainte şi aparenta linişte a satului începe să fie afectată.

În această dramă, „am vrut să întruchipez societatea românească, aşa că avem biserica cu preotul, legea cu poliţistul şi mica societate cu familia. Mi-am dorit ca mama să întruchipeze societatea în sens larg, iar tatăl sfera familiei”, a declarat pentru AFP regizorul, de asemenea actor.

Juriul competiției de anul acesta, în care au mai fost incluse filme semnate de Jaques Audiard, Marcelo Caetano sau Karim Aïnouz – a fost compus din: Lukas Dhont (regizor), Paloma (câștigătoarea Drag Race France), Jad Salfiti (jurnalist), Juliana Rojas (realizatoare de film, editor), Sophie Letourneur (regizoare, actriță).
Premiul i-a fost înmânat regizorului Emanuel Pârvu de către Lukas Dhont care a citit și motivația juriului: „O descompunere dură și prețioasă a unui sistem al violenței. Perspectiva sa dezvăluie încet lumea patriarhală în care au crescut personajele noastre în care spațiul de a exista pe deplin este făcut imposibil de structurile ideilor adânc înrădăcinate. […] În acest film hipnotizant, oamenii par să fie ținuți de sfori care îi îndepărtează de lumină, până când unii dintre ei încep să se elibereze.”
Filmele laureate anterior cu Queer Palm au contribuit la promovarea cauzei LGBTQ+ în cinema, printre ele numărându-se titluri precum: Monster (r. Kore Eda Hirokazu), Girl (R. Lukas Dhont), Portrait de la Jeune Fille en Feu (r. Céline Sciama), 120 Battements par Minute (r. Robin Campillo), Carol (r. Todd Haynes), Pride (r. Matthew Warchus) sau Laurence Anyways (r. Xavier Dolan).

Filmul „Anora”, regizat de Sean Baker, a câştigat, sâmbătă, trofeul Palme d’Or la cea de-a 77-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes, care a avut loc între 14 şi 25 mai. Acesta este primul Palme d’Or american de la „Tree of Life”, de Terrence Malick, în 2011.

„Acest film este magnific, plin de umanitate, ne-a încântat, ne-a frânt inimile”, a spus Greta Gerwig, preşedinta juriului, în discursul său, înainte ca premiul să fie înmânat de George Lucas.

„Ştiu că voi continua să lupt pentru cinematografie. Trebuie să ne luptăm pentru a face filme care să fie lansate în cinematografe. Lumea trebuie să îşi amintească faptul că vizionarea unui film pe telefonul mobil sau acasă nu este modul în care se pot vedea filme”, a afirmat cineastul american în vârstă de 53 de ani. Filmul „Anora” spune povestea de dragoste dintre o dansatoare la bară din New York şi fiul unui oligarh rus.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

18 Comentarii

  1. Precis filmul va fi aplaudat frenetic de useristi. Regizorul s-a orientat perfect la o tema ce stia ca se premiaza.

  2. B.S.Am mai văzut atâtea tâmpenii și invenții pe diverse teme woke de mi-au ieșit pe nas.Ce n-am văzut este”conversia” vreunui copil nenorocit de către vreun uncheș zbanghiu cu bizarerii, vreun popă încins sau violul fetelor de 11-14 ani puse la „produs” de centre de plasament, asistenți”maternali” s.a. din care se”dedulcesc” și polițisti cu rangă mare, niscai primari samd.Că un puștan deja convertit și-o fură la propunere, nu e big deal.Problema e până atunci.Ăsta e elefantul.Patriarhat, matriarhat și alte rahaturi sunt relevante doar în măsura în care, violența domestică având la bază moșteniri culturale din alte vremi sunt prezente că factor declanșator al conflictului. Restul e politrahat că deobicei.

  3. una dintre cuceririle „ regoluției =REGULAȚIE= din ”89- pentru care „binesfaceDEre” regoluționarii ar trebui-obligați-să dea banii și celelalte înlesniri -bugetului de stat! asta cu lgtbq-urul e doar o mică „MARE NENOROCIRE!”

  4. Când am văzut titlul am fost convins că nu putea să fie premiat decât dacă are tematică LGBT. Are. ‘telectualii noștri au devenit precum textierii manelelor: se adaptează la orice și produc orice, conform comenzii. Coloană vertebrală? Ce-i aia?!

  5. Cu respect, imi permiteti sa mictionez pe premiul lor? Filmul asta, impreuna cu ” 21 de rubini „, ” Dupa dealuri ” si alte porcarii, nu vor fi vizionat de nimeni. Doar ca Ciocolaxul a zis ca vrea sa cheltuiasca 1 miliard de lei cu asemenea ” productii „.

  6. Admirat în orice țară,
    Curcubeu-a fost mereu
    În cultura populară_
    Scaunul lui Dumnezeu!

    Până când, plini de științe,
    Cugetând pe sub joben,
    L-am redus în conștiințe
    La un optic fenomen…

    Dar mai nou, pe bulevarde,
    Pe ecrane și-împrejur
    Îl vedem dus pe stindarde
    De cei ce se f.. în c..!

    Că, văzând al lor antren,
    Ne-întrebăm plini de mirare:
    Nu cumva e-un fenomen
    Mai degrabă de …frecare?

  7. Să facă premiul sul , să îl betoneze băgăndu-l în Editat toți premianții și susținătorii lgbtqur-iști!
    Își vând sufletele pentru faimă și o măna de arginți. Jeguri umane!

  8. Un alt film din colectia post-decembrista a „cinematografiei” romanesti mizerabiliste. Imi este mila dar si sila de ratatii astia, regizori, scenaristi, etc. care par ca toata copilaria au fost abuzati, sau altii sunt doar niste manelisti. Sunt atat de mediocrii ca vor sa socheze balacindu-se in fecale. Drama este ca imbolnavesc mental copiii, fezandandu-i pentru pradatorii de carnita frageda. „Marfa” romaneasca nu are bolile venerice si uzura sexuala a minorilor vestici. Ce „placere” pentru pedofili sa distruga, sa perverteasca in Romania pentru ca copii romani mai pun si suflet, au emotii, se investesc, viseaza. Nu se mai peddepseste pedofilia in Romania…Nu se mai vorbeste despre pedofilie cand adultii pervertesc adolescenti…
    Excelent comentariu @Voxi.

  9. sodoma si gomora
    cannes & nice.

    Nisa – Wikipedia
    ro.wikipedia.org › wiki › Nisa
    Nisa (în franceză Nice, în occitană Niça, în italiană Nizza, în spaniolă Nissa, în provensală Nix) este un oraș în sud-estul Franței, pe coasta Mării …

    -nice e in engleza….

  10. Bravo, de treizeci şi trei ori bravo !
    Ai reuşit să compui în doi timpi şi trei mişcări o odă, un imn de slavă!
    Îţi mulţumim pentru „creaţie” – este în plus un exemplu minunat de utilizare a conceptului FEREASTRA OVERTON. Ce frumos pleci tu de la Dumnezeu şi ajungi în dos, cu explicaţii detaliate !
    Nu v-ar fi ruşine, ciudaţilor! De ce vă duceţi în Chile ? Vă e frică de Legea de acolo, că vă bagă la tratament, dezaxaţilor !

  11. Era cat p-aci sa ia premiul un film istoric despre demnitate, dar intamplarea a facut sa fie ales un film cutremurator despre suferintele de neCURmat ale factiunii leghebetizde.

  12. Victoaş ăsta e de fapt Victoriţa, dar e mai timidă.
    Aşa că ne informează voalat despre fizica fenomenului care îl/o tentează. Oricum, metoda ăstora QBGTL este patentată… îşi fac publicitate cu povestioare, glume, sau, ca aici, poezii care, în afară de propagandă, se observă că îşi prezintă normalitatea lor de ospiciu în mod vesel.

  13. Stimate domn, ce „O părere”
    Îți place a te prezenta_
    Căci cu-al tău nume la vedere
    Nu prea-ți dă mâna-a te semna!_

    ( Deoarece, întreaga-ți viață,
    Voind să-ți camuflezi cusurul
    C-ai fost născut fără de față,
    Te-arăți prin lume doar cu t.rul)_

    Să știi că nimeni nu se miră
    (Știind ce boală te reține
    Să scoți cuvintele prin gură)
    Că vrei să fie toți ca tine!

    Numai că, tot punând rochiță
    Bărbaților _ chiar netimizi_
    La ce ai tu-n loc de guriță
    Ți-au apărut hemo..izi!

  14. Stimate-amice, ce c-un „Bravo”
    Mă gratulezi, fără sifon,
    Zicând c-aș opera mârșav o
    Fereastră zisă „Overton”;

    Prin care-aș trage_ce oroare!_
    Din ceruri, Numele Divin,
    Spre-al tăvăli-n mocirla-n care
    Se zbat toți cei de patimi plini_

    Acuza ce mi-o-aduci, zelos,
    E scoasă tot dintr-o găleată
    Cu cea adusă lui Christos
    De fariseii de-altădată

    (Ce-i reproșau, cu-a lor micime
    De cuget și de caritate,
    Că-și pierde vremea prin cârciume
    Cu vameși și prostituate)…

    Așa că-amice slab de Carte
    Dar fariseic( chiar în draci!)
    De vrei să n-ai și tu-a lor soarte,
    Închideți rostul tont și…taci.

  15. @Victor Grigor, sincere felicitari! In poeziile prezentate ai si talent si piper si umor si…ce mai, mi-au placut. Postarea dumitale ridica nivelul acestui Forum. E bine.

  16. Astea-s filme taraf. Ati vazut cum se adaptează cobzarul functie de friptura vin si banchet? E sunt filme care merg tintit sa castige și ele temir cate ceva iar daca bagi si dosnici castigul e asigurat 95% ca ratacitu cu fustita de la Eurovision. Dar daca eu ca hetero prezint un documentar de dragoste dintre un baiat si o fata genetica la un festival Lgbt sunt linsat și aruncat în strada ca o hartie de eugenie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.