Intersecțiile care omoară sute de oameni și înghit milioane de euro

Societatea românească a pierdut 47,3 milioane de euro în urma accidentelor rutiere produse în ultimii șapte ani pe drumurile naționale la intersecțiile la nivel cu cale ferată, se arată în nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor necesare aferente proiectului de investiții „Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată”. Conform raportului Road Safety Country Overview – România, existent pe site-ul oficial al Uniunii Europene, valorile pentru o persoană decedată sau rănită sunt: Prețul unei vieți pierdute într-un accident rutier este evaluat la 1.048.000 euro; Prețul unei persoane rănite grav într-un accident rutier este evaluat la 136.200 euro; Prețul unei persoane rănite ușor într-un accident rutier este evaluat la 10.400 euro.
În urma analizei efectuate pe baza accidentelor rutiere înregistrate în perioada 2011-2018 pe rețeaua de drumuri naționale, pe sectoarele cu treceri la nivel cu calea ferată au fost înregistrate următoarele cifre îngrijorătoare: număr accidente rutiere: 238; număr vehicule implicate: 433; număr persoane decedate: 28; număr persoane rănite grav: 109; număr persoane rănite ușor: 300. ”Efectuând o corelare între numărul accidentelor rutiere și a persoanelor decedate sau rănite cu valoarea economică (pierderea societății) a acestora rezultă o pierdere totală de 47.309.800 euro la nivelul României datorată accidentelor rutiere produse în ultimii 7 ani pe drumurile naționale la intersecțiile la nivel cu calea ferată”, se spune în documentul amintit.
Prin implementarea proiectului de investiții „Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată”, Guvernul susține că se v asigura un transport sigur şi durabil, și va contribuie diminuare cu până la 50% a numărului victimelor decedate în accidentele rutiere până în anul 2020, competitivitate şi prosperitate, la ocuparea forţei de muncă, siguranţă şi securitate pe plan european.
Măsurile de îmbunătăţire a siguranţei traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată implica pentru
administratorul drumului, respectiv C.N.A.I.R. – S.A. achiziția unor produse care vor conduce la creşterea gradului de siguranţă rutieră şi îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, respectiv stâlpi de iluminat, separatori de trafic, simboluri preformate și benzi rezonatoate, la toate cele 246 de treceri la nivel a drumurilor nationale cu calea ferată. Vor fi achiziționate următoarele produse:
stâlpi de iluminat cu încărcare solară; Separatorii de sensuri de circulație; Semnalizare verticală și semnalizarea rutieră orizontală cu caracteristici superioare. Pentru toate cele 246 de treceri la nivel a drumurilor naționale calea ferată se vor achiziționa un număr de 492 stâlpi, 12.300 bucăți separatori trafic cu elemente reflectorizante / stâlpișori flexibili de delimitare sensuri de circulație, 992 simboluri preformate și 246 bucăți benzi rezonatoare.
Valoarea estimată a proiectului de investiții este de 35.321 mii lei cu TVA, valoare obţinută în urma derulării procesului de consultare a pieţei, conform Legii 98/2016, în baza ofertelor primite de C.N.A.I.R.-S.A. de la operatori economici din domeniul sigurantei rutiere.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Cand te intersectezi cu statul local si mafiot…te calca sigur trenul.

  2. Prin implementarea proiectului de investiții „Măsuri de îmbunătățire a siguranței prin amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată”la toate cele 246 de treceri la nivel a drumurilor nationale cu calea ferată. Vor fi achiziționate următoarele produse:””în baza ofertelor primite de C.N.A.I.R.-S.A. de la operatori economici din domeniul sigurantei rutiere.”

    retine atentia” treceri la nivel a drumurilor nationale cu calea ferată” care sunt alea „drumuri natiopnale”???

    „Vor fi achiziționate următoarele produse:””în baza ofertelor primite de C.N.A.I.R.-S.A. de la operatori economici din domeniul sigurantei rutiere.-cine sunt aceia ????
    deci asta e „investitia”, est ebuna si aceasta -dar ati ramas pe treceri la nivel de calea ferata- cale ferata care este pe butuci si asa pe butuci produce accidente?
    dar rutierele?
    de ce circula toata UE sa-si aduca marfurile aici , tirurile , tonajele ce au distrus soselele si nu cereti companiilor occidentale nici-o contributie macar, PLATA pemtru tranzit, folosire si distrugere ?????????
    hei, totul s eplateste, doar la CNAIR este gratis cu voie d e la „voda” guvernele tradatoare, neaga reaua dustrugator, companiile ce au distrus cfr ,capusele care uata, fac „investitii” prin „operatori economici”- cine sunt acestia ?

  3. Semi barieră pe sens se va pune? Coborârea reflectoarelor de smnalizare, cel alb fiind pe soare invizibil, semnaliare roșu puternică ca la poliție și salvare și semnal sonor strident ce poate fi auzit și cu geamul închis al mașinii. Clincăitul intermitent actual induce somnul. Și obligatoriu CFR să curățe vegetației pe de lângă șine cel puțin 200 de metri de o parte și alta a traversării. Toate traversările sunt flacate de tufe înalte pe ambele părți.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.