Nemții resuscitează o veche fabrică brașoveană

MHS Truck & Bus, unic importator şi partener de service al vehiculelor militare şi militarizate Rheinmetall MAN în România, a semnat un parteneriat de tip joint-venture cu fabrica de autocamioane Roman, pentru a produce, în România, platforme de transport auto multifunctionale, în funcție de necesitățile de echipare ale Armatei României. Roman este deținută de Asociația Pro Brașov, care reuneşte 15 oameni de afaceri locali, iar de trei ani de zile se află în procedură de reorganizare judiciară. . Un alt acţionar important este omul de afaceri Ioan Neculaie, care a pierdut controlul asupra societăţii în 2014, în urma unui proces.
Pentru integrarea industriei românești în programul de echipare a Armatei României cu vehicule militarizate, MHS Truck & Bus va colabora, pe lângă Roman Brașov, cu mai mulți furnizori locali. „Ne dorim să producem, la Brașov, un camion românesc la standarde nemțești. Mai mult, strategia noastră este ca, pe masură ce programul va ajunge la maturitate, tot mai multe componente ale platformelor de transport auto să fie produse în România. Obiectivul ultimului an al programului este acela de a produce 100% din necesarul de vehicule militarizate, exclusiv în țara noastră.”, a spus Claudia Iordache, Managing Director MHS Truck & Bus.
Parteneriatul germano-român pentru producerea autocamioanelor militare, autocisternelor, autofurgoanelor, autotractoarelor, remorcilor și semiremorcilor necesare dotării Armatei va contribui semnificativ la relansarea producției de platforme de transport militar și civil în România. De asemenea, joint venture-ul va determina crearea a peste 1000 de locuri de muncă în companiile românești, precum și înalt calificarea resursei umane implicate în programul de echipare a armatei. Transferul tehnologic și de cunoștințe către companiile locale pentru producerea, în România, a platformelor de transport si crearea unor subansamble complexe, va stimula pe termen mediu si lung, dezvoltarea industriei de apărare și a componentei de mentenanță.
MHS Truck & Bus si Roman SA intenționează să depună o ofertă în cadrul competiției anunțate de Ministerul român al Apărării Naționale pentru achiziția a aproximativ 3300 de camioane și remorci, cu camioanele militare gama HX și camioanele comerciale militarizate TG.
Parteneriatul MHS-Roman răspunde nevoii de securitate națională a României în dezvoltarea de capabilități românești de producție în domeniul militar continuând, astfel, tradiția colaborării dintre Armata României și MAN. În urma cu 47 de ani, linia de producție de la „Steagul Roșu”, ulterior Roman Brașov SA, a pornit cu un model diesel în baza unei licențe MAN. Grație acestei colaborări, autocamioanele de la Brașov au fost exportate în țări de pe tot globul.
Timp de cinci decenii, „Steagul Roșu” a fost emblema Brașovului. După 1990, însă, a început  căderea. Societatea, rebotezată Roman SA, a fost privatizată în 2004 și mii de oameni au fost dați afară. în 2006, fabrică a fost preluată de omul de afaceri Ioan Neculaie. Modul în care a devenit patron a fost motiv de scandal, cu procese în instanță care au durat ani de zile. Acum, doar 500 de oameni mai lucrează la Roman. Compania a supraviețuit în ultimii ani din banii obținuți pe camioanele făcute pentru armata Statelor Unite și livrate către Pentagon. Roman a obținut aproape 200 de milioane de dolari pe 600 de camioane. Prefa SA a cerut în instanța intrarea în insolvență a Roman pentru o datorie de 6,2 milioane de lei. Și Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă a solicitat același lucru pentru o datorie de peste 3,5 milioane de lei, reprezentând plățile compensatorii ale angajaților disponibilizați. Salariile s-au plătit din bugetul de asigurări sociale, iar AJOFM nu și-a mai recuperat banii.
Sursă foto: Digi 24
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4582 Articole
Author

4 Comentarii

  1. motor MAN, transmisie si punti ZF, frane WABCO, cabina de prin slovacia, mai indoim si vopsim si noi niste table…

  2. Brasovul era, inainte de 1989, unul din cele mai industrializate judete/orase din Romania. Aici functionau uzina de auotcamioane Roman/Steagul rosu, uzina Tractorul, fabrica de rulmenti, Hidromecanica, etc, in apropiere erau fabricile: Rasnov si Ghimbav. Acestea asigurau mii de locuri de munca, pentru muncitori si specialisti de calificare superioara. Produsele acestora erau biune apreciate atat in tara cat si afara . Dupa revolutie conducatorii/directorii in cardasie cu liderii sindicali, in loc sa caute sa incheie parteneriate cu firme mari, serioase (in special din Germania), pentru capitalizare si retehnologizare, le-au tot capusat, pana au murit si capusele de foame. Apoi le-au considerat „gramezi de fier vechi” dandu-le, in final, la fier vechi. Trist dar adevarat. Daca se va reusi „resuscitarea” catorva ar fi bine.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.