Nemulțumirile angajaților de la metrou ies la suprafață

Sindicaliştii de la metrou pichetează joi sediul Guvernului nemultumiţi în principal de efectele Legii 296 privind unele măsuri fiscal-bugetare, care va impacta veniturile muncitorilor, a anunţat, miercuri, în cadrul unei conferinţe, Marian Artimon, preşedinte Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM).

„În esenţă, am vrut să vă comunic de ce am făcut această conferinţă de presă, ceea ce vrem să transmitem şi de ce mâine (joi n.r.) la ora 14:30 vom avea o nouă pichetare în faţa Guvernului României şi vom depune către domnul prim-ministru încă un document în care dovedim de ce trebuie să fie exceptat Metrorex-ul, mai ales că în forma memorandumului aprobat chiar dumnealor recunosc şi Guvernul, şi Ministerul de Finanţe că pierderile la companiile feroviare nu sunt generate de către activitatea curentă, sunt istorice, iar la Metrorex una dintre cauze este faptul că nu s-a plătit compensaţia faţă de categoriile de călători care au dreptul la reduceri, studenţi, elevi, veterani de război şi toate celelalte categorii. Suma a ajuns undeva la 17 milioane de lei care este echivalent, ascultaţi-mă, cu aproape o factură Alstom de mentenanţă lunară. Revin, niciodată oamenii nu sunt vinovaţi pentru situaţia în care a ajuns Metrorex. Salariaţii din subterane şi tot metroul îşi fac datoria. Deşi suntem cu aproape 1.000 mai puţin noi muncim mai mult şi din păcate, această Lege 296 vine să spună că trebuie să muncim mai puţin”, a spus Marian Artimon.

Potrivit acestuia, lipsa finanţării este principala cauză care a generat un deficit de personal la Metrorex.

„A apărut această Lege a austerităţii 296, care prin capitolul III, secţiunea a 2-a, prin cinci articole, cam blochează activitatea la Metrorex. Şi, colac peste pupăză, a apărut o Lege a pensiilor care pe cei din grupa de condiţii speciale de muncă îi afectează foarte grav”, a declarat Marian Artimon.

El a spus că deficitul de finanţare a fost simţit în ultimii 10 ani, iar din ceea ce compania a avut nevoie, s-a dat maximum 75%.

Marian Artimon a declarat că Legea 296 încalcă prevederile din Codul Muncii referitoare la timpul de odihnă, timpul de muncă, drepturi de concedii de odihnă, drepturi de recuperare a timpului lucrat, drepturile la sporuri de condiţii grele. De asemenea, Legea 296 discriminează între cei cu salarii de 8.000 de lei şi mai mari, în sensul că aceştia nu mai primesc bonuri de masă de 600 lei.

Întrebat de jurnalişti despre protestul de joi, Marian Artimon a spus că bugetul companiei a fost aprobat în martie, există un contract colectiv de muncă încheiat în septembrie cu aplicare de la 1 octombrie şi în acest moment nu există un conflict de muncă.

El a mai spus că organizaţia a primit aprobarea ca 500 de persoane să participe la acţiunea de joi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

5 Comentarii

  1. metroul o reminiscentza ceaushista
    acum cu 5G la putere maxima:
    -sute de antene GSM au fiecare o putere echivalenta cu a cuptorului cu microunde,
    iadul pe Pamant.

  2. Chiar imi era dor de o greva la metrou, conform principiului lui Bula : „niciun an fara greva” , desigur, cu scuzele de rigoare, cerute calatorilor bucuresteni(aiurea!) ! Totul se rezuma , in esenta , la cresteri salariale , la bani, ca sunt amarati si saraci cei de la Metrorex. In rest , totul este o vrajala , care nu pacaleste pe nimeni ! Vor reusi sa-si atinga scopul ; sunt experti, cu ani de experienta, in arta santajului!

  3. vad ca nimeni nu mai are c…. sa se ia la tranta cu guvernul…

    cei de margine sa vina sa munceasca la M

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.