România, bătaia de joc a aleșilor

Oaia și Eugenia se vor brandurile țării

Scandalul „oaia ca brand de țară pentru România“ a avut amploarea unui foc de paie. Acesta a stârnit doar glume savuroase și bancuri, discuții aprinse și declarații la nivel înalt, însă nu a lăsat în urma sa nimic concret.

Fostul ministru al Turismului Mircea Dobre doar s-a lăudat că are de gând să schimbe brandul țării. La adăpostul perdelei de fum provocate anul trecut, la începutul sezonului estival, de polemica națională privind însemnele turistice ale României, fostul ministru al Turismului a ascuns mare parte din adevăratele probleme cu care se confruntă acest domeniu și care au rămas și acum fără niciun fel de soluție. De asemenea, România tot cu neatractiva și banala frunză a Elenei Udrea se laudă peste hotare în fața potențialilor turiști. Oaia ministrului Petre Daea n-a făcut nicio brânză până la ora actuală, deși poporul a fost „amenințat“ că va fi reprezentat și în mod oficial pe Mapamond de celebrul erbivor inofensiv. Ideile trăsnite ale politicienilor nu se opresc însă aici când vine vorba despre cartea de vizită a propriei lor patrii.

Ce naște rotirea cadrelor pesediste

„Franţa are cocoşul galic, avem Olanda cu vaca şi Spania care are taurul. Eu nu pot să vorbesc despre un simbol cum este Mioriţa?!“, spunea fostul ministru al Turismului Mircea Dobre, inspirat de colegul său de la Agricultură, Petre Daea, mare fan al oilor. Deși a rezistat în Guvern și după plecarea lui Sorin Grindeanu, deputatul constănțean, numit la cârma Turismului, a fost schimbat din componența Executivului o dată cu Mihai Tudose. Și, astfel, toate proiectele sforăitoare ale ministrului Mircea Dobre s-au înecat odată cu visurile de supremație ale șefului său de la Constanța, și el fost ministru al Transporturilor, Felix Stroe. Liderul PSD Constanța, Felix Stroe, l-a călcat pe bătături pe liderul PSD, Liviu Dragnea, după ce s-a înregimentat, în decembrie anul trecut, în tabăra fostului premier Mihai Tudose. Numai că dispariția din configurația Guvernului a celor trei miniștri constănțeni, Mircea Dobre (Turism), Felix Stroe (Transporturi) și Ionuț Mișa (Finanțe), nu a coincis și cu cea a ideilor trăsnite privind turismul, provenite tot de la malul mării. Considerând că a rezolvat absolut toate problemele constănțenilor, edilului municipiului, Decebal Făgădău, cot la cot cu președintele Consiliului Județean, Horia Marius Țuțuianu, a lansat și el o fumigenă în spațiul public.
Ideea înființării unui brand dobrogean a fost răspândită, zilele acestea, în rândul opiniei publice chiar de decidenții județului. Mai mult decât atât, cei doi pesediști de seamă, subordonați ierarhic lui Felix Stroe, au precizat că se dorește ca brandul Dobrogei să fie promovat până la mijlocul anului, înainte chiar de începerea sezonului estival.

Celebra frunză, detronată de… ceva dulce

Primarul Constanței, Decebal Făgădău, și președintele Consiliului Județean, Horia Marius Țuțuianu, mimează că vor să dea o șansă în plus turismului. Aceștia au declarat aproape la unison că dacă se va atribui Dobrogei o „carte de vizită“, aceasta va contribui la promovarea eficientă a valorilor și produselor din zonă. Chestionat despre ce simbol a avut în vedere înainte să facă publică o astfel de propunere, primarul Constanței a spus că primul lucru care îi trece prin cap când aude de brand dobrogean este… Eugenia. „De fiecare dată când plec în afară, iau câteva pachete de Eugenia cu mine“, a precizat primarul, plin de inspirație.

Frăția ștrudelelor și a cornurilor de pe litoral

Ideea lui Făgădău de a promova Dobrogea prin intermediul Eugeniei pare la prima vedere una și mai zănatică decât cele cu oaia sau frunza în vânt. Și totuși, la morărit și panificație în Dobrogea excelează încă din anul 1994 firma fostului șef al Turismului Mircea Dobre. De profesie economist, juniorul Mircea Dobre este fondatorul unei afaceri de succes în domeniul panificației. Afacerea de familie, SC Dobre & Fiii SRL, a câștigat bani frumoși de pe urma unor contracte importante cu instituțiile locale, județene şi nu numai. Fostul ministru a ieşit însă din firmă odată intrat în Parlament, în decembrie 2012. Până în 2011, Mircea Titus Dobre a fost directorul de marketing al societăţii de panificaţie Dobre & Fiii, care a obţinut multe contracte de la stat. Printre clienţii importanţi ai societăţii se număra Ministerul Apărării Naţionale, prin unităţile militare, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului şi Consiliul Judeţean Constanţa. În anul 2013, societatea a câştigat licitaţia derulată de CJ Constanţa pentru programul „Cornul și laptele“, pentru care urma să asigure furnizarea produselor de panificație și lactate pe o perioadă de patru ani, contra sumei de 75 milioane lei, inclusiv TVA. Conform contractului, Dobre şi Fiii urma să subcontracteze transportul produselor către o firmă, deţinută de un alt deputat, fost consilier local, Robert Aurel Boroianu (PNL). Şi în anul 2009, firma Dobre şi Fiii a câştigat acelaşi contract pentru suma de 51 milioane lei, fără TVA.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Anca Toader 86 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Oaia din foto nu are mustata,deci cade la o analiza!Putem fi mai seriosi cu brandul tarii?

  2. Ciorapii din lina de oaie romaneasca si blugii de lina romanesti,sunt 2 branduri care vor avea succes.
    Nu avem specialisti in acest domeniu ?Nu exista investitori ? Nu sunt sprijiniti de statul Roman ?Nu au curaj ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.