„Oglinda neagră“, o poveste muzicală, la Teatrul Nottara

Oglinda-foto-credit-ARCUB

Teatrul Nottara anunță premiera spectacolului Oglinda neagră. Reprezentația este programată sâmbătă, 16 octombrie, de la ora 19.00, la Sala Horia Lovinescu. Montarea după texte de I.L. Caragiale este o poveste muzicală de Cristina Juncu, pe beaturi de Sever Bârzan și Iulian Sfircea, se arată într-un comunicat al instituției.

Direct din cancelaria drăcușorilor, repetent a 25361-a oară, Aghiuță e pedepsit și trimis pe pământ, unde aterizează în… vagonul restaurant al acceleratului 333, Oradea-București, staționat în clipa aceea la Băicoi. Și așa începe povestea. O poveste cu multă muzică și mult umor, în care veți redescoperi lumea nebună a lui Caragiale printre note muzicale, reinventată  și amuzant (re)consemnată de Cristina Juncu, într-o călătorie „de plăcere” braț la braț cu cele mai simpatice personaje din schițele lui. De la „amicii” Lache și Mache care conversează la un pahar la celebrul Dl. Goe, la și mai celebrul cățel Bubico sau la superba Mimi care face nebunii cu șeful într-un vagon CFR, Oglinda neagră dezvăluie lumea noastră de ieri, de azi și dintotdeauna, cu nebuniile și trăsnăile ei și surprinde perfect celebrele cuvinte ale „drăcușorului” Caragiale: „zi-le oameni și dă-le pace!”. Dacă vreți să vedeți ce pățește Aghiuță, când se întoarce acasă, după drăciile săvârșite pe pământ, și de ce găsește tot poporul drăcesc adunat în Marea Piață Roșie din Mijlocul Iadului și ce pandemie e pe cale să declanșeze, veniți să (vă) priviți (în) Oglinda neagră!

Și pentru că toate poveștile încep cu „a fost odată”, așa începe și povestea Cristinei Juncu. A fost odată… „o zi toridă de început de vară, când ședeam la umbra unui stejar bătrân și scorburos din Parcul Tineretului și meditam la ce-aș putea presta în perioada infernală pe care urma să o traversăm. Când, deodată, pământul s-a despicat în fața mea și, din bulboana iadului a ieșit un drăcușor simpatic. S-a recomandat Iancu.

Mi-a zis că taică-su (desigur, nu se referea la cel din ceruri) l-a trimis pe pământ să consemneze drăciile pe care le vede… Mi-a sunat cunoscut. L-am rugat să fie eroul poveștii mele. Inspiră-mă!, i-am zis. A acceptat, cu condiția să-i împrumut opera unui anume Caragiale, care, se zice pe la ei prin împărăție, a documentat deja multe drăcovenii. Un pact rezonabil, mi-am zis, fără vândut suflete sau alte nenorociri.

Dar de ce tocmai Caragiale?, l-am întrebat, curioasă. Cara vine din turcescul Kara, care însemnează negricios, întunecat. Iar Giale vine din grecescul Giali, care însemnează oglindă. Oglinda neagră!, zice, și pe urmă râde: Bwahahahahaha. Aha!, am zis eu. Și am bătut palma.”

Protagoniști: Rareș Andrici, Mihaela Subțirică, Vlad Bălan, Cristina Juncu, Crenguța Hariton, iar scenariul este semnat de Vlad Bălan și Cristina Juncu.

Bilete la spectacol pot fi cumpărate online pe www.nottara.ro sau de la agenția teatrului (Bd. Magheru 20).

Conform normelor legale aflate în vigoare, accesul publicului la spectacolele de teatru este permis doar persoanelor vaccinate contra SARS-COV-2 cu schema completă sau care au trecut prin boală în ultimele 180 de zile, cu condiția să fi trecut cel puțin 15 zile de când s-au infectat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

2 Comentarii

  1. „anunță premiera spectacolului Oglinda neagră. ”
    -s-au gandit mult,a ramas tembelizoru fara curent….
    „repetent a 25361-a oară”
    -o vor repeta de 32156 ori in spectacol,repede,lent,ton diferit…

  2. Cam infantil și forțat textul. Tot ce a scris Caragiale e esență, deși în proză este și poezie prin firescul și melidioasa alăturare de cuvinte. Este greu, trebuie să fii aproape de puterea lui de observație, de dragostea lui pentru oameni, pentru firea românilor, mai ales că este incredibil de actual și universal, ca să poți face colaje ghiveci și interpretâri tușate care să nu banalizeze forța personajelor lui. O scrisoare pierdută este de aceeași profunzime cu Stâlpii societății la lui Henrik Ibsen, doar că se desfășură într-o lume mai mai caldă, mai nouă, mai puțin încrâncenată , mai dialectică, dispusă să ierte, să împace.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.