OMV Petrom și Renovatio pun la cale un proiect ambițios

OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, împreună cu Renovatio, operatorul celei mai mari rețele de stații de reîncărcare pentru vehiculele electrice din România, vor instala, până la sfârșitul anului 2022, cel puțin 40 de stații de reîncărcare rapidă și ultra rapidă în stațiile OMV și Petrom din România.

Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru Downstream Oil:

Mobilitatea electrică este un proiect pe termen lung și vine în întâmpinarea unei cereri tot mai variate pentru transportul rutier. În ultima perioadă, vedem că din ce în ce mai mulți români optează pentru autovehicule electrice și hibride. Chiar dacă în România, în prezent, numărul acestor vehicule este redus, perspectivele sunt ca mobilitatea electrică să devină o opțiune pe scară largă, în special pe distanțe scurte. Iar noi ne pregătim să asigurăm, în următorii ani, infrastructura necesară pentru diverse opțiuni de mobilitate.

Alexandru Teodorescu, Managing Partner Renovatio:

„Sustenabilitatea este conceptul care stă la baza activității Renovatio fie că vorbim de proiecte de energie regenerabilă, furnizarea de energie verde către clienții noștri sau serviciile de încărcare pentru vehiculele electrice. Credem în mobilitatea electrică și dezvoltăm infrastructura de stații de încărcare rapidă la nivel național. Am construit rețeaua e-charge pentru clienții care își desfășoară activitatea într-un ritm alert, pentru care timpii reduși de încărcare și proximitatea stațiilor sunt o nevoie cotidiană. În acest fel, ne aducem contribuția la obiectivul strategic european de reducere al emisiilor de carbon la care a aderat și țara noastră.”

Toate locațiile vor avea cel puțin o stație de reîncărcare cu o putere de minim 50kW, iar cel puțin 20 dintre acestea vor avea stații de reîncărcare cu o putere instalată de 350 de kW. Acestea din urmă vor forma cea mai extinsă rețea de stații de reîncărcare ultra rapidă din România.

Un ciclu de reîncărcare a bateriei unui autovehicul electric variază în funcție de configurația bateriei și de compatibilitățile tehnologice ale autovehiculului cu soluția de încărcare. Ținta acestor puncte de realimentare este de a permite conducătorilor vehiculelor electrice sa fie înapoi la drum în mai puțin de 20 de minute. Stațiile de reîncărcare vor fi amplasate cu prioritate de-a lungul coridoarelor din Rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T) din România, cât și în zone urbane.

În urmă cu patru ani, OMV Petrom a fost prima companie de energie din România care, în cadrul unui proiect pilot, a instalat prima stație de reîncărcare rapidă pentru mașinile electrice, într-o stație de distribuție carburanți OMV. În anul 2020, OMV Petrom a anunțat că va instala, până la finalul anului 2021, alte 40 de stații de reîncărcare în stații de distribuție OMV și Petrom din România și Bulgaria.

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

1 Comentariu

  1. sau OMV-Nastase, cum o fi corect?
    Domnule fost premier Nastase, cine plateste acum la austrieci 350 milioane euro, lucrari de inchidere a sondelor, famiglia matale sau poporul roman?
    650mil-350mil = 300mil!
    Cat doua cladiri de centru, cu atat s-a vandut cea mai mare bogatie a Romaniei!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.