Săgeata Albastră, suspendată după 5 luni

Trenul „Săgeata Albastră” care circula pe ruta Cluj – Ilva Mică – Rodna Veche, inagurat în vara anului trecut și-a încetat cursele, după ce statisticile CFR Călători au arătat că doar 11 călători circulau, în medie, zilnic, pe această rută, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Circulația feroviară pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche a fost suspendată timp de 4 ani, iar anul trecut, pe 1 august 2017, Ministerul Transporturilor a decis să redeschidă tronsonul deși noua rută nu era rentabilă din punct de vedere economic pentru CFR, cheltuielile de operare fiind de 15.000 de lei pe zi.

Pentru redeschiderea tronsonului de cale ferată CFR Infastructură a cheltuit peste 1,2 milioane de lei pentru reabilitarea traseului de 20,5 kilometri fiind efectuate lucrări de consolidare a infrastructurii și a componentelor feroviare .

După nici cinci luni de la redeschiderea tronsonului de cale ferată, CFR Călători a stabilit că acesta nu este rentabil, în medie doar 11 călători circulând pe acestă rută în timpul celor șase curse efectuate zilnic, adică mai puțin de 2 călători pe cursă.

„Statisticile au arătat că nu sunt pasageri pe această rută. Din acest motiv CFR Călători a decis să renunțe la acest tren. În plus, la rectificarea bugetară de anul trecut, bugetul CFR Călători a fost redus cu 10% și asta a avut efecte directe în asigurarea activității. Traficul a crescut la nivel de rețea, așa că a fost nevoie să redistribuim trenurile pe rutele solicitate. Din 2011 nu s-au mai făcut investiții, nu s-a mai achiziționat material rulant și suntem sub necesarul prevăzut în constracul de servicii publice”, a declarat, pentru MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al CFR Călători, Alina Predescu.

Pe cale ferată inaugurată în luna august 2017, se circula cu maximum 35 de kilometri pe oră, iar pentru a ajunge de la Ilva Mică la Rodna Veche, o distanță de 20 de kilometri, trenul avea nevoie, în total, de 50 de minute.

Conform reprezentanților CFR, viteza de deplasare a Săgeții Albastre atinge 120 de kilometri la oră, acolo unde infrastructura permite, însă pe tronsonul redeschis de la 1 august și închis la 1 ianuarie viteza de rulare varia între 20 și 35 de kilometri la oră.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

7 Comentarii

  1. Daca bagau niste „mocănițe” pe relatia Cluj-Ilva Mica-Milano sau Rodna Veche-Barcelona, sigur faceau profit ! … Asta bineinteles, dupa vitezele supersonice indicate in articol, in ipoteza ca pleca omu’ de acasa dupa ce termina scoala generala si ajungea la destinatie tocmai bine ca sa incazeze prima pensie !

  2. Regio, Interregio, Săgeata albastră… CFR înseamnă și tradiție, adică tren personal, tren accelerat tren rapid. Și nu știu dar parcă prețurile sunt un pic mari. La Paris -Strasbourg cu TGV timp 2 ore și 30 minute scrie: de la 25 €. Sibiu- Timișoara cu IR timp de la 6 ore 30 la 11 ore scrie preț cam 15 €. Ceva scârțâie, nu numai trenul.

  3. bine ca le-a dat D-zeu minte!Caile ferate nu mai au cautare,poate in viitor!

  4. n-ar putea CFR sa faca statisticile INAINTE de reabilitare si nu… dupa?

  5. Inca un exemplu al clarviziunii de a conduce treburile, de care dau dovada ministrii guvernului de habarnisti de la PSD-ALDE. Cica „statisticile au arătat că nu sunt pasageri pe această rută.” Da’,inainte de a redeschide ruta, or fi facut dobitocii statistici?
    Eu cred c-au facut, da’ le-au falsificat Soros si multinationalele, ca sa-i faca de ras, nu? O pierdere aiurea de 3,4 milioan lei! Baaa, de aproape 30 de ani risipesc astia de la PSD banii tarii, da-s mereu altii de vina, multinationalele, Soros, trinomul, pentagonul, incalzirea atmosferei…

  6. Cheltuiala de operare de 15.000 pe zi, incasari de probabil vreo 110 lei, la 11 calatori pe zi. Asta e ca si terenul de fotbal in panta al coanei Joitica Halal !!!!!!!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.