Schimbare de ultimă oră în ”Ordonanța Uber”

Transportul alternativ de persoane se poate efectua numai prin intermediul unei platforme avizate tehnic de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, se arată în noul proiect de ordonanță de urgență care reglementează aplicațiile Uber, Bolt și Clever.

Proiectul anterior stipula că intermedierea transportului alternativ pe teritoriul României este supusă autorizării de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale. Potrivit noului proiect, Comunicațiile vor emite avizul tehnic pentru platformele digitale în termen de 30 de zile lucrătoare de la depunerea documentației complete, iar acesta va fi valabil 12 luni, comparativ cu autorizația pe trei ani prevăzută în proiectul inițial. În plus, companiile vor trebui să achite o taxă de 50.000 de lei la bugetul de stat.

Autoturismele acceptate pe platforma digitală vor avea afișat la vedere în partea din față și din spate a autoturismului un ecuson cu o dimensiune de 10 cm x 10 cm, care va conține numărul de înmatriculare, denumire platformei folosite, iar ecusonul este emis de ARR. În proiectul anterior se specifica un ecuson rotund cu diametrul de 10 cm. Persoanele fizice și juridice care derulează operațiuni ce intră sub incidența acestei OUG beneficiază de o perioadă de tranziție de 60 de zile de la data la care autoritățile și-au îndeplinit obligațiile (adică cele 35 de zile ale MCSI și 30 de zile ale Autorității Rutiere Române de a publica modelele documentelor necesare îndeplinirii atribuțiilor ce îi revin).

Ordonanța Uber, cea din forma inițială, a generat nemulțumirea taximetriștilor. Aceștia au protestat de patru ori în piețele Capitalei împotriva a ceea ce ei susţin că ar fi concurenţa neloială şi ilegală a aplicaţiilor ride-sharing. „Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac „ridesharing” sau că „revoluționează” transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave și nelegale, deși mai mulți miniștri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru. Practic, aceeași activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi – se dorește a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu mașini galbene, inscripționate, care-i obligă pe taximetriști să respecte foarte multe reguli și să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeași activitate, dar fără niciun fel de restricție, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam așa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” – adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel”, se arată într-un comunicat de presă al reprezentanților taximetriștilor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

8 Comentarii

  1. Am reusit sa distrugem un lucru bun in Bucuresti. Uberul si celelalte aplicatii mergeau excelent.Stiai cand vine, cat costa, drumul era sigur…..Am mers ieri la unirii sa iau un taxi pana in Rahova, niciunul nu voia sa mearga !!! Au fost 2 care au zis ca merg dar au tarif de 3,5 ron, am zis ok pe 5 km sunt 17,5 ron dar mi-au cerut 40 de ron !!!! Nu mai vorbesc cum aratau si cum erau imbracati !!!Daca aici am ajuns sa multumim autoritatilor, mai ales celor care au ridica protestul la rang de politica de stat in Romania, dar indeosebi primarului general al capitalei !!!

  2. Sa fie taximetristii obligati sa se afilieze unor platforme unde se pot face evaluari cu stelute de catre pasageri ca la Uber.
    Daca ei vor reguli pt cei de la Uber ca le fac concurenta neloiala dupa cum spun atunci sa isi asume si ei un sistem de evaluare de la clienti, ca sa nu isi mai permita atatea nesimtiri iar tarifele la fel sa fie obligati pe fiecare cursa sa poata fi online cunoscute.

  3. Sincer firmele de taximetrie nu trebuie protejate.
    In momentul de fata ofera servicii mult sub cele de ridesharing.
    Dincolo de taxe, impozite, autorizatii, calitatea serviciilor raportata la pretul platit e in favoarea ridesharing.
    In acest sens Guvernul ar trebui sa se gandeasca ce e mai bine pt cetatean si client nu sa protejeze interesele unor firme si operatori de taxi care au o calitate a serviciilor deplorabila, preturile sunt puse dupa bunul plac pe curse nu conteaza cat e pretul la vedere, scot bonuri dupa cum au chef, masini neingrijite, limbaj si stil de condus agresiv, accelta curse dupa bunul plac, te ataca in haita daca li se pare ca lw faci observatii in trafic sau in calitate de client.
    Acum cand vad ca lumea a gasit o alternativa mai buna, incep sa urle la guvern sa dea acte normative sa le protejeze nesimtirea.
    Oferiti tarife mai bune, conditii mai ok si atunci lumea va renunta la Uber si va veni la voi de buna voie, nu cersiti legi sa fiti protejati.
    Asumati va o schimbate in bine. Oricum viitorul vostru de taximetristi smechrasi e incert. Va veti apuca si voi fe uber in urmatorii ani, unii dintre voi au si inceput, cei cu bun simt si madini curate bineinteles :).

  4. Sincer, legea asta trebuia făcută demult pentru taximetrie și în momentul de față nu mai era nici o problemă cu taximetristii, erau un fel de Uber! Taxiul este cartea de vizită a unui oraș! Se vede că pe primarii Bucureștiului nu îi interesează acest aspect!

  5. Saptamana trecuta am fost la Iasi. Iau un taxi de la gara sa merg pana intr-o localitate la 5 km de oras. Dupa ce am parcurs aproximativ 1 km taximetristul spune ca nu poate merge pana acolo fiindca nu are rovineta iar pe acel traseu exista camera pentru controlul rovinetei. L-am rugat sa ma duca inapoi de unde m-a luat daca nu poate onora cursa si, vazind ca nu glumesc, a chemat prin statie un coleg care avea taxa platita. Din cate am inteles situatia este generalizata acolo si nu cred ca legea nu-i obliga pe taximetristi sa achite taxa rovinetei.

  6. Daca taximeteistii se plâng ca uber le fura clienții de ce nu merg toți la uber?

  7. În toată povestea asta cu UBER,GUVERNUL este singurul vinovat, ori o scoate de pe piață,cum a fost scoasă din BULGARIA, UNGARIA ETC,ori să îndeplinească aceleași condiții care le îndeplinesc taximetriștii, că la urma urmei acele condiții sunt pt.siguranța clienților, dar despre bani care sunt luați în plus de pe card la USER văd că nu comentează nimeni.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.