Comedii, comedii… la TNB!
Trei comedii româneşti clasice şi contemporane vă aşteaptă în următoarea săptămână pe scenele TNB. Dificilă alegere: toate trei tratează o problematică de stringentă actualitate, aduc la rampă o umanitate portretizată în vârful peniţei satirice, ciocniri de interese, manevre şi maşinaţiuni, corupţie… Oare vă sună cunoscut?
„Scrisoarea”, adaptare după I.L. Caragiale
Lui Horaţiu Mălăele, binecunoscut şi ca regizor cu o puternică vervă satirică, lumea lui Caragiale din O scrisoare pierdută îi serveşte ca punct de plecare pentru o viziune scenică proprie. Păstrând desenul autorului, aerul epocii şi intrigile politicii dâmboviţene, el îngroaşă liniile personajelor şi concentrează ritmul acţiunilor. Rezultatul îl veţi descoperi în această adaptare liberă a operei caragialiene, în interpretarea unor îndrăgiţi actori: Mircea Rusu, Mihai Constantin, Virgil Ogăşanu, Horaţiu Mălăele / Marian Râlea, Marius Rizea, Raluca Petra / Victoria Dicu, Mihai Calotă, Marcelo S. Cobzariu, Eduard Adam.
Spectacolul poate fi vizionat în 2 martie, la ora 20.00, la Sala Studio.
„Omul care a văzut moartea”, de Victor Eftimiu
Este o poveste-farsă, construită în câteva tablouri, cu o suită de răsturnări de situaţie, despre un impostor care a bulversat viaţa unui oraş şi a dat peste cap liniştea unei familii… în plin sezon electoral. Montarea vă prilejuieşte o întâlnire plină de surprize, comice şi dramatice, cu o distribuţie de forţă: Costel Constantin, Adela Mărculescu, Lari Giorgescu (în rolul titular), Marius Bodochi, Marius Oprea, Florentina Ţilea, Tatiana Oprea.
Spectacolul este programat în 2 şi 6 martie, la ora 20.00, la Sala Pictura.
„Dumnezeu se îmbracă de la second-hand”, în regia lui Ion Caramitru
Scrisă de un autor contemporan, Iulian Margu, comedia, montată în premieră la Naţionalul bucureştean, în cadrul programului Procesul comunismului prin teatru, se bucură de o distribuţie din care îi amintim pe Lari Giorgescu, Dorin Andone şi Florina Cercel (personajul cel mai prezent în scenă, deşi apare abia la final!) şi de o semnătură regizorală ce garantează succesul. Spectacolul abundă în dezvăluiri: personale, sociale şi de istorie recentă, pornind de la o spargere care se comite, cu graţie, în casa unei „scorpii”, bine aranjată în ierarhia vremii. Între râs şi plâns, în paşi de vals, o satiră despre averi şi deposedare, cu păgubiţi, hoţi şi un … Dumnezeu al lor.
5 martie, la ora 19.30, la Sala Studio.
„Îmblânzirea Scorpiei”, un musical nou la Teatrul de Comedie
Dorina Chiriac în Îmblânzirea Scorpiei
Vineri 11 martie, la ora 19.00, sunteţi invitaţi,la Sala Radu Beligan, a Teatrului de Comedie, la premiera oficială a muzicaluluiÎmblânzirea Scorpiei după William Shakespeare, direcţia de scenăGelu Colceag.
Îmblânzirea scorpiei, în viziunea lui Gelu Colceag, dezvăluie o imagine nouă a unei poveşti arhicunoscute, aducând pe scenă o varietate de motive şi de procedee menite să traducă, într-un limbaj contemporan, mesajul piesei originale, ocultat de marile prejudecăţi ale secolelor trecute. Ritmul alert, muzica live şi momentele coregrafice, transformă spectacolul într-un show ingenios şi modern.
Decor: Puiu Antemir.Costume: Ioana Pascha
Muzica originală: Călin Grigoriu. Coregrafie: Ştefan Lupu
Cu: Dorina Chiriac, Alexandru Bogdan, Mihaela Teleoacă, Gloria Găitan, Dragoş Huluba, Dan Rădulescu, Ion Chelaru, Marius Drogeanu, Lucian Ionescu, Vlad Corbeanu, Teodora Filip,Cristina Juncu, Eugen Racoţi, Smaranda Caragea, Alexandru Aron, Bogdan Iacob, Alina Petrică, Irina ştefan, Paula Rotar, Alexandru Ştefănescu.
Îmblânzirea Scorpiei
Anul 2016 este desemnat Anul Shakespeare, prin trecerea a 400 de ani de la dispariţia sa.
De-a lungul timpului, Teatrul de Comedie a prezentat publicului piese de referinţă din opera lui William Shakespeare, spectacole primite cu elogii atât de critici, cât şi de public, rămânând în cunoştinţa mai multor generaţii: 1965 – Troilus şi Cresida, regia David Esrig; 1983 – Doi tineri din Verona, regia Alexandru Dabija; 1988 – Regele Ioan, regia Grigore Gonţa; 1990 – Visul unei nopţi de vară, regia Alexandru Darie; 1994 – Troilus şi Cresida, regia Dragoş Galgoţiu; 1997 – Comedia erorilor, regia Alexandru Dabija; 2003 – A douăsprezecea noapte, regia Gelu Colceag; 2008 – Doi tineri din Verona, regia Felix Alexa; 2016 – Îmblânzirea scorpiei, regia Gelu Colceag.
“Factorul uman”
Ana Ciontea în Factorul uman
Joi 3 martie, la ora 19.00, la Sala NOUĂ a Teatrului de Comedie, sunteţi aşteptaţi la spectacolul Factorul uman de Thierry Janssen.
Ludovic îşi construieşte în curtea casei un OZN, iar mama lui, fascinată de micuţa Dorothy, se refugiază în universul poveştii Vrăjitorului din Oz.
Interpreta principal este „Actriţa Ana Ciontea, într-un spectacol tulburator, o tragicomedie despre iubire si teama de singurătate”.
Dan Rădulescu şi Ioana Mărcoiu în Factorul uman
Cei doi trăiesc într-o lume fictivă, încercând astfel să se izoleze de realitatea crudă a lumii contemporane. Micul lor univers este zdruncinat de apariţia lui Cendre, iar misterul din spatele acestuia se risipeşte treptat lăsând să iasă la suprafaţă un adevăr tragic.
Factorul uman este o tragicomedie despre o societate dependentă de antidepresive, despre teama de singurătate şi nevoia de iubire”, afirmă regizorul Alexandru Mâzgăreanu.
Scenografia: Mihai Păcurar. Muzica originala: Alexandru Suciu.
Cu: Ana Ciontea, Dan Rădulescu, Ioana Mărcoiu.
La Festivalul de Teatru Pledez pentru tineri de la Piatra Neamţ, spectacolul a obtinut 2 nominalizări la categoria Cel mai bun spectacol şi Cel mai bun regizor, iar Dan Rădulescu a obţinut premiul pentru Cel mai bun actor într-un rol principal.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.