Situația șoferilor prinși în Marea Britanie se complică

Șoferii români profesioniști prinși la frontiera Marii Britanii sunt obligați să realizeze un test COVID-19 privat pentru a continua călătoria iar de astăzi, 24 decembrie, au o problemă suplimentară în sensul că în multe state intră o serie de interdicții de circulație pentru vehiculele comerciale cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat intervenția Președinției României, Ministerului Afacerilor Externe și Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor pe lângã cele britanice pentru a acorda prioritate autocarelor și vehiculelor care transportã șoferi profesioniști, și sã-i excludã de la plata testului COVID-19 pe baza documentelor doveditoare (contract de muncã, licențã, card tahograf) cã aceștia sunt angajați ai unei firme de transport rutier.

Franța și Marea Britanie au ajuns în data de 22.12.2020 la un acord de redeschidere a frontierei dintre cele douã țãri pentru a permite reluarea serviciilor de transport de mãrfuri însoțite și a unor servicii de transport cãlãtori, fiind necesar un test negativ de coronavirus efectuat în ultimele 72 de ore. Testarea șoferilor profesioniști se va face pe aerodromul Manston din Kent, unde personalul abilitat le va oferi teste conducãtorilor auto pentru a fi auto-administrate în cabine, sub supraveghere. Rezultatul va fi comunicat șoferilor prin mesaj text sau email, urmând sã fie identificați prin numãrul de înmatriculare.

Șoferii profesioniști care se deplaseazã din Marea Britanie cãtre România fãrã a se afla la bordul camioanelor vor trebui sã realizeze un test COVID-19 privat pentru a continua cãlãtoria.

Totodatã, UNTRR a atenționat cã începând cu 24.12.2020 intrã în vigoare o serie de interdicții de circulație pentru vehiculele comerciale în majoritatea țãrilor UE cu ocazia sãrbãtorilor de iarnã: Franța, Germania, Spania, Italia, Austria, Slovenia, Republica Cehã, Slovacia, Polonia, Croația, Ungaria, Bulgaria și România.

UNTRR solicitã autoritãților române intervenția pe lângã autoritãțile din statele membre și Comisia Europeanã pentru suspendarea aplicãrii acestor restricții de circulație, precum și acordarea unor derogãri de la timpii de conducere și de odihnã în vederea oferirii unei soluții reale pentru deblocarea vehiculelor comerciale și a șoferilor care încã sunt captivi în Marea Britanie. În caz contrar, blocajul șoferilor profesioniști se va muta din Marea Britanie în diferite țãri europene.

Prin Pachetul Mobilitate 1 efectuarea repausului sãptãmânal normal de 45 de ore în cabina vehiculelor nu este permisã, fiind interzis astfel dreptul șoferilor de a fi protejați sanitar prin expunerea la infectarea cu Covid-19. Mãsura ar trebui suspendatã sau lãsatã la opțiunea șoferilor pânã la încetarea pandemiei Covid-19.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

4 Comentarii

  1. Porcăria asta numită, parcă la mișto, „Mobilitate 1” e un remake la ce se întâmpla la începutul anilor 2000 cu autorizațiile de transport. Dacă atunci Ministerul Transporturilor era direct implicat împreună cu autoritățile altor state în piedicile puse transportatorilor – poate unii vă aduceți aminte cum alergau transportatorii prin Minister cu sacoșele pline de acte și cum la Ventimiglia era un adevărat război între șoferi și autorități – acum se încearcă același lucru prin porcăriile astea de norme. Să-i interzici șoferului să-și ia repausul în cabina special concepută în acest scop e ori prostie pură, ori ticăloșie – și înclin spre a doua.
    O să vedem noi cine dracu’ va mai face transport comercial de mărfuri pe Europa, când criza de șoferi va fi la apogeu… că de, pe camion nu e ca la birou.
    Europa lu’ pește prăjit…

  2. Episodul 1 : Negocierile pentru Brexit sint ca si ratate, Londra refuzind printre altele sa-i fie in continuare pradate apele teritoriale de catre navele de pescuit franceze, olandeze sau germane, care deja au golit de peste apele lor teritoriale ; Episodul 2 : Are loc blocada Marii Britanii, cu mii de camioane oprite la Canalul Minecii (un fel de „Zidul tlanticului”, mai lipsea doar Invicibila Armada care sa opreasca traficul), pe motiv de alte „tulpinuri” de virusi, cum ar spune Eba ; Episodul 3 : Dupa nici 48 de ore de blocada si amenintari, ca prin minune acordul pentru Brexit e ca si semnat. … Dar, bineinteles, astea sint doar simple coincidente …

  3. Neoficial disputa cică ar fi de fapt pe vizele pentru țările UE mai sărace.

    Pe vest îi primește UK fară, pe est vizele obligatorii.
    UK se va sparge în țările membre.

  4. Cred ca blocada e valabila pentru transportatorii de toate natiile dar doar romanasii, in loc sa respecte regulile,cer ajutorul Presedintelui!!
    pai nu stiaua care sunt regulile? De ce nu se conformeaza? Aaa, noi suntem mai „jmecheri”!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.