Transporturile aeriene ating din nou nivelurile dinainte de Covid

Aeroportul internaţional din Dubai (DXB), cel mai aglomerat din lume, a anunţat marţi că a avut în primul semestru din acest an 41,6 milioane de pasageri, depăşind nivelul înregistrat în perioada similară din 2019, în condiţiile reluării călătoriilor aeriene după restricţiile impuse în pandemie, transmite AP.

Datele publicate de aeroportul din Dubai – considerate un barometru al industriei aviatice globale – reflectă şi cifrele publicate de Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), conform cărora traficul aerian internaţional este la 94% din nivelul de dinaintea pandemiei.

„Aeroportul internaţional din Dubai este pentru al nouălea an cel mai aglomerat din lume, înregistrând un nivel extrem de ridicat în primul semestru din 2023 în privinţa numărului de pasageri. Cel mai important este că am ajuns la 100% din cifrele de dinaintea pandemiei”, a afirmat pentru AP Paul Griffiths, directorul general al Dubai Airports.

În primul semestru din 2022, traficul de pasageri pe aeroportul din Dubai s-a situat la 29,7 milioane.

Creşterea din primele şase luni din 2023 se datorează destinaţiilor standard de călătorie de pe aeroportul din Dubai – India, Arabia Saudită, Marea Britanie şi Pakistan. Rusia este de asemenea o piaţă majoră, deoarece Dubai rămâne unul dintre puţinele locuri încă deschise ruşilor, în contextul războiului.

Ţinând cont de majorarea cererii, Griffiths se aşteaptă ca numărul de pasageri din 2023 să ajungă la 85 milioane, uşor sub nivelul din 2019, de 86,3 milioane. Cele mai bune cifre au fost în 2018, de 89,1 milioane de pasageri, iar în 2022 au fost doar 66 milioane.

În prezent, companiile aeriene zboară de pe aeroportul din Dubai către 257 destinaţii din 104 ţări.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

6 Comentarii

  1. daca ne luam dupa intarzierile fara motiv de pe aeroporturile din UE si nu ma refer la wi…care opereaza pe aici…la firme elvetiene, etc.

  2. Grație acestui succes al companiilor aeriene și covidul are aceeași tendință de revenire. Cel puțin în USA și România urmează partenerul strategic cu credință.

  3. Pe cine interesează datele astea?…doar poate pe centuristele politicii și interlopi!…un om normal la cap nu se duce în Dubai!…
    Vă spune unul care a văzut adevărata față a acestui bordel gigant!…mizeria din mahalalele orașului, criminalitatea, hoția, furtul…
    Nu vă mai uitați la reclamele siropoase ale agențiilor de turism!…

  4. Da, au ajuns peste perioada dinaintea covid dar sunt enorm de multe zboruri anulate. Vezi pe fly24 car de incarcate sunt traseele aeriene in comparatie cu perioada dinainte de covid si razboi, cand deasupra rusiei etau siruri ingrosate de zboruri, acum e mai redus deasupra rusiei dar e groasa puternic pe restul liniilor de zbor.

  5. reamintim ca dinainte de Covid
    deasupra Bucurestiului tranziteaza 1’000’000 de avioane ANUAL,
    2 pe minut in fiecare minut:
    -e ruta inter-continentala europa-dubai/emirate-restul planetei
    nu stim cine le-a dat dreptul.

    inainte treceau prin regiunea Donețk pana la incidentele misterioase din 17 iulie 2014;
    acum inteleg toti care a fost miza doboririi avionului malaesian mh17,
    mai ales ca Malaesia se pusese rau chiar atunci cu Irzealul.

  6. din septembrie se introduce id digital de cetean maoist otravit. numai cei „insemnati” vor avea drept de circulatie. sper inca sa va treziti…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.