Uber, Bolt și Clever, acțiune disperată

Asociația Coaliția pentru Economie Digitală, organizație independentă care reprezintă principalele companii de rîde sharing și e-hailing din România, Uber, Bolt și Clever, lansează petiția #continuăm, o inițiativa dedicată celor care doresc că serviciile moderne de transport urban să continue să funcționeze în România. Reprezentanții asociației susțin că doar adoptarea imediată a unei Ordonanțe de Urgență care să reglementeze serviciile de ride sharing va asigura continuarea funcționării acestora la întreaga capacitate și va preveni abuzurile împotriva șoferilor parteneri. Asociația atrage atenția că interpretarea greșită a modificărilor aduse Legii Taximetriei săptămâna trecută precum și lipsa reglementării specifice a dus la numeroase acțiuni împotriva șoferilor: amenzi, plăcuțe de înmatriculare ridicate de Poliție și chiar acte de violență. Prin urmare, numărul șoferilor activi pe platforme a scăzut cu 25% într-o singură zi, iar timpul de așteptare pentru comenzile plasate prin cele trei aplicații a crescut la peste 10 minute. „Am dorit să punem la dispoziția celor 2,5 de milioane de români care folosesc aceste platforme un canal prin care să-și poată spune punctul de vedere, într-un mod civilizat, așa cum sunt și serviciile de transport pentru a căror reglementare milităm. Credem că nu prin proteste de stradă, prin blocarea piețelor publice și a traficului trebuie să ne facem auzită vocea, ci prin mobilizarea civică a celor care sunt alături de noi. Sperăm că și Guvernul României va auzi aceste voci și va lua o decizie cât mai repede,” spune Cătălin Codreanu, președintele Asociației.

Segmentul de ride sharing aduce, anual, beneficii, directe și indirecte, de peste 1 miliard de lei și oferă un loc de muncă pentru peste 20.000 de șoferi parteneri. Sunt servicii care pun România pe harta transportului urban modern. Oferă alternative sigure și familiare atât utilizatorilor de zi cu zi, dar mai ales turiștilor care sunt deja obișnuiți cu ele, mai spun cei de la asociația amintită.

Joi, 16 mai, a intrat în vigoare ordonanţa împotriva aplicaţiilor de ridesharing, Uber, Taxify/Bolt, Clever, iar actul normativ prevede că șoferii care sunt prinşi că transportă persoane fără documente justificative pot fi amendați.. În urmă cu trei săptămâni, ministrul Dezvoltării, Daniel Siciu, a promis că va reglementa aceste aplicații, dar până acum nu s-a întâmplat nimic în acest sens. Cu privire la transportul în regim de taxi și închiriere, la art. 55, pct. 3, lit h) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare, se prevede dispoziţia legală potrivit căreia constituie contravenţie următoarea faptă, dacă nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerată infracţiune şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, a următoarelor fapte, prevăzute la art. 7, alin. (2) şi (3): „(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă, potrivit prevederilor alin. (1). (3) Este interzis transportul public, contra cost, de mărfuri sau de bunuri cu un autovehicul cu masa maximă autorizată de cel mult 3,5 tone, fără a deţine pentru acesta autorizaţie taxi valabilă, potrivit prevederilor alin. (1), ori altă autorizaţie valabilă.”

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

10 Comentarii

  1. Bravo, POLIȚIA!
    Sunteți corecți, profesioniști, APLICAȚI LEGEA chiar dacă in fata voastră se află Președintele!
    Cheia Respectului pe termen lung: nimeni nu este mai presus de lege!
    Acum pentru Uber: nu POLIȚIA este vinovată, ci lipsa cadrului legal vă scoate în afara legii, activati ilegal.
    Nu uitați: sunt multe țări unde User este interzis, iar acestea sunt chiar dezvoltate!
    Cheia: dacă în Țara noastra obțineți legalitatea, este OK.
    DACĂ NU: INCETATI SI PLECATI, RESPECTAȚI LEGEA!
    Atât și nimic mai mult.
    Simplu.
    Succes…sau nu!

  2. ACESTE PLATFORME REPREZINTA APOGEUL EXCROCHERIILOR IN ROMANIA!OUG adoptata nu are nicio legatura cu activitatea paltformelor, ci numai cu … „soferii activi” care functioneaza nelegal! OUG reglementeaza aceasta activitate si(normal si legal) obliga „soferii activi” si masinile lor sa indeplineasca aceleasi conditii prevazute de lege pentru activitatea de taximetrie sau pentru activitatea de renta a car! Concret, orice „sofer activ” ca sa desfasoare o activitate de transport persoane, trebuie sa obtina o autorizatie de la autoritatea publica locala pe raza careia isi desfasoara activitatea, sa plateasca redeventa, sa faca RAR anual la auotvehicul, sa faca ITP la 6 luni pentru autovehicul, sa aiba casa de marcat si sa faca anula metrologia, sa asigure pasagerii si bagajele, etc! Problema este ca aceste platforme in loc sa informeze corect „soferii activi” manipulati si dezinformati pana mai oeri, si in loc sa se limiteze la asigurarea unui serviciu de dispecerizare contra unor sume de bani platite de utilizatori, au „pus botul la cascaval” IMENS si nu doresc sa intre in legalitate mintind si amagindu-i pe „soferii activi”! Platformele incaseaza peste 25% din incasarile lunare ale „soferilor activi”, sume care de regula depasesc 15 – 20 milioane lunar de masina, adica de „sofer activ”! Daca ar asigura numai dispecerizarea prin platformele detinute incasarile s-ar situa undeva in jurul sumei de 120 – 150 lei / luna / masina, de „sofer activ”! Iata ca domnii(doamnele) de la aceste platforme s-au obisnuit, cum spuneam mai devreme, cu „cascaval mare si nelegal” si nu doresc sa renunte la el chiar daca prin ceea ce fac dezinformeaza, manipulleaza si induc in eroare in primul rand „soferii activi” si apoi … clientii pe care-i jelesc! RUSINE, RUSINE, RUSINE SA VA FIE!

  3. Oare cum vreti voi sa fiti reglementati cand faceti o taximetrie ilegala?Doriti ca statul sa dea 2 legi pt.aceeasi activitate?Ce aduceti voi in plus fata de taximetrie?Aplicatii mobile sunt si in taximetrie si altele gen Star Taxi.Piont.care lucreaza cu transportatori aitorizati.De ce nu tipa lumea cum cres preturile la UGER in functie de cerere.cum vin masini mizerabile de 15 ani.soferi care miros urat.cum taxeaza diferit iesirea din localitate si altele?Oare in tara asta nu mai gasim oameni normali?Mergi la doctor si dai spaga.mergi la restaurant si dai spaga.mergi la salonul de cosmetica si frizerie si lasi spaga de risine dar cand este vorba de un amarat de taximetrist care sta 12 ote sa si faca planul cerut de patron vine sfarsitul lumii cand este vorba de spaga.Asta este tara in care traim nu va m ai dati voi corecti ca mirositi a mincinosi.

  4. Trei firme straine vor sa ingroape taximetria romaneasca. Actiune care va produce mii de someri.

  5. Salutare! Este loc si clienti pentru toate companiile de transport persoane indiferent de felul lor , problema este la cei ce oferă aceste servicii . Este firesc si normal sa existe o lege pentru toti , dar diferenta o face calitatea serviciilor si modul de abordare a clienților și clientii . Sunt clienti civilizați care respectă tot ceea ce înseamnă servicii de transport persoane si clienti necivilizati . Diferenta o face calitatea serviciilor oferite si clientii . Asa ca clientii și-au ales serviciul de transport.

  6. @Tarabostes
    Mii de someri- taximetristii ? Sa dea Domnul.
    Cei care nu vor sa te ia ca distanta e prea scurta, cei care au masinile murdare, cei care te incarca la pret, cei care nu stiu sa fie politicosi, merita sa fie someri.
    Uber e legal in America si in alte tari unde exista democratie adevarata si unde oamenii vor mijloace de transport civilizat.
    Dar la noi mafia taximetrista e buzunar in buzunar cu cei care fac legile

  7. Cu parere de rau dvs. sunteti frustrat, la pachet cu ordonanta a venit si reglementarea, nimeni nu spune nimic despre mutarea serviciului de rent a car cu sofer de la pmb la arr astfel soferii avand posibilitatea sa se autorizeze !

  8. 70% dintre soferii uber sint taximetristi… vorbeam cu un taximetrist uber cum e mai bune pt el, uber sau taxi obisnuit si mi a zis ca din uber nu-si poate scoate banii de mincare si facturi asa ca face si taximetrie altfel moare de foame… dupa ce elimina concurenta taximetristrilor uber o sa mareasca preturile pina la cer asa cum au facut si in america. sint utilizator de uber si taxi

  9. Fara concurenta se va intampla din ce in ce mai des ceea ce s-a intamplat ieri dimineata la Unirea: in conditiile „unei probleme de ultim moment a Metroului” am incercat sa iau un taxi! Erau 10-15 masini in fata la Unirea: primii 3 au raspuns: „asteptam pe cineva, incercati la un coleg in spate” iar al 4ea, un domn in varsta dar educat rapid era uluit ca eram suparat! Le-am urat de Uber si Bolt si sper ca sa se gaseasca rapid o solutie pentru ca plescarii astia (fiindca nu toti taximetristii sunt asa) sa dispara!

  10. Inca o dovada a manipularilor si dezinformarilor proprietarilor de „platforme”! Soferii de taxi SUNT ANGAJATI si societatile de taxi platesc taxe si impozite aferente contractelor de munca incheiate. „Soferii activ” care profeseaza aceasta piraterie depun toate incasarile in … buzunarele lor si ai proprietarilor de platforjme! Ei nu platesc nimic la stat! Probabil ca societatile care detin platformele platesc impozit pe profit fapt pe care au avut in vedere sa-l scoata in evidenta! Problema este ca si societatile de taximetrie platesc impozit pe profit acolo unde … este! Insa, marea majoritate a societatilor de taximetri ori nu au ce plati, pentru ca nu realizeaza profit din cauza pirateriei „profesate” de societatile care detin platformele in cauza si a „soferilor activi”, sau platesc impozite pe profit mici, deoarece realizeaza profituri mici! Insa, niciodata valoarea taxelor si impozitelor platite de societatile de taxi nu poate fi comparabila cu … impozitul de profit platit de pirati! Diferenta este enorma! Faptul ca scoateti in evidenta faptul ca „majoritatea soferilor activi” provin din taximetrie se inscrie in aceeasi manipulare si dezinformare! „Soferii activi” sunt piratii din taximetrie(de care mereu clientii s-au plans pe diferite teme inclusiv pentru folosirea „maimutelor”) care au gasit in aceste platforme „raiul” pirateriei! Au fugit de la societatile de taximetrie, pentru a nu mai plati taxe si impozite aferente acestei activitati, pentru a nu mai plati taxe si impozite aferente contractelor de munca, pentru a baga in buzunar toate incasarile! Acesti „soferi activi” au scapat de aparatele de taxat si in noua activitate piratereasca iata nu mai au voie nici macar de … maimute! Prin intermediul palariei acoperitoare asigurate de „platforme” incaseaza si impreuna inpart prada prin dirijarea ei in … propriele buzunare! RUSINE, RUSINE, RUSINE SA VA FIE!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.